Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kan iemand eens naar mijn tricho's (microscoop) kijken?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Kan iemand eens naar mijn tricho's (microscoop) kijken?

Korting op 420shop
    Ik heb van de kerstman een digitale microscoop gekregen (dank je schat).

Nu heb ik wat foto's genomen van de plant die de meeste bruine haren heeft en het lijkt wel alsof ze al helemaal amber zijn... dit terwijl ze pas
    37 dagen in de bloei staan!

Ben benieuwd hoe jullie het zien....

Re: Kan iemand eens naar mijn tricho's (microscoop) kijken?

Ze zien er beetje eng uit als ik eerlijk ben zo rare kleur als of ze dood zijn
    God was never on your side..

Comment

die zijn clear, Door je lichtinval lijken ze donker zijn echter gewoon clear die trichoos. Licht eens bij met een sterke lamp op je objecttafel.

Grtz

Comment

zeker dat ge er geen slak onder je microscoop lag
        nee , lijkt me al meer zwart dan amber ?
        Ganja is my medication , ganja is my cure ;
        smoking marihuana for sure !!!

Comment

Ik heb het idee dat het aan de lamp licht... er zit zo'n blauw-achtige led in...

Als ik het USB oculair verwissel voor een standaard en er dan doorheen kijk zijn
          ze weer helemaal doorzichtig, dat zou beter kloppen met 37 dagen bloei...

Edit

Het probleem zit hem in het USB oculair icm de verlichting van onderen.
          Met een normaal oculair en handmatige verlichting van boven zie je schitterend
          dat ze 100% clear zijn. Geweldig gezicht.. jammer dat ik geen mooie foto's kan
          plaatsen nu...
          Last edited by magsimum; 28 December 2009, 10:10.

Comment

Waarom geen foto's? Ben wel benieuwd

Gelukkig ben je er nu uit, dat het aan de lamp lag.
            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

Comment

Omdat er dus kennelijk alleen licht van boven mag komen voor een duidelijke foto en het USB-oculair krijgt dan te weinig licht....

Edit
              Zojuist nog even zitten spelen met de microscoop en ik krijg geen mooie foto's met het usb oculair.
              Zet ik er een standaard 16x lens in zie ik een waar veld van doorzichtige piemels op een groene achtergrond met hier en daar een amber eikeltje erop..

Het was ook te mooi om waar te zijn als je ziet dat professionele usb-oculairs 300+ euro kosten...jammer dat ik geen foto's kan posten maar voor mij is het een enorme hulp in het bepalen van de oogstdatum...
              Last edited by magsimum; 28 December 2009, 16:51.

Comment

Zijn net zwarte lullen(wel beetje rare vorm maar) lijkt er op heb je er niet de verkeerde fotos opgezet hahahaha
                Geniet van iedere dag!!

Comment

Hoezo rare vorm???

Comment

hiihhihihihi...nah nah heren toch !!!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door magsimum View Post
                      Hoezo rare vorm???
                      Rare vorm voor een penis bedoel ik of heb jij zo een eikel???
                      Geniet van iedere dag!!

Comment

Comment

Wel geprobeerd maar niet gelukt...

USB-oculair werkt niet met verlichting van boven, heb er een 500 watt bouwlamp
                          bijgezet maar zelfs dat biedt geen soelaas...

Met een normaal oculair zie ik alles perfect, planten staan nu 44 dagen in bloei dus nog een ongeveer een week te gaan en nu beginnen er enkele amber te kleuren..

Ik ben ze al aan het spoelen, denk vanaf zaterdag 3 dagen de lamp uit en dan eindelijk oogsten...

Comment

Net weer even van elk plantje een blaadje afgeknipt en bekeken onder de microscoop.

Alle trichomes zijn nu milky, ongeveer 5% hebben een amber 'eikeltje'.

Nu weet ik niet zo goed wat ik moet doen.
                            Zoals op de foto's te zien is zijn nog lang niet alle haartjes bruin, het gros is nog wit zelfs.

Dus de trichomes zeggen dat ik bijna moet oogsten (ik ga trouwens meer voor een high dan een body stoned) maar de haartjes zeggen wachten..

Gisterenmorgen hebben ze voor de 2e keer zuiver water gekregen (ze krijgen om de dag water) om te spoelen, morgen zou de 3e spoelbeurt zijn.

Dus nu heb ik een paar keuze's...
                            1) Donderdag laatste dag met lamp aan (cyclus is van 06.00-18.00) en zondag oogsten. Ze hebben dan 6 dagen droog gestaan, 2x gespoeld.
                            2) Morgen nog water geven, zaterdag laatste dag met lamp aan en dinsdag oogsten. Dan hebben ze ook 6 dagen droog gestaan maar dan 3x gespoeld.
                            3) Ik moet echt wachten totdat er meer haartjes bruin worden.

Ik denk dat de trichomes regel boven de haartjes regel gaat maar ik weet het niet zeker.
                            Ik heb ook geen idee wat er met de trichomes gebeuren tijdens de 3 dagen donker periode. Ik weet dat de plant extra THC aan gaat maken maar rijpt de rest dan nog verder af richting amber??

Planning-technisch gezien komt de 1e optie mij het beste uit maar ik wil wel een lekker jointje roken...

Iemand een goed advies voor me?

Ow ja, vandaag hebben ze de 45e bloeidag erop zitten...
                            Last edited by magsimum; 5 January 2010, 18:05.

Comment

De trichomes kleur bepaald de uiteindelijke verhouding tussen thc, cbn, en cbc. Hoe meer amber de kleur hoe meer cbn en cbc aandeel in je hars zit.

Je planten maken nog steeds nieuwe witte haren aan, ze bloeien als het ware over de eerste bloei heen. Verleidelijk om te laten staan maar de eerst gevormde bloei raakt dan overrijp. Dus ga niet op de haren maar op de trichoos af. Bekijk ook een en blaadje van wat meer naar beneden.

Drie keer enkel water zou ik in ieder geval verkiezen, je wil geen voeding gaan proeven in je wietje.

Kortom, mijn advies kijk je suf op die trichoos en beoordeel dan je oogstmoment. Als kan liever een beurt extra enkel water.

Grtz

Comment

Bezig...
                              X