Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ten einde raad, bladprobleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    ten einde raad, bladprobleem

    Korting op 420shop
    Ik heb twee weken geleden 5 NLX stekken gekocht. ze sloegen goed aan en groeide goed. echter trad snel een probleem op die ik eerder heb geconstateerd bij Amnesia planten, namelijk dat de puntjes van de bladeren omhoog krullen. de kleur van de bladeren is niet mooi egaal groen maar vertoont lichtgroene plekken. ik ben geen pro kweker dus die lichtgroene kleur zou nog van de nieuwheid van de bladeren kunnen komen. uiteindelijk vouwen de bladeren zich dicht. ik heb 400W lamp die er een meter boven hangen omdat ik bang was voor bladverbranding. dus een lamp te dicht op de stekken, kan zeker niet de oorzaak zijn.

    ik heb een aantal mogelijkheden waar het probleem uit voort zou kunnen komen. namelijk het volgende

    de LV schommelt enorm ook overdag. ik weet niet of dit kwaad kan of dat het beter is om de LV laag te houden dat af en toe hoger te laten zijn. een continue hoge LV lukt me totaal niet dus is ook geen mogelijkheid

    dus de vraag is, kas dat pladprobleem het gevolg zijn van lv schommelingen.

    wat zijn de tekenen die je ziet aan een plant als je temp schommelingen hebt in de ruimte? buiten stress en paarse steeltjes?

    #2
    Re: ten einde raad, bladprobleem

    Misschien eens een fotootje posten, want zonder foto is het zeer moeilijk te bepalen waaraan het probleem kan liggen.

    + de temperatuur in je hok, lv, voeding, medium
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    Comment


      #3
      Re: ten einde raad, bladprobleem

      je kan je plantjes vernevelen als ze niet te dicht op de lamp staan. Het kan ook zijn dat je ze teveel voeding geeft.

      succes!
      Battle the Ocean!

      Comment

      Bezig...
      X