Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Automaria kweken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Automaria kweken?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben nieuw in het groeien van je eigen plantje.
    Ik heb momenteel wat zaadjes van een automaria wietplantje gekocht dit is een auto-flowering plantje. Heb met de verkoper gebabbeld en die zei dat het een plantje was wat niet veel nodig had, je kon hem simpelweg op de vensterbank zetten wat water geven en wachten tot hij automatisch gaat bloeien.

    Nou is mijn vraag: heeft iemand ervaring met de automaria plant of andere autoflowering plantjes? Moet ik er toch nog een lamp bij hangen of is goeie bemesting genoeg?

    Ik heb 2 vrienden die een wietplantje hadden gegroeid zonder lamp en dat is helemaal goed gegaan. ik kan overal nalezen dat iedereen lampen gebruikt maar kan niet vinden wat het verschil nou is en of het zonder lamp geen andere problemen zou kunnen veroorzaken.

    graag zou ik hier wat info over willen hebben

    alvast bedankt!

    #2
    Re: Automaria kweken?

    Hey Farghal,

    'n Plantje groeien zonder lamp is perfect mogelijk, maar dan eerder tijdens de zomerperiode, wanneer de dagen langer zijn en de zon intenser brandt (meer lumen). Je gebruikt ook geen voeding, wat een plantje toch wel nodig heeft.
    Als je NU je Automaria's wil zetten, zal je toch 'n lamp dienen aan te schaffen, etc..

    Bekijk even de starterspakketten bij growshop Alien, of ergens anders.. Je licht -en luchtsysteem, voeding en medium (grond), etc... zitten hierin.

    Kijk ook nog 's wat rond op het forum voor antwoorden. Greetz!!

    Brewer

    Comment


      #3
      Re: Automaria kweken?

      Super dank je wel voor de info , maar het is wel een auto-flowering plant dus die heeft niet persee die hoeveelheid licht nodig, toch?
      En als ik het plantje niet op de tocht zet zou de temperatuur ook goed moeten zijn, verwacht ik althans. maar een lampje erbij zetten is misschien toch wel een goed idee denk ik.

      ik ga eens kijken bij wat growshops. zo'n start pakket klinkt ook goed

      nogmaals bedankt!

      Comment


        #4
        Re: Automaria kweken?

        Idd Farghal, je KAN gerust nu een autoflower zetten aan bv een venster.
        De plant zal groeien en bloeien.
        Maar aangezien licht=gewicht, in de winter of in de zomer maakt niet uit,
        zal dit ervoor zorgen dat je maar een klein plantje met nog minder bruikbare topjes zal krijgen.
        Om te starten kan je het natuurlijk proberen, maar verwacht er niets van
        dan ben je ook niet teleurgesteld

        Comment


          #5
          Re: Automaria kweken?

          Duidelijk, het is inderdaad de eerste keer ooit en wil niet overdreven veel geld uitgeven nog. het is een leuk experiment . ik hoop rond de 20 gram uit te komen en zolang ik er iets uit krijg ben ik al blij .

          Hoe zit het met gewone huis tuin en keuken spaarlampen? heb gelezen dat spaarlampen 70% van het "goeie" licht uitstralen ipv 15% van gewone lampen. als ik een reflector schermpje neerzet en 1 a 2 spaarlampjes erbij hang zou dat een verschil maken?

          Dank je we Copro voor de info en ik probeer me in te houden met m'n verwachtingen

          Comment


            #6
            Re: Automaria kweken?

            kijk hier eens rond:

            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #7
              Re: Automaria kweken?

              Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
              Sorry die had ik zelf nog niet gevonden, dank je wel voor de link super!

              Ik denk dat ik genoeg weet om het eens te gaan proberen

              Comment


                #8
                Re: Automaria kweken?

                Heb deze verplaatst naar sectie vragen binnenweed kweken.
                Grtz $iR
                sigpic

                Comment

                Bezig...
                X