Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stekken wortelen niet

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Stekken wortelen niet

Korting op 420shop
    Voor mn ouwe heer en zijn maten ben ik gevraagd om een paar Silver Haze planten te kweken. Dit omdat het in het bejaardenhuis niet mag. Buiten in de gezamelijke tuin haalde het ook niets uit omdat bandieten uit de buurt ze steeds te snel af waren.

Van een vriend heb ik al meerdere keren een aantal mooie steks gekregen.
    Maar op de een of andere manier willen ze niet wortelen.

De laatste steks heb ik op 8 december in de verwarmde kweekbak gezet.
    Netjes gestoken in kleine glaswolblokjes met stekgel. Deze blokjes had ik de nacht ervoor al in afgezuurd water (6,3) met Rizotonic gezet.
    Bodem temperatuur constant 25 graden en de luchtvochtigheid tussen de 80 en 90%. De coolwhite TL is 24 uur aan. Vroeger lukte me dit altijd goed op deze manier. Ik had toen een uitval van ca 5% en wortelde de stekken na 8 a 10 dagen.

Nu beginnen de stekken pas na ca 10 dagen iets van wortelactiviteit te vertonen. Ik moet er wel bijzeggen dat al meer dan de helft dan al is gesneuveld. Ze zijn in de blok slap geworden en vallen net boven het blokje om. Wat er nog over is begint dan na ca 15 dagen wortelactiviteit te vertonen boven de blok. Het lijkt erop dat ze dus niet in de blok maar boven de blok willen wortelen. Maar een klein aantal dat in de blok wil wortelen komt tot net uit het stammetje maar dan komen de wortels niet niet verder. Gisteren en vandaag ontdekte ik pas bij 3 stekken een dun worteltje dat uit de blok kwam. Helaas waren deze worteltjes ook al gelijk bruin.

Ik heb het nu 3x geprobeerd, en elke keer is het weer hetzelfde

Wie weet wat er aan de hand is?

Re: Stekken wortelen niet

Wat deed je vroeger anders doe dat nu ook weer!!
    Geniet van iedere dag!!

Comment

Het kan ook aan je stekken liggen natuurlijk

Probeer het eens uit zaad zou ik zeggen?
      sigpic
      Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Doe hetzelfde allen het merk is anders, maar dat moet niet uitmaken toch

Oorspronkelijk geplaatst door Mr_3ppozz View Post
        Het kan ook aan je stekken liggen natuurlijk

Probeer het eens uit zaad zou ik zeggen?
        De stekken zijn gewoon goed, daar is niets mis mee. De moeders waar ze vanaf komen hebben de prijswinnaars van de high life gedragen.
        Last edited by westport; 29 December 2009, 17:09.

Comment

Op deze site informatie over het binnenshuis kweken van wiet in het algemeen, en Haze in het byzonder. Opzetten van binnentuinen. De risico's, en hoe ze te vermijden.

Comment

Door het vochtige klimaat en warmte zijn de stekken van sommige plantlijnen erg gevoelig voor schimmels (Pythium en Phytophthora). Deze schimmels tasten de stengels en vaatbundels van klonen aan, vooral daar waar de kloon in het medium is gestoken (stengelbasisrot of stengelrot). Op deze plaats zal de stengel verkleuren naar licht- of donkerbruin en op den duur zal deze op de aangetaste plaats zacht worden terwijl soms ook wollig schimmelpluis zichtbaar wordt. De bladeren van de kloon zullen dan slap gaan hangen en de kloon zal snel afsterven. Hierdoor zijn uitvalpercentages bij sommige hiervoor gevoelige planten zeer hoog, soms wel 100%.

Comment

Ok Thanks hier hebben we wat aan.
              Is er een goed middel dit te bestrijden?

Comment

Zijn de stekken die je hebt gekregen afkomstig van een moederplant in de vegetatieve fase of zijn het stekken van een plant in de generatieve fase? Als dit laatste het geval is zullen de stekken moeilijk wortelen, omdat ze moeten omschakelen naar de "groeifase".

Comment

Ze komen van een moeder uit de groeifase. Deze moeder is echt super gezond en vitaal.

Comment

er komt een topic "schoon stekken" aan Willem, ben er mee bezig maar wil een eerste serieuze thread goed opzetten...
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

als je stekken krijgt dan moeten die geworteld zijn ,voor mij toch of hij mag ze op de composthoop gooien ,volg eens een topic op dit forum en expirimenteer zou ik je aanraden grtzz
                      Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

Heb je die stekken zelf gesneden Willem ? waar knip je ze af ? Ik zorg ervoor altijd vlak onder een node te snijden > daar zitten dacht ik(controle pls) de celletjes die zich kunnen ontwikkelen tot wortel.
                        Tis ook belangrijk dat je ervoor zorgt dat de stengel niet gekneusd wordt bij het maken van stekken > daarom snij ik ze altijd met een loeischerp mes (en dan niet drukken op dat mes maar echt snijden).
                        Ik haal 95-99% overleving met stekken dus ergens doe ik het wel goed
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

jouw methode klopt als een bus moreweed , zou ook best minimum 3 nodes nemen voor een stek te maken , maar zoals latindos zegt , als je stekjes krijgt of koopt mogen die op zen minst al geworteld zijn. Maar hang van jezelf af.

Comment

Mee eens,het is ook de verantwoordelijkheid van de koper om dat te controleren. Misschien eens een draadje starten over waar je op moet letten bij de aankoop van stekken ?

Comment

Ja zou mooi zijn , enkel weet ik niet of het toegestaan is aangezien er geen handel in stekken mag gebeuren.

Comment

Bezig...
                              X