ik heb een hokje met 4 NLX planten! tot op heden hebben ze enkel water gehad en toch heb ik een bladprobleem de jonge bladscheuten lijken allemaal verbrand! als de bladeren groter worden lijken ze zich te herstellen (bijna volledig) op de randen van de bladeren na! die puntjes blijven naar boven gekruld staan
de ph of de lampen te laag kan het zeker niet zijn ik heb zelfs 2 PH meters die altijd samen worden gebruikt om zeker te zijn dat de ph waarde klopt!
het moet dus mijn medium zijn, of het water wat ik geef! (kraanwater)
het medium zou eigenlijk ook onlogisch zijn namelijk omdat ik 2 x met een ander medium heb geprobeerd en ik hou het zelfde probleem!
dus ik vermoed het water
nu is de vraag, gebeurd het vaker dat het kraanwater niet geschikt is voor de plant? ik woon in belgie (belgie loopt toch een beetje achter op nederland en dat zeg ik niet omdat ik nederlander ben)
?
de ph of de lampen te laag kan het zeker niet zijn ik heb zelfs 2 PH meters die altijd samen worden gebruikt om zeker te zijn dat de ph waarde klopt!
het moet dus mijn medium zijn, of het water wat ik geef! (kraanwater)
het medium zou eigenlijk ook onlogisch zijn namelijk omdat ik 2 x met een ander medium heb geprobeerd en ik hou het zelfde probleem!
dus ik vermoed het water
nu is de vraag, gebeurd het vaker dat het kraanwater niet geschikt is voor de plant? ik woon in belgie (belgie loopt toch een beetje achter op nederland en dat zeg ik niet omdat ik nederlander ben)
?
Comment