Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over fan controller met thermostaat ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraagje over fan controller met thermostaat ????

    Korting op 420shop

    #2
    Last edited by Salmonello; 22 December 2009, 20:52.

    Comment


      #3
      Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

      Comment


        #4
        Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

        Als je afzuiging rechts hangt plaats je de thermostaat links zodat ie niet rechtstreeks in de stroom aangezogen (koudere) lucht hangt.
        Als je hok/tent goed dicht is komt er geen geur naar buiten als er geen luchtstroom(afzuiging) is.Tijdens de donkere periode waar je geen ventilatie hebt blijven alle geurtjes dus binnen in je hok/tentje, genomen dat je niet stiekem gaat spieken natuurlijk...

        Comment


          #5
          Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

          dit kan dus niet dat mijn tentje volledig afgesloten is want je hebt toch altijd een opening onderaan waar je u verste lucht binnen haalt in je tent...? dus 100% dicht is het niet en denk wel geur hinder te hebben daardoor ...? niet???

          Grtz NewGrower

          Comment


            #6
            Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

            Das echt minimaal , heb ook tentje woon in appartement en heb er geen last van. Je kan natuurlijk de deur van de kamer waar het tentje staat sluiten nadat je lamp uitgaat en ze pas openen een uurtje nadat ze weer aan is. In dat uur zijn eventuele geurtjes alweer door je tent en dus ook je carbonfilter gezogen.Je kan ook een zakje lavendel of zoiets in je uitlaat leggen dat camoufleert het beetje geur dat eventueel toch zou ontsnappen.

            Reken wel dat een filter na een paar kweekjes verzadigd geraakt en dus af en toe moet worden vervangen.1 keer per jaar of zo.
            Last edited by Salmonello; 22 December 2009, 21:16.

            Comment


              #7
              Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

              oke thx, mijne is wel geen tentje? kweek in de kelder maar heb geen deur naar de kelder toe...in de deuropening staat wel mijn frigo en microwave erboven op. zodat het deurgat toch dicht is. het stukje kelder waar geen trap in stond was 1.5m breed en naar naar achter had ik nog 1.10m over en dit heb ik afgebakend met zwart wit folie. en onderaan opening ingemaakt voor de aanzuiging. maar denk je niet de geur door de plasticfolie zal gaan ? dit is namelijk zeker zo dik niet als de stof van een growe tentje...

              Comment


                #8
                Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                Moeilijk te zeggen , ken weinig van kunststoffen en hun doorlaatbaarheid .Maar misschien kan je aan de inlaat met die folie nog een flapje maken(enkel bovenkant vastmaken) dat naar binnen openplooit. Je afzuiging zou krachtig genoeg moeten zijn om dit te openen , een soort keerklep zeg maar...

                Comment


                  #9
                  Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
                  Je kan ook een zakje lavendel of zoiets in je uitlaat leggen dat camoufleert het beetje geur dat eventueel toch zou ontsnappen.
                  Helpt zo'n zakske lavendel zoveel? Nu al de 2de keer da'k da lees en alle middelen zijn goed om een minimum aan herkenbare wietgeur te hebben. Dus dat zou ik wel eens proberen .

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                    Werkt zeer goed maar verliest zelf wel redelijk snel zijn geur , van die zakjes om in een stofzuiger te steken hebben hetzelfde effect en gaan langer mee maar zijn chemisch... en dat hou ik liever uit de buurt van m'n plantjes.

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                      oke bedankt alleszinds voor alle info salmonello! dat klepje maken is mss nog geen slecht gedacht en moest ik toch rond de ingang van mijn kelder last krijgen van de geur vind ik er wel iets op dat ik mijn want dikker maak langs de buitenkant ofzo.

                      Dus een fancontroller is wel een goed idee, halen dus die handel

                      Grtzz NewGrower

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                        Veel succes ermee , en hoe je het ook oplost , vanaf het moment dat je een opsteekt zal die toch harder ruiken dan je kweekje

                        Comment


                          #13
                          Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                          Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
                          Veel succes ermee , en hoe je het ook oplost , vanaf het moment dat je een opsteekt zal die toch harder ruiken dan je kweekje

                          Dit is namelijk ook waar en wordt hier eigenliijk wel dagelijks geblowd maar je weet nooit je onverwachts bezoek krijgt of bezoek die helemaal niks hoeft te weten

                          Grtzz NewGrower
                          Last edited by creammdelicious; 22 December 2009, 22:05.

                          Comment


                            #14
                            Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                            Als ik het goed begrijp was je laatste vraag hoeveel plantjes je best zet...

                            De regel is dat je nooit meer grammen oogst dan het aantal watt dat er boven hangt , of dat nu 5 of 15 planten zijn. Als je 1gr per watt haalt ben je een pro (dat proberen we allemaal).Een beginner mag er vanuit gaan dat hij 0.5gr/watt haalt. Verder zou ik vierkante potten aanraden omdat je dan het lichtveld optimaal benut , met ronde potten verlicht je de gaten tussen je potten en daalt je grammage/watt.Hoe groter de pot , hoe meer wortels , hoe meer voeding je plant opneemt , en dus meer potentiele oogst.

                            Comment


                              #15
                              Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                              Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
                              Als ik het goed begrijp was je laatste vraag hoeveel plantjes je best zet...

                              De regel is dat je nooit meer grammen oogst dan het aantal watt dat er boven hangt , of dat nu 5 of 15 planten zijn. Als je 1gr per watt haalt ben je een pro (dat proberen we allemaal).Een beginner mag er vanuit gaan dat hij 0.5gr/watt haalt. Verder zou ik vierkante potten aanraden omdat je dan het lichtveld optimaal benut , met ronde potten verlicht je de gaten tussen je potten en daalt je grammage/watt.Hoe groter de pot , hoe meer wortels , hoe meer voeding je plant opneemt , en dus meer potentiele oogst.

                              Ook met maar een hoogte van de kamer op 1m60?
                              Daaronder hangen dan nog mijn afzuiging en mijn lamp. en ik moet als ze klein zijn 1m van de plantjes blijven en later zakken tot 40cm van de lamp? blijft dit dan wel mogelijk?? zal ze dan toch niet zo veel groei kunnen geven ? Ben wel van plan ze te toppen

                              Comment

                              Bezig...
                              X