Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraagje over fan controller met thermostaat ????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

    Ik heb een tentje van 1.6m met 400w , heb alleen de fout gemaakt van ze niet te toppen en raak nu stilaan in de problemen met mijn hoogte.
    Voor mijn volgende kweekje pak ik het anders aan : 3xtoppen na internode 3 , 5 en 7 en dan onmiddellijk in bloei zetten. Met andere woorden heb je dan 8 hoofdbuds per plant.Pin je niet vast op een bepaald aantal dagen groei maar zet ze gewoon op 12/12 nadat je ze voor de derde keer hebt getopt , dan hou je ruim voldoende hoogte over.

    Ik heb nu Northern Lights staan die normaal niet zo groot worden , en heb daarom niet getopt...maar ze worden dus wel groot...
    Last edited by Salmonello; 22 December 2009, 22:48.

    Comment


      #17
      Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

      Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
      Ik heb een tentje van 1.6m met 400w , heb alleen de fout gemaakt van ze niet te toppen en raak nu stilaan in de problemen met mijn hoogte.
      Voor mijn volgende kweekje pak ik het anders aan : 3xtoppen na internode 3 , 5 en 7 en dan onmiddellijk in bloei zetten. Met andere woorden heb je dan 8 hoofdbuds per plant.Pin je niet vast op een bepaald aantal dagen groei maar zet ze gewoon op 12/12 nadat je ze voor de derde keer hebt getopt , dan hou je ruim voldoende hoogte over.

      Ik heb nu Northern Lights staan die normaal niet zo groot worden , en heb daarom niet getopt...maar ze worden dus wel groot...

      Comment


        #18
        Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

        Je hoeft niet te wachten tot je 5 internodes hebt , na de derde haal je het nieuwe scheutje er uit , dan splitst ze , je laat ze op die 2 takken weer 2 internodes groeien en haalt er weer de scheutjes uit.Dan krijg je vier takken , 2 internodes groei , scheutjes uithalen en omschakelen naar 12/12. Moet maar ff kijken bij "toppen en dieven" daar staan duidelijke foto's

        Comment


          #19
          Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

          achzo, nu snap ik het toppen volledig, had al even zitten lezen de topic van toppe, dieven en fimmen maar snapte niet goed vanaf waar ik moest beginnen tellen met mijn internodes voor ze de tweede en derde keer te toppen. maar nu is me alles duidelijk
          Denk dit te doen met 12 planten in 15l potten of denk je beter 15 in 11l potten ? of maakt het echt niet uit zoals je hierboven al zei tegen me?

          Bedankt voor de info samonello !!

          Grtzz NewGrower

          Comment


            #20
            Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

            De opbrengst hangt voor het grootste deel van je wattage af en 600w dekt 1 vierkante meter , alles wat buiten dat vierkant staat krijgt niet genoeg licht en zal ten eerste maar weinig opbrengen en ten tweede loop je het risico dat de buitenste planten over de middenste gaan groeien op zoek naar licht.Mijn persoonlijke mening is beter minder planten in grotere potten te zetten om een maximaal rendement per plant te halen , maar nogmaals , das een persoonlijke keuze natuurlijk...

            Comment


              #21
              Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

              Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
              De opbrengst hangt voor het grootste deel van je wattage af en 600w dekt 1 vierkante meter , alles wat buiten dat vierkant staat krijgt niet genoeg licht en zal ten eerste maar weinig opbrengen en ten tweede loop je het risico dat de buitenste planten over de middenste gaan groeien op zoek naar licht.Mijn persoonlijke mening is beter minder planten in grotere potten te zetten om een maximaal rendement per plant te halen , maar nogmaals , das een persoonlijke keuze natuurlijk...

              Comment


                #22
                Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                Maak ff een kweekverslagje met foto's aan zodra je van start gaat , je zal merken dat je op de voet word gevolgd en dan kan er maar weinig meer mislopen...grtz...en slaapwel

                Comment


                  #23
                  Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                  Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
                  De opbrengst hangt voor het grootste deel van je wattage af en 600w dekt 1 vierkante meter , alles wat buiten dat vierkant staat krijgt niet genoeg licht en zal ten eerste maar weinig opbrengen en ten tweede loop je het risico dat de buitenste planten over de middenste gaan groeien op zoek naar licht.Mijn persoonlijke mening is beter minder planten in grotere potten te zetten om een maximaal rendement per plant te halen , maar nogmaals , das een persoonlijke keuze natuurlijk...
                  Wat je kan doen als je meerdere plantjes hebt staan is je planten dagelijks of om de paar dagen verzetten zodat de kleinere in het midden -en dus mooi onder de lamp- komen te staan. Zodat ze allemaal evengroot worden/zijn. Zo voorkom je dat planten gaan zoeken achter een beter plaatsje onder de lamp .

                  Greetzzz

                  Jona

                  Comment


                    #24
                    Re: Vraagje over fan controller met thermostaat ????

                    @ Salmonello : Dit zal ik zeker doen, vanaf ik van start ga maak ik een kweekverslag op met foto's enzo. denk deze week nog om zaad te rijden en adners na het weekend, beetje druk met de feestdagen nu...

                    @ Jona : Dit is weer eeng oede tip ik bijgeleerd heb, THX Jona !!!! zal dit zeker toepassen.

                    Comment

                    Bezig...
                    X