Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat nodig?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat nodig?

    Korting op 420shop
    Ik wil beginnen kweken met een 5-tal autoflowering zaadjes. Het ontkiemen ken ik al. Maar wat heb ik nodig om ze te laten groeien. Ik heb plantenbakken van 8,5 liter. Is een lamp van 250 watt voldoende voor 5 plantjes? Is het nodig om een box te maken om de plantjes te kweken? Of is het voldoende dat ze onder de lamp staan en regelmatig water krijgen? Is een ventilatie nodig bij autoflowering? Op sommige website staat dat je bijna niets moet doen bij autoflowering wiet, dit klopt dus niet => heb het reeds geprobeerd en mijn plantjes zijn dood gegaan.
    Dus wil ik nu graag advies vooraleer ik terug begin met kweken.

    #2
    Re: Wat nodig?

    Ja een 250 watt is genoeg, het is niet noodzakelijk om een box te maken om je plantjes in te kweken. Ventilatie is nodig als je in kleinere ruimtes werkt , of wanneer je zware lampen gebruikt zoals 2x 600watt. Normaal moet je autoflowering geen 12u licht geven maar gaan die automatisch bloeien er zal iets anders misgelopen zijn met je plantjes...
    Als er nog vragen zijn stel ze maar

    Comment


      #3
      Re: Wat nodig?

      Planten hebben lucht nodig, net als wij. Als je ze in een hokje propt in voldoende ventilatie een vereiste, staan ze in een goed verluchte ruimte, dan zal dat voldoende zijn.

      De lamp is genoeg er zijn mensen die 5 kleintjes onder een paar spaarlampjes hebben

      Pas op dat je weedplantjes niet teveel water geeft, daar houden ze niet van en kunnen ze ook van dood gaan zorg dat je pot aan de onderkant ook gaten heeft (die ook vrij zijn als die op de grond staat) zodat het overtollig water er evt uit kan lopen.
      sigpic
      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

      Comment


        #4
        Re: Wat nodig?

        Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
        Planten hebben lucht nodig, net als wij. Als je ze in een hokje propt in voldoende ventilatie een vereiste, staan ze in een goed verluchte ruimte, dan zal dat voldoende zijn.

        De lamp is genoeg er zijn mensen die 5 kleintjes onder een paar spaarlampjes hebben

        Pas op dat je weedplantjes niet teveel water geeft, daar houden ze niet van en kunnen ze ook van dood gaan zorg dat je pot aan de onderkant ook gaten heeft (die ook vrij zijn als die op de grond staat) zodat het overtollig water er evt uit kan lopen.
        Ja maar je hebt optimale oogst bij gebruik van natruimlampen ....

        Comment


          #5
          Re: Wat nodig?

          Al bedankt voor de antwoorden.
          Nog enkele vraagjes :
          Ik zou de plantjes in een logeerkamer zetten, onder een lamp van 250 watt. Verluchting zou dan zijn via het raam. Is dit goed of geeft dit teveel tocht? Ik zou de kamer ook verwarmen tot zo'n 25 graden, dacht ik. Is dit goed?

          Comment


            #6
            Re: Wat nodig?

            een aangename temperatuur is welkom, als er een ventilatie rooster zit dan is dit al voldoende. Let wel op dat de plantjes gaan geuren en mensen dit evt zouden kunnen ruiken, evenals het licht van de lamp kunnen zien.

            Zet een klein weerstationnetje in de kamer dan kan je de LV en temperatuur goed bijhouden
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

            Comment


              #7
              Re: Wat nodig?

              er is geen ventilatierooster. Mag ik dan de ramen op kip zetten of is dit een slecht idee (ivm de tocht)?
              Wij hebben geen last van buren dus dat is ook geen probleem.

              Comment


                #8
                Re: Wat nodig?

                Moet genoeg zijn, al ga je dan wel stoken voor de mussen natuurlijk....
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

                Comment

                Bezig...
                X