Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

24 uur licht

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 24 uur licht

Dokkie, wat bedoel je precies met 'verleng je de bloeiperiode'? Bedoel je dat ze door een geleidelijke overschakeling langer gaat bloeien? (iets wat ik persoonlijk liever niet zou hebben...). Of bedoel je dat ze gewoon iets trager in bloei gaat schieten dan als je hem direct op 12/12 zou knallen?

Greetzzz

Jona

Comment

heb stekken gekweekt en ong een half jaar 24/7 de lampen aangehad boven de moeders 400w heb daarna 18 uur geprobeerd en had er beter resultaat door dus zou zeggen 18 uur
      hierbij geef ik u geen antwoord op uw vraag maar hoop u er een stukkie verder mee te helpen
      groet eegie

Comment

Comment

Heb afgelopen week zo is aan het denken geweest wat het verschil zou zijn om te spelen met het licht .. een vriend van me zei dat een plant wanneer zij in de donker staat denkt van ik moet cellen bij maken. Als dit zo is kan je dan ook 17u licht en 7 donker want een plant groeit vanaf hij meer dan 15u krijgt toch . of 16u licht en 8 donker . Wilde dit 1 van de weken ook is proberen ... Maar weet nu toch niet meer dat ik het ga doen ! !

Ze zetten hem tegenwoordig toch ook 3 dagen in de donker voor ze hem snoeien. Dit is voor extra thc productie..maar in de groei doet dit volgens mij ook wel iets ! !
          Last edited by slimmentim; 30 December 2009, 16:16.
          Sli Ti Asks Why

Comment

Rust is groei! Dit is bij alle levende organismen het geval. Tevens ook bij planten, alleen komt hier ook nog fotosynthese om de hoek kijken. Planten die 24/24 licht krijgen zullen dit niet als erg ervaren. Stress krijgen ze er iig niet van. Ik zou het niet tijdens de gehele groei periode hanteren. Bij de eerste week a twee weken kan ik met er iets bij voorstellen om iets tijdswinst te boeken. Maar ja,..De bedoeling van een goede binnenkweek is de natuur zo goed mogelijk na bootsen. Hier schijnt nooit de zon 24uur, dus 18/6 is prima!
            Hoop dat jullie hier wat aan hebben.
            sigpic

Comment

die snel bloei stekkies 7 weken max ook 1e week 24 uur
              dan 12/12 werkt perfect

Comment

We zeggen niet dat het niet mogelijk is om ze onder 24/24 licht te zetten, het is heel goed te doen. Maar het mooie 18/6 schema volgen zou nog steeds dat tikkeltje extra potentieel geven voor de plant om een zo 'natuurlijk' mogelijk cyclus te hebben.

Ze zetten hem tegenwoordig toch ook 3 dagen in de donker voor ze hem snoeien. Dit is voor extra thc productie..maar in de groei doet dit volgens mij ook wel iets ! !
                Klopt wat je daar zegt. Al zou het in de groei niet veel goeds betekenen als het op groei aankomt. Ik denk dat je plant dan zelfs sneller 'de gedachte' gaat krijgen dat ze moet in bloei schieten omdat het donker wordt... Je kan het proberen maar ik heb er geen vertrouwen in dat het de plant stabiel houdt als je ze daarna weer 18u licht gaat geven

Comment

LET OP; 24 uur licht is alleen van toepassing als de stekjes hun eerste licht krijgen als je ze gezet heb. ( zorg wel dat de luchtvogt de eerste 2 a 3 weken zo hoog mogenlijk houden)
                  en ja de groei is 1 a 2 weken 18 uur en de groei 8 a 10 weken 12 uur licht.

succes
                  GOD MADE WEED
                  MAN MADE BEER
                  IN GOD WETRUST

Comment

Mr wrm aan stekjes 24u geven en aan gewone maar 18u? Ik vermoed dat stekjes betere omstandigheden wensen dan zaailingen, dus ik zie niet in waarom je dan stekken wel op 24/24 zou plaatsen...

Comment

@jona
                      Mr wrm aan stekjes 24u geven en aan gewone maar 18u?
                      ik denk dat het gewoon aan de teler licht ,hoe snel hij ze in zijn kast wil afbloeien enkel als het zo is dat de plant tijdens de rustpauze groeit ,het mij meer dan normaal lijkt er dan ook beworteling plaatsvind ?Dus dat is de nood van de stek........

ik verwijs ook graag even naar deze reply

Re: 24 uur licht eegie
                      Zaadje

heb stekken gekweekt en ong een half jaar 24/7 de lampen aangehad boven de moeders 400w heb daarna 18 uur geprobeerd en had er beter resultaat door dus zou zeggen 18 uur
                      hierbij geef ik u geen antwoord op uw vraag
                      maar hoop u er een stukkie verder mee te helpen
                      groet eegie

De rode draad doorheen dit topic is toch steeds dat de plant tijdens zijn /haar rustpauze wel degelijk zijn functie heeft ,wil je stress (grote kans daarop)dan moet ge 24 op 24 belichten wil je normaal(ongeveer) de natuur nabootsen geef ze dan 18 uur ,en of dit nu stekken zijn of zaailingen het kan allebei
                      Last edited by latindos; 2 January 2010, 09:16.
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Ja, Latin, daar vat je het heel goed samen denk ik zo. Het kan zowel op 24u licht als op 18u licht, daar zullen we kunnen blijven discussieren denk ik . Het hangt een beetje af van de kweker zoals je zegt. Maar als ik alles zo eens gelezen heb hou ik het persoonlijk op 18/6, toch mede door het feit dat ik graag met feminised zaad werk en daar moet zo weinig mogelijk stress op .

Comment

Bezig...
                        X