Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

water afzuren en klaar maken

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

water afzuren en klaar maken

Korting op 420shop
    hoi ik heb een deel Amnesia dames staan, waarvan het medium was voor-bemest. Tot nu toe was voeding overbodig. Het is nu zo ver dat ze op 12/12 kunnen worden gezet. Is het verstandig direct met de bloei-voeding te beginnen, of moet ik even wachten tot de eerste bloemen er in staan? en welke EC-waarde moet ik dan aan het water meegeven?

ik gebruik de Canna lijn
    de planten staan er nu 17 dagen in de groeifase

als ik al met voeding mag beginnen is het dan verstandig direct te beginnen met 100% de dosis dat op de verpakking staat vermeld?

Re: water afzuren en klaar maken

ik zou eerst wachten totdat de voeding uit je medium weg is , en dat de puntjes van je bladeren lichtgroen worden tot geel. dan begin je langzaam met voeding te geven , eerst 2ml per liter water dan 3ml per liter water en dat bouw je op tot het maximum dan

Comment

Plant5.2.jpg
      dit is een van de goeie met weinig slechte bladeren en staat er redelijk mooi bij! (naar mijn mening)
      plant3.2.jpg
      dit is ook een mooie (wederom naar mijn mening)
      dit zijn de planten met de vreemde blaadjes. ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen maar de puntjes lijken wel uitgedroogd :s
      even de volledige situatie:
      Temp dag 27 graden
      Temp nacht 21 Graden
      LV constant 60%
      EC waarde van het water dat ik de planten gaf was 0.60 zonder voeding toe te voegen. (kan dit een probleem zijn)
      blad.prob.plant 4.jpg
      blad.prob.Plant2.jpg
      blad.prob.plant1.jpg

Als iemand weet wat het zou kunnen zijn of als iemand denkt dat ik me voor niets zorgen maak...... laat 't ff wete :s

Ik las trouwens in een threat van BOBO dat je, wanneer je gaten onderin de potten hebt, de planten ook van onder kunt bewateren en dat, dat zelfs beter is voor de dames. Hoe gaat dat in zijn werk en hoeveel water geef je dan,en hoe vaak?
      Attached Files
      Last edited by fastlurner; 29 December 2009, 12:33.

Comment

Re: water afzuren en klaar maken

Met onderzetschaaltjes(VERKRIJGBAAR IN TUINCENTRA IN ALLE MATEN)
        Hoeveelheid afhankelijk van je behoefte van je plant!!!
        Voelwn of tensiometer

Groetjes,
        Geniet van iedere dag!!

Comment

Bezig...
        X