Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

vraag over afzuiging en toevoer van lucht.?!?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

vraag over afzuiging en toevoer van lucht.?!?

Korting op 420shop
    hallow,

heb weer ff wat advies nodig.....
    k heb vanavond weer zitten lezen op het web en kwam weer allerlei topics tegen over de aanvoer en afvoer van lucht in je kweekruimte. ik was vanmiddag bezig me softbox (1900kb) te installeren op op me "kast" als afzuiging. en heb een badkamer ventilator als toevoer ( heb geen technische gegeven van deze ventilator) verder heb ik tijdens de bouw van de kast aan twee kanten van de kast een luchtsleuf gemaakt waar wel lucht maar geen licht doorheen komt.

nu is mijn vraag of ik geen onderdruk heb.. en of dat erg is.. ik snap al heel veel maar dit wil er gewoon bij mij nie bij.. er wordt gepraat dat je moet kijken in een grafiek van je ventilator maar daaar snap ik niks van..

WIE KAN MIJ DIT FF UITLEGGEN.

heb een paar foto's gemaakt zodat het mischien wat duidelijker is.
    Attached Files

Comment

Re: vraag over afzuiging en toevoer van lucht.?!?

vind het wel een erg grote afzuiger voor t hokkie

en verder idd wat salm zegt

Comment

Je inlaat gaat zeker niet voldoende zijn, je gaat teveel overdruk creeeren in je hok (denk dat je gaat mogen sleuren om je deurtje open te krijgen)

Volgens de regel altijd je inlaat min 1/3 capaciteit van je uitlaat geven

PS: waar hangt de koolstoffilter?
        Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

[QUOTE=Smoking Fifi;107617]Je inlaat gaat zeker niet voldoende zijn, je gaat teveel overdruk creeeren in je hok (denk dat je gaat mogen sleuren om je deurtje open te krijgen)

Bedoelde je niet onderdruk fifi?

Comment

Onderdruk zal ie bedoelen want als ik hier kijk op mijn badkamerafzuig staat daar 100kub op dus dat zal wel een gemiddelde zijn van een 'badkamerafzuig'. In combinatie met jou 1900kub afzuig is dat een zware overkill, althans in vergelijking met je inlaat. Zoals Fifi zegt ergens rond de 500kb als actieve inlaat zit je met een 100tal kub daar nog een eind van, waardoor je gewone afzuig ook iets meer zal moeten forceren en mogelijks meer geluid maken omdat er veel wrijving is.

Wat is de inhoud van je kweektent eigenlijk? want voor 1900kub afzuig te hebben moet je toch al een redelijk hok hebben, iets wat me niet het geval lijkt . Reken dat als je maar 1 lamp hebt die 1900kb echt zwaaaar overkill is en je met 10% daarvan zelfs zou toekomen . Ook qua electriciteitsverbruik niet echt een goede zaak lijkt me. Dimmen is misschien een optie.

Greetzzz

Jona

Comment

hey,

k heb een dimmer erop aangesloten dus kan hem dimmen tot +/- 1000 kuub.

mijn hok is 1,50x1,20x1,80

als de deur dicht zit.. kost het me enige kracht om hem te openen.

wat kan ik nu het beste doen.. de actieve inlaat weg laten..?? of de actieve inlaat houden en nog wat passieve inlaten erbij maken?

wat is de beste oplossing. ?

thnxx

Comment

indien mogelijk wat passieve inlaten bijmaken maar wel zorgen dat je hok lichtdicht blijft natuurlijk. Ik zou hem ook zeker dimmen want je afzuig is te groot voor zo'n hok.
                Dimmen + meer passieve inlaat

Comment

[QUOTE=Salmonello;107662]
                  Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                  Je inlaat gaat zeker niet voldoende zijn, je gaat teveel overdruk creeeren in je hok (denk dat je gaat mogen sleuren om je deurtje open te krijgen)

Bedoelde je niet onderdruk fifi?

klopt
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

het licht een beetje aan je budget uiteraard, maar ik zou gaan inwisselen. die afzuiging is veel te zwaar je gaat nooit je LV en Temp op pijl kunnen houden. motor zo zwaar dimmen en hij zal gaan brommen. ook moet je weten of je de motor analoog of digitaal moet dimmen anders gaat hij verbranden. ga naar een growshop en koop een motorke die lichter is en berekend op de ruimte en de lampen! die actieve inlaat is leuk maar voor niets goed. heb jij rekening gehouden met het licht dat via de luchtinlaat binnen kan komen?

Comment

Een te grote onderdruk is wel degelijk nadelig voor je planten. De celturgor word er te groot door. gevog plant kan minder water opnemen. Ook de drukverschillen bij het openen en dichtdoen is bij een te groot verschil niet voordelig!

Comment

Celturgor verhoogt door onderdruk ? zou je dat kunnen uitleggen Monty ? Is vast heel simpel te beredeneren maar ik zie het licht even niet in deze ...

Wel kan ik me voorstellen dat er problemen rond huidmondjes gaan ontstaan als er teveel onderdruk heerst. Echt beredeneren kan ik dat ook niet, maar ik dacht zo dat een plant toch (minimale) mogelijkheden heeft wat te spelen met de mate van opening van huidmondjes ?
                        een beetje onderdruk kan volgens mij in elk geval geen kwaad, maar dan wel met nadruk op "n beetje". Als het teveel wordt kon je je weleens gaan afvragen waar al die planten nou gebleven zijn
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Als de omgevingsdruk lager word word ook de zuigspanning van de wortel minder.

Comment

Maar als de zuigspanning van de wortel (best een kinky idee trouwens) lager wordt dan kan ik me zo voorstellen dat er oa minder water wordt opgenomen. Dit zou dan -bij gelijkblijvende verdamping en biologische processen- moeten leiden tot minder water in de cel, en daardoor een verlaging van de turgor. Of is juist die wortelspanning omgekeerd gerelateerd aan opnamecapaciteit, en dus lagere spanning betekend meer waterpassage ?
                            Last edited by moreweed; 22 January 2010, 02:09.
                            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Bij een volledig verzadigde grond is de zuigspanning 0 worteldruk is dan gelijk aan de omgevingsdruk. Hoe minder water er in het medium zit hoe hoger de zuigspanning en hoe minder water er opgenomen kan worden. Echter het gaat hier om het eerste. Als de grond volledig verzadig is hebben de worteld dus een gelijke druk aan de omgevingsdruk. Breng je deze dus omlaag door onderdruk zal ook je uitgangsworteldruk zakken. Plant kan naar mijn mening dus bij onderdruk minder water opnemen. Ook de turgor (celdruk) staat in verband met de omgevingsdruk. Als de omgevingsdruk zakt zal bij gelijkblijvende hoeveelheid water in de cel de celdruk oplopen. plant zal dit compenceren door monder water in de cel te pompen.

Comment

Bezig...
                              X