Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladverbranding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    bladverbranding

    Korting op 420shop
    Hoi allemaal,

    ik heb momenteel 2NLX plantjes staan onder 400W HPS. Nu denk ik dat ik de lamp er te vroeg kort op gehangen heb. de blaadjes lijken uitgedroogd en krullen op, terwijl ze zeker genoeg water hadden. nu is mijn vraag, wat zijn de afstanden die normalitair worden aangehouden?

    als het stekje net in de grond zit, hoe hoog moet dan de lamp hangen? en wanneer mag ik hem laten zakken tot 50 cm

    alvast bedankt

    #2
    Re: bladverbranding

    Klinkt idd als hitte schade.



    Begin op 100 tot 80 cm (al naar gelang je omgevingstemperatuur en je afzuigcappasiteit) en zak dagelijks met 10 cm tot 40 a 50 cm.

    Grtz
    Last edited by monty; 18 December 2009, 11:28.

    Comment


      #3
      Re: bladverbranding

      Ik zou toch es een fotootje posten want het kan ook verkeerde ph, overvoeding etc.. zijn zo is het maar giswerk
      Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

      A. The cop!

      Comment


        #4
        Re: bladverbranding

        voeding en ph kan niet, omdat de plantjes slechts een week oud zijn. ze hebben een keer water gehad met een ph van 5.9, met wortelstimulator! verder heb ik alles een beetje op zijn beloop gelaten tot de blaadjes begonnen te verbranden. de lampen hingen al op 60 cm na de eerste dag, dus ik vermoed wel dat dat een beetje het probleem is.

        Comment


          #5
          Re: bladverbranding

          en je ec waarden ? en waren je klonen goed geworteld ?
          Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

          Comment


            #6
            Re: bladverbranding

            TAV Latindos

            de waarde van de ec heb ik nog niet gemeten omdat ik nog geen voeding heb gegeven aan de planten en ze vertonen ook geen tekenen van voedings tekort! of ze goed waren geworteld weet ik eigenlijk niet omdat er een rockwool kluitje aan zat. aan de randen van het kluitje zaten wel worteltjes!
            hoezo, heeft de hoeveelheid wortels te maken met bladverbranding?

            na dat je bladverbranding hebt geconstateerd, wat is dan de beste stap om te zetten om de dames er weer bovenop te krijgen? 4.jpg2.jpg

            het kromtrekken van de bladeren hier een foto voor de duidelijkheid, gebeurd dat ook als je matereaal hebt gebruikt in de ruimte die door de warmte giftige lucht afgeven?

            Comment


              #7
              Re: bladverbranding

              Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
              hoezo, heeft de hoeveelheid wortels te maken met bladverbranding?
              Zou mij heel sterk verbazen

              na dat je bladverbranding hebt geconstateerd, wat is dan de beste stap om te zetten om de dames er weer bovenop te krijgen?
              Sowieso de goede afstand lamp-plant vinden. Gewoon verderdoen zoals je bezig bent en zo weinig mogelijk fouten maken. Het komt wel goed dan.

              Greetzzz

              Jona

              Comment


                #8
                Re: bladverbranding

                Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                Zou mij heel sterk verbazen

                Sowieso de goede afstand lamp-plant vinden. Gewoon verderdoen zoals je bezig bent en zo weinig mogelijk fouten maken. Het komt wel goed dan.

                Greetzzz

                Jona
                Ik weet wat er gebeurd als de lamp te laag hangt! en daar ben ik niet trots
                op

                maar als ik de juiste afstand van de lamp moet bepalen, moet ik ook weten wat er gebeurd als de lampen te hoog hangen! ik heb gehoord dat de planten kunnen stretchen of zoiets, maar daar ben ik niet zeker van en ik kan er ook zo snel niets meer over terugvinden!
                en wat kan er zo nog al fout lopen met de planten buiten stretchen. En waaraan herken je die?

                Comment


                  #9
                  Re: bladverbranding

                  Ik weet wat er gebeurd als de lamp te laag hangt! en daar ben ik niet trots
                  op
                  Niets om beschaamd over te zijn alleszinds hoor.

                  Stretchen is eigenlijk gewoon dat je plant de lengte van de internodes langer gaat maken om zo sneller bij het licht te komen. Hoe kan je het herkennen? Wel ik zou er geen afstand op kunnen plakken die je internodes moeten hebben maar als je het gevoel hebt dat je plant er heel onstevig bijstaat en heel iel lijkt dan zit het niet goed.

                  Als je zaailingen gaan strekken kan je dit wat indijken door tot aan de lobblaadjes in te potten (als je gaat verpotten ofzo) zo kan je alsnog voor wat extra stevigheid zorgen.

                  Als je op het forum 'searchfunctie' de term "stretchen" of "stretch" ingeeft zul je wel wat voorbeelden vinden, het is een veelgemaakte 'fout' waar elke kweker zich wel eens aan zondigt. Maar is geen catastrofe, verre van. Je kan nog altijd stuttingen plaatsen met bamboestokjes mocht je plantje de neiging hebben van te knakken.

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #10
                    Re: bladverbranding

                    Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
                    TAV Latindos

                    de waarde van de ec heb ik nog niet gemeten omdat ik nog geen voeding heb gegeven aan de planten en ze vertonen ook geen tekenen van voedings tekort! of ze goed waren geworteld weet ik eigenlijk niet omdat er een rockwool kluitje aan zat. aan de randen van het kluitje zaten wel worteltjes!
                    hoezo, heeft de hoeveelheid wortels te maken met bladverbranding?

                    na dat je bladverbranding hebt geconstateerd, wat is dan de beste stap om te zetten om de dames er weer bovenop te krijgen? [ATTACH]19514[/ATTACH][ATTACH]19515[/ATTACH]

                    het kromtrekken van de bladeren hier een foto voor de duidelijkheid, gebeurd dat ook als je matereaal hebt gebruikt in de ruimte die door de warmte giftige lucht afgeven?
                    als je stekken nog niet voldoende sterk beworteld zijn dan kan het gebeuren ze gaan liggen lol vooral onder HPS en je afstand lamp langzaam op de gewenste afstand hangen niet gelijk op die stekken to close heb het zelf eens meegemaakt ,kan toch dat ze daardoor verbranden lol maar misschien weten de pro's meer!gtrzzzzzzzz
                    Last edited by latindos; 22 December 2009, 15:48.
                    Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                    Comment

                    Bezig...
                    X