Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken in de kelder, goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kweken in de kelder, goed?

    Korting op 420shop
    Hey, hallo medegrowers.

    Jullie hebben me goed geholpen bij mijn ideen naar bouwen van mijn kweekhok in mijn eerste topic. " Begin kweker, beetje hulp gevraagd aub-Gelieve niet te dubbelposten aub? Grtz -
    Last edited by westport; 20 December 2009, 14:14.

    #2
    Re: kweken in de kelder, goed?

    Moet zeker kunnen in je kelder. np Welk soortje wil je dan kweken. Bedoel een indica word aanzienlijk kleiner dan een sativa


    Grtz

    Comment


      #3
      Re: kweken in de kelder, goed?

      Moet je wel tijdens de bloei de vochtigheid in de gaten houden , want kelders zijn nogal berucht om hun hoge vochtigheid.

      Grtz

      Comment


        #4
        Re: kweken in de kelder, goed?

        Hallo bobo en Monty, thx voor de snelle reactie's !!

        ben nog aan twijfelen welke ik zou zetten.

        Optie 1

        5 x Sweet Seeds Female Psycodelicia
        10 x Sweet Seeds Female Afghani Delicious S1

        Optie 2

        5 x Sweet Seeds Female Afghani Delicious S1
        5 x Female Seeds X – Line Bubblegummer
        5 x Female Seeds X – Line Iced Grapefruit



        Weet niet wat je hier van denkt om die in mijn kelder te zetten met mijn hoogt die ik maar heb ?



        Denk waarschijnlijk wel voor optie 2 te gaan.

        Maar vraag me nu nog af of 15 liter potten goed gaat zijn? en ze niet te groot gaan worden.... Zou ze wel waarschijnlijk toch een paar of misscshien wel allemaal toppen of geen goed idee?


        Voor mijn luchtvochtigheid id daar nu continu 43% dit is toch goed voor de bloei ?

        juist voor de laatste facse in de bloei moet ze 30% zijn...? of ben ik hier verkeerd?
        dan moet ik juist mijn lv omhoog krikken voor mijn kleintjes en juist mijn laatste week hem wat kunnen laten zakken. maar dit blijft wel mogelijk, niet ?


        grtzz NewGrower
        Last edited by westport; 20 December 2009, 14:12.

        Comment


          #5
          Re: kweken in de kelder, goed?

          Persoonlijk zou ik optie 2 kiezen.

          De grote van je planten bepaal je zelf door het tijdstip waarop ze op 12/12 gaan. 16 dagen nadat ze op 12/12 gaan is de groei er ver uit en begind de eerste bloemvorming. Door te toppen of te fimmen houd je je plant ook kleiner ze gaat meer de breedte in en vormd meet hoofdtoppen. Dus zeker een aanrader.

          Die 15 liter is prima, persoonlijk zou ik zelfs nog wat groter gaan zitten 20 of zo om een betere buffer te hebben voor voeding en water. Over de hoogte i.v.m. de pot zou ik me niet zo druk maken die bepaal je immers zelf.

          Met je lv zit je helemaal juist in je veronderstelling.

          Grtz Monty

          Comment


            #6
            Re: kweken in de kelder, goed?

            Hey monty thx terug voor jou reactie.
            Optie 2 dacht ik ook wel de beste te zijn. en ga ze allemaal toppen, kans op mislukken of totaal niet? en best na derde of vierde internode van de plant ?

            grtzz NewGrower
            Last edited by westport; 20 December 2009, 14:12.

            Comment


              #7
              Re: kweken in de kelder, goed?

              Toppen kan bijna niet mis gaan. Node 5 of 6 top je terug naar 3 of 4.

              Vervolgens als de twee nieuwe hoofdtoppen tot respectievelijk node 8 of 9 zijn uitgegroeit kan men deze nogmaals terugtoppen naar nodes 6 of 7.

              Zo verkrijg je een lage brede plant met 4 Hoofdtoppen en veel zijtoppen.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: kweken in de kelder, goed?

                juist voor de laatste facse in de bloei moet ze 30% zijn...?
                Je hebt je al goed ingelezen

                Optie 2


                toppen=2 hoofdtoppen
                fimmen= circa 3 tot 5 hoofdtoppen.

                Grtz
                420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
                Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                Comment


                  #9
                  Re: kweken in de kelder, goed?

                  Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
                  Toppen kan bijna niet mis gaan. Node 5 of 6 top je terug naar 3 of 4.

                  Vervolgens als de twee nieuwe hoofdtoppen tot respectievelijk node 8 of 9 zijn uitgegroeit kan men deze nogmaals terugtoppen naar nodes 6 of 7.

                  Zo verkrijg je een lage brede plant met 4 Hoofdtoppen en veel zijtoppen.

                  Grtz

                  Dus ik kan ze toppen vanaf node 5 er is en dan top ik die tot node 3 ? ik dacht altijd dat je maar 1 node mocht wegknippen. fout in dus...
                  Weer wat geleerd van je monty!! thx

                  Grtz NewGrower

                  Comment


                    #10
                    Re: kweken in de kelder, goed?

                    Nog een vraagje over mijn kelder.
                    Ik heb hem ingedeeld met zwart / wit folie naar een ruimte van 1.1m x1.5m en mijn hoogt is blijkbaar maar 1.6m nu vraag ik me af of ik de muren die ik gebruik in mijn hok dat ik gemaakt heb moet kuisen met dethol ofzo ? of gewoon laagje nieuwe itte verf erover en klaar is kees??
                    En nu mijn kelder blijkbaar maar 1m60 vanaf welke internode zou ik dan best toppen ?

                    grtzzz NewGrower

                    Comment


                      #11
                      Re: kweken in de kelder, goed?

                      met 1m60 moet je niet toppen, gewoon op tijd op 12/12 zetten.
                      je kan je hokje eens kuisen met dethol voor de ziektes te vermijden.

                      Comment


                        #12

                        Comment


                          #13
                          -Gelieve de qoute functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub? Grtz -
                          Last edited by westport; 20 December 2009, 14:12.

                          Comment


                            #14
                            Re: kweken in de kelder, goed?

                            Toch nog een vraagje. is een 600w wel genoeg voor die 1.1m op 1.5m met 15 x 15 l potten in ???


                            grtz newgrower

                            Comment


                              #15
                              Last edited by midnight fantasy; 18 December 2009, 19:35.

                              Comment

                              Bezig...
                              X