Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Deels off-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Deels off-topic

Korting op 420shop
    Hallo Allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ook al kweek ik geen plantjes. Al dagen ben ik op internet aan het zoeken naar een afzuigsysteem en door te zoeken op internet ben ik al een aantal keer op deze site terecht gekomen, dus ik ga toch mijn vraag proberen hier neer te leggen.

Het volgende is het geval. Ik kweek geen plantjes, maar ik heb konijnen. Deze konijnen houd ik in een garage; zo'n 20 stuks, ieder zijn hobby .
    Garage is van normaal formaat. Nu zijn mijn buren niet zo blij met mijn hobby, zij ruiken de konijnen regelmatig, maar met dat verhaal zal ik jullie niet vermoeien.

Aan de straatkant zit een afzuigsysteem. Ik heb er geen verstand van maar volgens mij is het een multifan, zal niet zo'n hele krachtige ventilatie zijn. Aan de achterkant van de garage, de tuinzijde is een deur. Die deur heb ik eigenlijk altijd openstaan want anders wordt het te warm in de garage en ga je de konijnen nog meer ruiken. Ik heb het wel eens geprobeerd die te sluiten en alleen het bovenraampje open te zetten, maar dat gaat echt niet, ook al is de ventilatie aan.

Mijn buren willen dat ik de achterdeur sluit, maar dat is dus een probleem. Toch moet het volgens mij mogelijk zijn, met een goed ventilatiesysteem, of vergis ik mij? Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven wat voor een ventilatiesysteem ik het beste kan aanschaffen (niet te duur), of er filters op moeten zitten e.d. en of er misschien anders een bedrijf is of iemand die mij op locatie advies kan geven. Ik woon in de omgeving van Arnhem.

Ik hoop dat er iemand is die mij een normaal antwoord kan geven. Alle flauwe grappen m.b.t. konijnen (zeker met de komst van kerst) ken ik al

Grtz,

Kaatje

Re: Deels off-topic

Hey Kaatje,

Het is best grappig dat je voor geuroverlast van konijnen je richt tot een cannabis-kweekforum maar ik bespaar je de flauwe humor

Hoe groot is je garage ongeveer?
    Bij een growshop kan je bv koolstoffilters kopen voor ruimtes die zeker groter zijn dan jouw garage,
    Zo'n filter plus degelijke afzuiging zal al veel geuroverlast besparen.
    "Konijnen-geur" behoort volgens mij ook tot organische gassen, dus zo'n koolstoffilter moet het wel fixen denk ik
    Meet je lengte x breedte x hoogte en je weet de inhoud van je garage
    Pen het hier neer en een goede ziel (met eventueel vergelijkbare kweektent ) zal je wel kunnen vertellen hoeveel kuub afzuiging je ongeveer nodig zal hebben

Comment

een snelle rekensommetje

een garage is al gauw
      3x5x2 mtr
      das dus 30 m3
      wil jij daar je lucht schoon houden moet je toch al een 600 m3 afzuiger daar hebben
      dan komt er nog bij met tempratuur zal je nog een grotere afzuiger moeten hebben voor de temp in de warme dagen ook in de hand te kunnen houden anders liggen je konijnen dalijk op hun rug want als je daar een raampje open zet heeft die hele filter geen nut meer.
      dus dan kom je bij wijze van spreken al riichting een 900 m3 afzuiger en een 1200 m3 filter wil je de geur kwijt komen en dan komt er nog eens bij kijken je moet ook een passieve inlaat hebben anders zuigt je garage vakuum bij wijze van spreken. maar als je een passieve inlaat maakt komen je konijnen dan niet in de tocht te staan waardoor ze ookweer zo op hun rug liggen ?????

zijn maar een aantal voorbeelden
      weet niet of je er wat aan hebt maar hier op forum wil ieder een ander helpen

Comment

wel in de winter kan je je lucht binnen aanzuigen filteren door een geur filter en dan weer in de garage blazen dan moet je gewoon een afzuig hebben van binnen in je huis blijft het warm. in de zomer zware aanzuig slakkenhuis groot en stil en gewoon door filter naar buiten en een thermo erop zodat hij de kamer mooie afzuigt naar een goe konijnentemp.
        Last edited by o21; 8 December 2009, 13:42.

Comment

Snap niet zo goed waarom het zo erg ruikt dat je buren klagen.
          Zit zelf in de opvang en we hebben helaas vaak meer als 20 konijnen zitten
          en zonder afzuiging ruik je niks als je 2 meter van de open deur staat.

Of je buren hebben super neuzen of er schort iets aan de hygiene in de hokken.
          recht is recht. krom is krom.

Comment

of iets met de buren. Je hebt er die altijd zagen en spel maken he.

Comment

@copra: inderdaad grappig dat ik hier terecht kom, maar ja, jullie moeten toch wat weten van geurafzuiging. Misschien kan ik jullie helpen met jullie afval? De konijnen eten alles wat groen is Mijn garage is 6m lang, 3m breed en hoog zo'n 2,70 schat ik. Ik hoop dat er iemand is die weet wat ik nodig heb. Wat ook belangrijk is, is dat het het niet te warm wordt. Die dieren ademen natuurlijk ook, dus het wordt snel warm als de deur dicht zit. De buren hebben overigens nog niet zo'n probleem met de lucht die wordt afgezogen. Het gaat ze met name om de lucht die uit de openstaande deur komt aan de achterzijde, die grenst namelijk aan hun tuin.

@SnSieNL & Orias: De hokken worden hier 2 a 3 keer per week volledig schoongemaakt, mest wordt direct afgevoerd. Vorige buren hadden nooit problemen. Hier begonnen de klachten van stankoverlast al midden in de winter. Ik wil me niet te veel uitwijden, want mijn buren houden mij overal in de gaten op het internet. Maar ik denk dat dit al wel genoeg zegt.

@ iedereen: Tips m.b.t. afzuiging of een bedrijf wat mij zou kunnen helpen in de omgeving van Arnhem, zijn welkom!

Comment

wel ik heb altijd geleerd je neemt het volume Lengte x Breedte x Hoogte en dan maal 20 om de luchtverversing om de 20 min en dat is dan je totale afzuig capacitiet dat je moet aanpassen aan de afzuigen. nu als je een klimamatic zet kan je al 2 afzuigen op aanschakelen en de temperatuur instellen allemaal te kopen in de betere growshop. Dus voor jou is een afzuig nodig van 972 kubieke meter dus zeg 1000. Dan een ferme koolstoffilter die je desnoods zelf kan maken voor dat doel zie

Comment

Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken!

6x3x2,7x20=972

Om je lucht goed vervest te krijgen heb je dus minimaal een 1000 m3/uur afzuiging nodig. Zoals devilhaze hier al aangeeft is overcapaciteit geen overbodige luxe om in de zomer de overtollige warmte naar buiten te kunnen afvoeren. Als ik je verhaal goed begrijp is een koolfilter niet meteen noodzakelijk. Met de hier al reeds gegeven informatie moet je toch een heel end komen lijkt me.

Grtz
                  Last edited by monty; 16 December 2009, 00:10.

Comment

Bezig...
                  X