Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potten spoelen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Potten spoelen

    Korting op 420shop
    Hoi, Ik heb hier ooit eens gelezen goe je tewerk ga voor je potten tespoellen . Maar ik vind het niet meer terug .

    Zou iemand soms een link of een korte uitleg kunnen doen ? ivm de Hoeveelheid water die ik toe voeg .

    Wat Ik wel terug vond is voor het spoelen dat je dan best beetje azijn in het water doet ipv ph- .

    mvg Boky

    #2
    Re: Potten spoelen

    Ik doe altijd zo'n goeie tien liter lauw water en dan de komende 2 weken alleen water.

    Mvg Izzzz

    Comment


      #3
      Re: Potten spoelen

      Hoi, en dag heeft je dan per plant ? het water die er van onder uil loopt , dat mag dan weg ?

      Mvg boky en al vast bedankt

      Comment


        #4
        Re: Potten spoelen

        Je spoelt je plant 2 weken voor de oogst om alle restvoeding (N, P, K, Mg) en ballaststoffen uit je medium te krijgen. Zorg ervoor dat je met minstens 3 keer de capaciteit van je pot spoelt. Dus een 4 liter pot zou worden gespoeld met 16 liter lauw water. Je kunt dit water best afzuren tot 6,2 (op aarde) om ph fluctuaties te voorkomen. Azijnzuur of citroenzuur is een optie echter ph - kan zeker ook en is mijn persoonlijke voorkeur.
        Na het spoelen is het belangrijk dat je de pot goed laat uitlekken. Dit lekwater gewoon weggooien. Geef na het spoelen de eerste dagen zeker geen water. Laat de pot eerst weer opdrogen tot de normale vochtigheid.

        Bij de volgende water beurten geef je geen voeding meer. enkel afgezuurd water HP 6,2/6,4

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Potten spoelen

          Ok dit moest ik weten . mercie.

          Mvg boky

          Comment

          Bezig...
          X