Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EC, ik snap er niets van :p

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    EC, ik snap er niets van :p

    Korting op 420shop
    ik heb een hokje met 4 NLX planten! tot op heden hebben ze enkel water gehad en toch heb ik een bladprobleem de jonge bladscheuten lijken allemaal verbrand! als de bladeren groter worden lijken ze zich te herstellen (bijna volledig) op de randen van de bladeren na! die puntjes blijven naar boven gekruld staan

    de ph of de lampen te laag kan het zeker niet zijn ik heb zelfs 2 PH meters die altijd samen worden gebruikt om zeker te zijn dat de ph waarde klopt!

    het moet dus mijn medium zijn, of het water wat ik geef! (kraanwater)

    het medium zou eigenlijk ook onlogisch zijn namelijk omdat ik 2 x met een ander medium heb geprobeerd en ik hou het zelfde probleem!

    dus ik vermoed het water

    nu is de vraag, gebeurd het vaker dat het kraanwater niet geschikt is voor de plant? ik woon in belgie (belgie loopt toch een beetje achter op nederland en dat zeg ik niet omdat ik nederlander ben)
    ?

    #2
    Re: EC, ik snap er niets van :p

    Wat is je medium juist, wat is de ph van je water, hoeveel water geef je en wanneer, wat is de temperatuur, enz. Je zal toch meer uitleg moeten geven voor iemand je kan antwoorden

    Comment


      #3
      Re: EC, ik snap er niets van :p

      ik heb het vermoeden dat je gewoon veeeeeeel te veeeel water geeft

      en misschien handiger dat je een kweekverslagje maakt en daar je vragen en voortgang in bijhoudt ipv telkens een nieuwe post te maken over iedere scheet die dwars zit...
      my 2 cts
      Last edited by Debieler; 27 December 2009, 20:00.

      Comment


        #4
        Re: EC, ik snap er niets van :p

        Wat voor grond heb je? Hoe oud zijn je plantjes?

        Het zijn dat je overvoed door, Of teveel water geven. (Zoals debieler vermoed) Of als je planten in aarde met voeding staan, de plantjes het teveel aan voeding niet aankunnen.
        Battle the Ocean!

        Comment


          #5
          Re: EC, ik snap er niets van :p

          Als je bladeren gewoon suf naar beneden hangen dan is het zoals Debiel zegt. Als je zeker van bent dat je pH goed zit dan kan er niet zoveel fout lopen of het moet de voeding zijn.

          Comment


            #6
            Re: EC, ik snap er niets van :p

            Verplaatst naar vragen binnen wiet kweken!!

            Comment


              #7
              Re: EC, ik snap er niets van :p

              ja maar weet je wat zo irritant is aan zo'n kweekverslag.......
              er zijn altijd mensen die willen reageren zonder een antwoord op de vraag te hebben! mensen... als ik het vermoeden had dat de planten te veel water zouden hebben gehad zou ik het in de lijst hebben vermeld! de stekken EN de grond komen van de zelfde growshop en hij heeft die combi met succes al jaren verkocht dus aan het medium kan het ook niet liggen de planten hebben een keer voldoende water gehad met wortelstimulator ongeveer een halve liter en dan meer dan een week niets en daarna (ongeveer) om de dag 200ML wel een beetje op de aarde gelet of die net te vochtig zou worden! nee dat kan het ook niet zijn het hok is ook compleet aangepast en het enige dat ik nu het zelfde doe als bij mijn vorrige mislukte kweekje is het water! ik vermoed dat het het water is dat ik geef uit de kraan en ik heb er al eerder van gehoord dat het water een probleem kan zijn door BV chloor (hoewel ik het water altijd 24 uur afgezuurd laat staan voor de planten het krijgen

              Comment


                #8
                Re: EC, ik snap er niets van :p

                PS wie heeft er gesproken over suf naar beneden hangende bladeren? daar is totaal niets mis mee! het zijn de randen van de bladeren die omhoog krullen! en de vraag was of iemand het al eens heeft mee gemaakt of gehoord dat kraanwater niet geschikt is voor aan planten te geven?
                Last edited by Time2grow; 28 December 2009, 13:07.

