Heb mijn planten sinds 2 dagen overgepot in een 10 liter pot, maar nu komen de wortels er vanonder weer uit. Wat moet ik nu doen, ze in de bloei zetten of kan dit op zich niet zo'n kwaad ???
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
10 liter potten
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Re: 10 liter potten
Oorspronkelijk geplaatst door slimmentim View PostHeb mijn planten sinds 2 dagen overgepot in een 10 liter pot, maar nu komen de wortels er vanonder weer uit. Wat moet ik nu doen, ze in de bloei zetten of kan dit op zich niet zo'n kwaad ???
Reacties graagggggggggggggggLast edited by slimmentim; 8 December 2009, 18:44. Reden: Weet wat ik moet weten over de potten. Heb ze in den bloei gezet !Sli Ti Asks Why
-
Je kan ze in bloei zetten, of nog een keer overpoten naar een grotere pot.
Dat is gewoon je eigen keuze;
- Wil je dat ze nu al in bloei gaan (en dus eerder klaar zijn dan optie 2)
- Wil je dat ze iets groter worden voordat ze in bloei gaan, en dan vervolgens laten bloeien.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door slimmentim View PostHeb mijn planten sinds 2 dagen overgepot in een 10 liter pot, maar nu komen de wortels er vanonder weer uit. Wat moet ik nu doen, ze in de bloei zetten of kan dit op zich niet zo'n kwaad ???
Comment
-
Als je geen plaats meer hebt, dan zul je ze gewoon in bloei moeten zetten ja. Of je laat ze nog even doorgroeien in de pot waarin ze nu zitten; de plant wordt nog wel groter (ook al blijft de plant in dezelfde pot).
Oja;
Let er even op dat je niet 'dubbelpost' (2 of meer berichten onder elkaar plaatst). Dat is namelijk tegen de regels.[B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!
Comment
-
Als je plant zo snel alweer door de pot heen is denk ik dat je alleen bredere en niet hogere potten hebt genomen. Let er de volgende keer op dat de pot niet alleen breder is maar ook hoger dan je vorige pot zo heeft de kluit aan alle kanten (ook de onderkant) een laag nieuwe aarde waar de wortels in verder kunnen. De wortels die er nu uitpiepen zullen zeker niet van het licht houden en niet goed functioneren ze heeft echter genoeg wortel in de pot. Zelf zou ik toch gaan voor een bredere maar vooral hoge pot en ze nogmaals overpotten. Dit levert je wel wat stilstand op.
Grtz
Comment
-
Ja ik heb ze nu ondertussen in de bloei staan , toch bedankt . Maar ben van een 6 liter naar een 10 liter gedaan. Ze hebben eerst onderaan nog een laagje van een 10 cm aarde gehad in de nieuwe pot dus ...bwa volgende keer beter! Mijn verse stekjes voor te testen staan ook in de broeikast dus .... KOmt Allemaal wel goed ! ! !
groeten..Sli Ti Asks Why
Comment
Comment