Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ff in de war over voeding geven

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

ff in de war over voeding geven

Korting op 420shop
    Ik heb meerdere soorten voeding voor mijn plantjes. uiteraard groeivoeding van canna. Bloeivoeding van Canna. wortelstimulator van Bioroots. nog een bloeivoeding van canna (Booster). PK13/14. dit is natuurlijk een best uitgebreid pakket. wat ik mij nu afvraag sinds ik veel op dit forum kom is, waar die groeivoeding voor diend. ff een voorbeeld.

iedereen verteld dat als je goede aarde koopt, je de eerste weken geen voeding moet mee geven aan het water. dit omdat de jonge stekjes, nog genoeg voeding uit de boden kan halen.
    stel ik koop Bat-mix die voor 6 weken is voorbemest, dat wil zeggen dat ik zeker de eerste weekjes enkel water moet mee geven. nu komt mijn raadsel

Ik las in de ABC van Misty dat je een stek na een week al op 12/12 moet/kunt zetten. wat heb je dan nog aan je groeivoeding? je het maar een week groeitijd en dan zet je ze in de bloei terwijl je de eerste weken geen voeding mag geven.

Re: ff in de war over voeding geven

Dus bespaar je geld op de voeding

Wat niet nodig is, is niet nodig. Zolang de grond voldoet aan de vraag van de plant, is er absoluut geen reden om bij te voeden.
    sigpic
    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
      Dus bespaar je geld op de voeding

Wat niet nodig is, is niet nodig. Zolang de grond voldoet aan de vraag van de plant, is er absoluut geen reden om bij te voeden.

dat meen je niet, heb ik dan al dat geld voor niets uitgegeven en waarom word dat dan eigenlijk gemaakt. dient groei-voeding enkel voor kweken op rockwool of zo?

Comment

Geen idee waarvoor het dient

Ikzelf kweek op de light mixjes, en groei ong 3 a 4 weken voor dus zit meestal nog wel een weekje ofzo met groeivoeding.

En als je het voor niets uitgegeven hebt, kan ik enkel zeggen, slechte voorbereiding als je wist wat je ging doen, op welke manier en met welke schema's dan kan je beter inschatten wat je nodig hebt. Eerst kopen en dan denken is meestal niet de meest handige manier
        sigpic

Comment

Het is maar wat de klanten willen kopen wat telt...
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

MR_3ppozz,

Met voorbereiding heeft dit helemaal niets te maken. Tevens ben ik gewoon extra informatie aan het inwinnen. als je mijn kweekruimte(tje) zou zien, zal je al snel je woorden over slechte voorbereiding intrekken want die is toch wel erg professioneel ingericht. verder heb ik een voedingschema, en zoals eerder vermeld boven in de VRAAG bent ik slechts verward omdat ik op deze site las dat goede potgrond soms voor 6 weken voeding kan bevatten. het lijkt me totaal niet vreemd als er dan vragen worden gesteld. zeker als het schema dat ik heb mee gekregen in de growshop verteld dat ik al na een week met groeivoeding moet beginnen

ps het is zeker geen slechte voorbereiding OMDAT IK NOG BEZIG BEN MET VOORBEREIDEN

zijn er trouwens nog mensen die wel een zinnig antwoord hebben op mijn vraag?

Comment

Was geen direct kritiek hoor, maar blijf bij mn mening dat als je nog in de voorbereiding zit, je nog niets hebt aan voeding.

Buiten dat, het blijft gaan om wat de planten nodig hebben, als je grond voldoende voeding heeft om de groeiperiode door te komen, heb je de groei voeding niet nodig.
              Last edited by Mr_3ppozz; 11 December 2009, 00:45.
              sigpic

Comment

gebruik ze voor een buitenplant volgende lente die groeien langer
                Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Al naar gelang welk medium je kweekt Voed men de planten bij. Verder is de kweekmethode ook van belang. Als je meteen draft is groeivoeding idd overbodig. Groeit men lang voor en kiest men voor een grote plant dan zla de plant als de voeding uit het medium opraakt zeker groeivoeding nodig hebben. Voor hoeveel tijd er voeding in je medium is kan erg verschillen. Steenwol 0 Batmix 6 weken. Het komt dus allemaal op je eige keuzes aan.

Ik moet Mr.Eppozz wel een beetje gelijk geven. Je kweekruimte zal er ongetwijfeld piekfijn uitzien. Echter hoe je gaat kweken, welke methode hoelang groei je voor welk medium welke soort heeft allemaal te maken met je keuze welke voeding en tijdstip van voeden.

Grtz

Comment

Bezig...
                  X