Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekdokter gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekdokter gevraagd

    Korting op 420shop
    HOI?,MEDE KWEKERS.
    IK HEB DRINGEND HULP NODIG .
    DIT IS DE 3DE KEER DAT MIJN KWEEK MISLUKT IS
    DENK IK.IK DACHT DAT IK DZE KEER GOED BEZIG WAS.
    I GA EREEN PAAR FOTO'S BIJ VOEGEN,ZE ZIJN WAT ONDUIDELIJK
    MAAR IK HOOP DATER IEMAND KAN ERKENNEWAT MIJNPLANTJES TE KORT OF TE VEEL HEBBEN.
    HIER GEEF IK WAT KWEEK INFO VAN MIJ.MIJN WERK WIJZE ZOU OOK VERKEERD KUNNEN ZIJN.

    STEKJES
    11 LITER POTEN
    LV ROND 80 %
    TEMP LICHT 27 GRADEN
    DONKER 18 GRADEN
    ZE STAAN 8DAGEN TE GROEIEN OP 18/6
    IK GEEF ZE 200CL PER DAG WATER
    EC 0.58 PH 6.0
    IK HEB ZE 2 MAAL WORTELTIMULATER GEGEVEN
    400 WATT LAMP OP 50 CM VAN STEKJES
    ZWENKVENTILATER STAAT 24/7/7 OP
    AFZUIGING STAAT OP 20% 24/7/7
    KWEEKTENT 120 OP120 OP 200
    HEB REGELATIG MIJN PLANTJES BESPROEID
    ALS HET LICHT UIT WAS ONDER EN BOVEN DE BLAADJES

    IK OP AAN DE HAND VAN DEZE UITLEG EN FOTO'S DAT IEMAND MIJ KAN ZEGGEN WAT ER MIS IS.
    GROETJES
    Attached Files

    #2
    Re: Kweekdokter gevraagd

    Wat voor medium gebruik je ? Is je grond niet te sterk voor je stekken ?

    Mvg Izzz

    Comment


      #3
      Re: Kweekdokter gevraagd

      Ik zet mijn geld in op teveel water...

      200cl per dag is wel heel veel, zeker icm met een LV van 80%...

      Comment


        #4
        Re: Kweekdokter gevraagd

        Heb je die stekken direkt in bemeste grond gestoken?
        En idd je geeft ze wel teveel water..
        Last edited by stiff; 30 December 2009, 07:33.

        Comment


          #5
          Re: Kweekdokter gevraagd

          dudes zever niet xD ik geef 500ml per dag en mijn dames staan er ook zo niet bij
          en Idd blackjack vroeg ik al in de eerste post of zen medium niet te zwaar is.

          Izzz
          Last edited by Izthewiz13; 30 December 2009, 09:14.

          Comment


            #6
            Re: Kweekdokter gevraagd

            lol Izthewiz ik geef 500ml om de 2dagen.
            Maar zn plantjes kunnen idd niet zo komen te staan door teveel water te geven.
            Zijn plantjes zijn nog klein, dan hebben ze volgens mij geen 200ml per dag nodig.
            Ben het eens met je eerste post!

            grtjs

            Comment


              #7
              Re: Kweekdokter gevraagd

              inderdaad denk eerder ook dat zen aarde iets te zwaar is , wat het water betreft kan ik er volledig naast zitten

              Mvg Izzz

              Comment


                #8
                Re: Kweekdokter gevraagd

                Denk ook dat ze teveel water krijgen, ze verdampen nooit 200ml als ze zo klein zijn. Het lijkt ook wel een beetje op het probleem dat onstaat door gasvorming vanuit sommige soorten linolium, pvc, ook wel badroomsyndrom genoemd.
                Heb je ooit gezonde planten gekweekt op die locatie?

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekdokter gevraagd

                  die stekjes zien er niet al te best uit man, haal je ze elke keer bij dezelfde stekkenboer ?
                  zijn ze goed beworteld (geen bruine puntjes ?)
                  Zou wel benieuwd zijn of ze goed zijn aangeslagen (worteldoorgroei in je aarde)
                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekdokter gevraagd

                    inderdaad , denk ook dat ze ng niet volledig geworteld waren , en daardoor overvoed geraakt zijn in de sterkegrond. (Als hij geen stekgrond gebruikt heeft offcourse)

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekdokter gevraagd

                      ik ben geen plantenziekte-expert maar een schimmeltje zou ik ook niet uitsluiten > die blaadjes die groen en structuur verliezen doen wel een belletje rinkelen.
                      Ben er geen voorstander van zo vroeg al zaken te gaan bestrijden > deze plantjes zouden het misschien wel gaan redden maar ze zullen fiks tijd nodig hebben om bij te komen.
                      Last edited by moreweed; 30 December 2009, 11:28. Reden: mag niet dubbelposten, was wat vergeten
                      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekdokter gevraagd

                        ik denk als het voorbemeste grond is als batmix(drie weken niks geven)behalve wortelstimulator of dergelijke uit de schop, dat overvoeding hier troef heeft en duidelijk zichtbaar,zoals je beschrijft zou alles moeten lukken jou waardes zijn goed etc LV en temps EC is zelfs hoger bij mij in dat stadium(werk op potgrond voor geraniums the hardcore way) etc etc dus jou medium zou idd wel eens te voedzaam kunnen zijn
                        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekdokter gevraagd

                          Volgens mij is dit gewoon overvoeding.. Zo te zien gebruik je voedingsgrond en dan geef je ook nog eens wortelsimulator mee.... Het zou kunnen dat de worteltjes dit helemaal niet aan kunnen en gewoon verbranden.

                          (Zie mijn foto's bij mij eerste post, zo zag de overvoeding bij mij eruit)


                          Ik zou ze in normale grond zetten en 1x in de 2 dagen een half drinkglas WATER geven. voor de komende 2 weken. Zodat ze even bij kunnen komen.
                          Ga daarna rustig opbouwen met voeding.
                          Battle the Ocean!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekdokter gevraagd

                            Pure kwestie van overvoeden.
                            (- of je hebt ze meteen in zwaar bemeste grond gestopt, of je hebt ze veel te veel wortelsimulator gegeven).
                            Kleine plantjes hebben nauwelijks voeding nodig. Maar omdat het stekjes zijn is wortelsimulator nooit verkeerd.

                            En; 'IK GEEF ZE 200CL PER DAG WATER"

                            200 CL = 2 liter. 2 Liter per dag voor zo'n plantje?! 2 Liter water per dag geef je een plant die in de volle grond staan, in de warme zomer.
                            [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekdokter gevraagd

                              Te veel water en wortel stimulator.

                              Grtz.

                              Comment

                              Bezig...
                              X