Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtvochtigheid onder 20%

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luchtvochtigheid onder 20%

    Korting op 420shop
    Goedendag

    Ik heb een kast gebouwd van 40x40x100 en heb er 2 x 23(130)W Spaarlampen in. Heb ze nu 18 uren per dag aan staan. De temperatuur in de kast is 's nachts 15 en overdag 20 graden. Het probleem is echter de luchtvochtigheid, deze is als de lampen aan staan onder de 20% snachts als de lampen uit staan is t 50% en de lucht in mn kamer is ook 50% dus ik heb de ventilatoren op vol vermogen om zoveel mogelijk vochtige lucht naar binnen te zuigen maar dat helpt al niks.
    Ik heb ook geprobeerd de kast vol te hangen met vochtige washandjes, hielp ook niks, heb een schaaltje water onder de lamp geprobeerd en ook nog de boel nat sproeien, de luchtvochtigheid blijft gewoon onder de 20%. Er staat een zaailing in maar die groeit nu voor geen meter. maar 1/2cm sinds hij uit de grond is gekomen en de blaadjes stellen ook niks voor. begint zelfs een beetje bruin te worden. Nu is mijn vraag: Moet ik een luchtbevochtiger kopen of is er nog een goedkope manier waar ik misschien overheen gelezen heb?
    Alvast bedankt voor t antoowrd Groeten

    #2
    Re: Luchtvochtigheid onder 20%

    Verplaats naar vragen binnen wiet kweken!!

    Comment


      #3
      Re: Luchtvochtigheid onder 20%

      Sorry voor de dubbele post, ik snapte even niet helemaal hoe t werkte

      Comment


        #4
        Re: Luchtvochtigheid onder 20%

        nu even minimaal inblazen en afzuigen, wellicht even helemaal niet, dan blijft de vochtige lucht in je ruimte... afzuigen alleen als temp te hoog wordt, verder idd omgeving zo vochtig mogelijk houden en indien dat niet werkt eventueel een plastic afdekking (doorzichtig plastyic zakje) over de plant heen zetten om de vochtigheid omhoog te brengen..


        suc6

        Comment


          #5
          Re: Luchtvochtigheid onder 20%

          zie net dat er 2 posts zijn natuurlijk
          Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit.

          Comment


            #6
            Re: Luchtvochtigheid onder 20%

            Oorspronkelijk geplaatst door Debiel View Post
            nu even minimaal inblazen en afzuigen, wellicht even helemaal niet, dan blijft de vochtige lucht in je ruimte...


            suc6
            Nouja de ruimte om de kast heen is 50% LV, dus mijn redenatie was, Die lucht moet ik zo veel mogelijk naar binnen zuigen. Maar ik moet dus de kast van binnen goed nat maken en dan stoppen met afzuigen?

            En als ik straks toch wel genoodzaakt ben om een luchtbevochtiger te kopen, hoe verwerk je zo'n ding in je kast? want de meesten passen er niet echt in en zijn bedoeld om een veel grotere ruimte te bevochtigen....

            Comment


              #7
              Re: Luchtvochtigheid onder 20%

              je temp zou zoiezo wat omhoog moeten om het vochtiger te krijgen vervolgens verdampt er water waardoor je 60/80 % lucht vochtig heid krigt en miss moet je de teiden verzetten (snachts lampen aan)
              MVG deeem

              Comment


                #8
                Re: Luchtvochtigheid onder 20%

                je temp zou zoiezo wat omhoog moeten om het vochtiger te krijgen vervolgens verdampt er water waardoor je 60/80 % lucht vochtig heid krigt en miss moet je de teiden verzetten (snachts lampen aan)
                MVG deeem
                ps zet ventilatie uit als ie niet nodig

                Comment


                  #9
                  Re: Luchtvochtigheid onder 20%

                  Gelieve niet dubbel te posten als je wat vergeten bent dan edit je je eerste post!!!!

                  Edit:
                  p.s. Stel je even voor in de members introduction

                  B.V.D.

                  Grtz

                  Comment


                    #10
                    Re: Luchtvochtigheid onder 20%

                    Ik ga geen warmere lampen of iets dergelijks kopen denk ik. Maar kan ik de ventilatie compleet uitzetten? hebben de planten niet constant verse lucht nodig? Want mijn plan is dan voorlopig het plantje onder een plastic zak te zetten tot hij toppen krijgt. En daarna haal ik t plastic weer weg denk ik maar, alleen ontwikkelen de toppen zich nog wel bij een LV van 20%?

                    Comment


                      #11
                      Re: Luchtvochtigheid onder 20%

                      Je gaat u planten onder een plasticzak laten staan tot ze beginnen te toppen ???Je kan ze wel ondeer een dakje zetten als ze klein zijn maar toch niet tot ze beginnen te toppen...is mijn gedacht daarvan toch, heb ik nog nooit gehoord zoiets want uw lv moet veel lager liggen om te bloeien.Dus, dat zou ik toch helemaal niet doen hoor....ikzelf vergroot mijn lv met klets natte handdoeken rondom de potten te leggen maar zet mijn potten wel op een klein verhoogje zodat ze niet het water van mijn handdoeken kunnen opslurpen... en werkt goed, of paar kleine emmertjes warm water erbij (niet te warm naturlijk) zodat je verdamping creeert en zoals vele andere zeggen, uw ventilator even uitzetten ook tot de plantjes goed aan groeien zijn en de luchtvochtigheid mag zakken.
                      En ga je u planten afbloeien met die zelfde 2 x 23 W spaarlampen of zijn die enkel voor de groeifase?

                      groeten
                      -Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz-
                      Last edited by westport; 24 January 2010, 13:31.

                      Comment


                        #12
                        Re: Luchtvochtigheid onder 20%

                        Ik dacht dat een plant sowieso gaat bloeien als hij 12 uren licht per dag krijgt, onafhankelijk van de LV of andere factoren.... Dus mij lijkt het wel goed om t plantje onder een plastic zakje te doen tot er toppen ontstaan.... Maar als dat niet zo is graag uitleg En ik ben idd van plan om mijn planten af te laten bloeien onder die lampen. Ik hoef niet een enorm hoge opbrengst ofzo, gewoon wiet voor eigen gebruik tot de volgende oogst weer klaar is De lampen geven trouwens 1500 lumen per stuk, en hebben kleurcode 827, dat is warm-wit. dus dat lijkt me opzich niet verkeerd voor bloeien...

                        Comment

                        Bezig...
                        X