Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke benodigdheden voor deze kast?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke benodigdheden voor deze kast?

    Korting op 420shop
    Hoi mensen ik ben een beginnende kweker en ik hen in het verleden al wat fouten begaan bij heb bouwen van mijn kweek kast! ik wil het dit maal totaal ander aanpakken namelijk VOORBEREID!!!!
    Ik heb hier de ervaring van kwekers nodig die weten waar ze mee bezig zijn daar het een duur project is en ik het dit maal zeker goed wil doen.

    ik heb nog niets bepaald, behalve de vorm van de kast. het bestaat uit 4 vakken omdat ik wil voor groeien!

    kweekkastje.JPG

    de eerste ruimte links wil ik de planten volledig af-bloeien (klaar voor oogst)
    " tweede ruimte van links wil ik de planten ook laten bloeien maar tot het niet meer in de hoogte past!
    in de derde ruimte wil ik de zaailingen laten opkomen en sterk laten worden tot ze klaar zijn om de bloei in te gaan!

    het is puur voor de hobby, dus er moeten niet meer dan 1a2 planten per hok staan.

    vraag 1: wat zijn dan nu de beste afmetingen voor deze kasten?
    vraag 2: wat is beter MDF of bruinzyl plaat? ik vraag me nu af of bruinzyl geen giftige stoffen afgeeft
    vraag 3: moet ik hier drie afzuig motoren en thermostaten in voorzien, of is het mogelijk om de lucht invoer op elkaar aan te sluiten zodat het een gesloten circuit word? voorbeeld :
    kweekkastje 2.JPG

    vraag 4: welke lampen kan ik het best gebruiken? ik kan me voorstellen dat in de eerste kast 2a3 spaarlampen genoeg zijn...hoeveel watt?

    kast twee hoeft ook geen HPS te zijn vermoed is! het zelfde als kast 1? of TL/meer spaarlampen!

    kast drie mag nooit hoger zijn dan 180M. ben ik daardoor verplicht een Cooltube te gebruiken?

    laatste vraag voor deze dag :p

    dit zijn de thermosta(a)(ten) die ik wil gebruiken. voldoen deze? en zou ik in elk hok een moeten hangen?
    thermostaat 3500W.jpg
    Last edited by Time2grow; 25 December 2009, 12:22.

    #2
    node voor node van klein naar groot
    LST LEMON SKUNK VERSLAG

    Comment


      #3
      Re: welke benodigdheden voor deze kast?

      vraag 1: alleen jij kan bepalen welke afmetingen het best passen, wij weten niet wat voor ruimte je hebt.
      vraag 2: als je mdf gebruikt dan eens schilderen om vocht tegen te gaan.
      en bruinzeelplaten bevatten geen giftige stoffen, is wel zwaar om mee te werken.
      vraag 3: alleen je bloeihok afzuigen, en de rest met passieve uitlaat.
      vraag 4: 1m80 is een mooie hoogte heb je geen cooltube voor nodig.
      welke lamp je het best kan gebruiken hangt af van de afmetingen van je hok.
      vraag 5: die thermostaat nog nooit gezien of van gehoor.

      Comment


        #4
        Re: welke benodigdheden voor deze kast?

        Hoi Time2grow,
        eerst kom je mij afzeiken in m'n topic omdat er een plantje meer staat...
        En nu zou je hier zelf vragen aan mensen om zich in te laten met jou criminele activiteiten...
        Rare gast ben jij

        Comment


          #5
          Re: welke benodigdheden voor deze kast?

          Oorspronkelijk geplaatst door Prutser View Post
          Hoi Time2grow,
          eerst kom je mij afzeiken in m'n topic omdat er een plantje meer staat...
          En nu zou je hier zelf vragen aan mensen om zich in te laten met jou criminele activiteiten...
          Rare gast ben jij
          man man, ik weet niet of ik hier wel tijd in wil steken maar goed! om te beginnen ken ik uw berekening namelijk 2+2+2=6 en als ik nou eens 2+2+1=5 neem? dat is al heel anders als 36 potten op een foto he! Maar ben ik de enige die jou gewaarschuwd heeft voor zo veel planten op een foto te tonen? het was trouwens heel iets anders dan afzeiken. we hebben hier allemaal de zelfde interesse namelijk wiet kweken en elkaar een beetje beschermen door op tijd te verwittigen lijkt mij niet slecht. en ik ben niet de eerste die dat dacht bij het zien van de foto's

          Comment


            #6
            Re: welke benodigdheden voor deze kast?

            Oorspronkelijk geplaatst door Time2grow View Post
            dat is al heel anders als 36 potten op een foto he! .... en ik ben niet de eerste die dat dacht bij het zien van de foto's
            Ik krijg van dat soort fotos ook altijd jeuk aan mijn galblaas hoor. Ook ik zeg het dan gewoon hardop maar dit wordt vaak niet in dank afgenomen. Maar toch goed dat dit een hobbykweek forum is. Zelf vind ik 5 planten al veel voor eigen gebruik maar dat is ook maar een mening..

            Grtz
            node voor node van klein naar groot
            LST LEMON SKUNK VERSLAG

            Comment


              #7
              Re: welke benodigdheden voor deze kast?

              Oorspronkelijk geplaatst door bassassin View Post
              Ik krijg van dat soort fotos ook altijd jeuk aan mijn galblaas hoor. Ook ik zeg het dan gewoon hardop maar dit wordt vaak niet in dank afgenomen. Maar toch goed dat dit een hobbykweek forum is. Zelf vind ik 5 planten al veel voor eigen gebruik maar dat is ook maar een mening..

              Grtz
              als ik beter zou zijn in het kweken zou ik er inderdaad geen 5 zetten maar ik weet momenteel niet eens hoeveel ik van een plant ga af halen. ik heb al 2 keer geprobeerd en t is 2 x mislukt. maar als ik inderdaad dadelijk een 200gr per plant haal zet ik er nog maar 1

              Comment


                #8
                Re: welke benodigdheden voor deze kast?

                als je een hps gebruikt is het goedkoper om ineens 5 planten neer te zetten en 2 (of 1) kweekjes op een jaar dan 1 plantje en 4 kweekjes op een jaar

                Comment


                  #9
                  Re: welke benodigdheden voor deze kast?

                  ja dat klopt, maar dan heb je er wel maar 1x plezier aan he! het gaat mij om het kweken en de kwalitijd niet de hoeveelheid!

                  Comment

                  Bezig...
                  X