Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bloedmeel dosering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Bloedmeel dosering

    Korting op 420shop
    Mijn planten hebben volgens mij een serieus stikstof tekort.

    Een paar planten zijn al voor 50% ontdaan van haar bladeren
    en ik ben bang dat er niets meer overblijft op deze manier. De topvorming zuigt het bladgroen uit de onderste bladeren en omdat daar steeds minder te halen valt steeds hoger in de plant.

    Ik grijp nu pas in omdat ik sinds vorige week (volgens schema HESI, 3e week bloei) gestart ben met het toevoegen van Fosfor Plus en ik even wilde bekijken hoe de planten daarop reageren.

    Nog steeds veel gele bladeren onder/midden in de plant.
    Duidelijk een N-tekort lijkt me...

    Tijd voor actie, bloedmeel dus.
    Nu lees ik overal dat bloedmeel erg snel werkt maar dat overvoeding
    op de loer ligt.

    Hoe kan ik dit nu het beste toedienen?
    Op de verpakking staat de dosering gegeven in gr/m2 namelijk.

    Mijn potten zijn 27 liter en het liefst los ik het op in water ivm het snellere
    resultaat.

    Graag advies...

    #2

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Bloedmeel dosering

        Idd, je kan het op je grond gelijkmatig verdelen en dan bewateren of zoals jij aangeeft oplossen en daarmee wateren filteren is overbodig. Als je het in je gietwater oplost is er wel veel meer direct beschikbaar. Strooi je het dan word het geleidelijk afgegeven. Mijn voorkeur gaat naar dat laatste uit.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Bloedmeel dosering

          Ik zal vanavond als ik thuis ben wel eens wat foto's maken van de planten, dan zul je zien waarom mijn voorkeur uitgaat naar het eerste..

          Het is echt nodig, ik heb te lang gewacht met ingrijpen omdat ik niet zeker wist of het aan een fosfor- of stikstofgebrek lag...

          Bedankt voor de hulp...

          Comment


            #6
            Re: Bloedmeel dosering

            Zoals beloofd de foto's...

            Ik heb 500ml water in een beker gedaan, 225 gram bloedmeel erbij
            en goed geroerd. Totaal zat er nu zo'n 700ml substantie in.

            Elke plant heeft 100ml gehad, telkens goed geroerd tussen de planten door.
            De laatste 100ml heb ik weggegooid omdat daar waarschijnlijk wel erg veel
            bloedmeel in zat.

            Graag had ik jullie mening over het uiterlijk van de planten.

            Ter info..
            400 watt lamp
            Northern Lights van RQS
            39 dagen 12/12
            25 dagen sinds eerste bloemverschijnselen

            Comment


              #7
              Re: Bloedmeel dosering

              Ik vind je planten er goed uitzien met mooie topvorming. Vergeet niet dat een plant tijdens de bloei als het ware langzaam afsterft. Dus oud blad verkleurt en valt af. Ik heb keurig afgebloeide planten gezien met enkel en alleen geelbruin blad.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Bloedmeel dosering

                  Hoelang duurt het eigenlijk voordat er resultaat is?

                  Ik dacht dat stikstof supersnel opgenomen werd, zeker
                  als ik het vermeng met water en dan toedien...

                  Hieronder de planten zoals ik ze net aantrof. Ziet er niet echt lekker
                  uit onderaan de planten. De topvorming gaat gewoon onverstoord
                  door....

                  Morgen krijgen ze weer water/voeding en dan moet ik nieuwe voeding aan
                  gaan maken. Zal ik nu de dosis gaan verhogen of gewoon het schema
                  volgen?

                  Wat is er trouwens aan de hand met de top op de laatste foto?
                  Praktisch alleen maar blaadjes en weinig haren... is de enige..

                  Comment


                    #10
                    Re: Bloedmeel dosering

                    Sorry voor de bump maar niemand van de experts die hier een mening
                    over heeft?

                    Had graag vanavond antwoord want morgenvroeg om 6 uur krijgen ze voeding.
                    Afhankelijk van de antwoorden voeg ik nog wat voeding toe namelijk.

                    Anders wordt het alweer zondag dat ze weer voeding krijgen....

                    Comment

                    Bezig...
                    X