                Comment


                  #9
                  Re: EC, ik snap er niets van :p

                  Misschien dat jij jou taal wat kan aanpassen eerst en ons wat foto's geeft, zo moeten we niet gaan gissen en hoef jij ook helemaal niemand te bekritiseren omdat ze het hebben over 'suf naar benden hangende bladeren'.

                  PS: EDIT je vorige post in plaats van een 'PS' te gebruiken in een andere post... Daar bestaat de knop voor

                  En na je edit kan ik het volgende zeggen: Ja er kan chloor in je water zitten, maar na 24u moet die al grotendeels uitgedampt zijn. Als de pH goed zit en je geeft goed voeding en ook niet teveel water zoals je zegt dan beeld jij je die problemen enkel maar in denk ik zo...
                  Last edited by Jona; 28 December 2009, 13:12.

                  Comment


                    #10
                    Re: EC, ik snap er niets van :p




                    kijk hier eens rond, daar kunnen ongeveer 16 van jouw 14 vraag-topics beantwoord worden....................................
                    sigpic
                    Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                    Comment


                      #11
                      Re: EC, ik snap er niets van :p

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jona View Post
                      Misschien dat jij jou taal wat kan aanpassen eerst en ons wat foto's geeft, zo moeten we niet gaan gissen en hoef jij ook helemaal niemand te bekritiseren omdat ze het hebben over 'suf naar benden hangende bladeren'.

                      PS: EDIT je vorige post in plaats van een 'PS' te gebruiken in een andere post... Daar bestaat de knop voor

                      En na je edit kan ik het volgende zeggen: Ja er kan chloor in je water zitten, maar na 24u moet die al grotendeels uitgedampt zijn. Als de pH goed zit en je geeft goed voeding en ook niet teveel water zoals je zegt dan beeld jij je die problemen enkel maar in denk ik zo...
                      ja het is ingebeeld :p ik heb gewoon slecht gekeken

                      maar je hebt gelijk! ik heb inderdaad veel gepost en weet je wat het tot nu toe opgeleverd heeft? het antwoord "zoek het even op op het forum of zoek het even op op google! maar een antwoord op een vraag blijft altijd uit! dat is vaak best frustrerend als je een vraag post en je kijkt na een paar uur en ze hebben dan alle vragen beantwoord waar je al een antwoord op hebt, en de vraag die je stelde totaal genegeerd is! niet erg hoor ik vis het zelf wel uit! IK ZOEK HET WEL OP OP GOOGLE
                      Last edited by Time2grow; 28 December 2009, 13:47.

                      Comment


                        #12
                        Re: EC, ik snap er niets van :p

                        Alles wat we zeggen waar het zou kunnen aan liggen wordt zo afgeketst, waarom zou iemand dan nog moeite doen? Wij gaan echt ons gat ni staan afdraaien en antwoorden formuleren als jij ze dan evensnel weer onder vuur neemt...

                        Comment


                          #13
                          Re: EC, ik snap er niets van :p

                          Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
                          http://jointjedraaien.nl/wietforum/f...jst-t6612.html


                          kijk hier eens rond, daar kunnen ongeveer 16 van jouw 14 vraag-topics beantwoord worden....................................
                          deze link ken ik al van binnen en van buiten en alles wat er in staat is geprobeerd of overwogen maar mijn bladprobleem staat er helaas totaal niet tussen. niemand lijkt dat al aan de hand te hebben gehad, en ik al twee keer!

                          Comment


                            #14
                            Re: EC, ik snap er niets van :p

                            Ik heb het nog nooit gehad en heb het terug .

                            Grtz

                            Comment


                              #15
                              Re: EC, ik snap er niets van :p

                              Zonder foto's blijft het gokken in het donker, dus daarom blijven definitieve antwoorden uit...
                              sigpic
                              Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                              Comment

                              Bezig...
                              X