Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd zwaar bladprobleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gevraagd zwaar bladprobleem

    Korting op 420shop
    Halle allemaal,

    Ik ben de broer van Bob . Ik ben bezig met mijn eerste kweekje 5 NL's. Ik heb ze opgekweekt uit zaad. Alles GING helemaal perfect. Tot aan ongeveer 3 a 4 dagen geleden. Een heel aantal (de helft) zijn zwaar aangetast, uitgedroogd, en/of verbrand (althans zo lijkt het). Van de vele experts die hier rondlopen zijn alle kleine beetjes advies meer dan welkom! Kunnen jullie zien wat er mis is met mijn dames? En vooral wat kan ik eraan doen? Of is het einde oefening? Heb ik mijn dochters vermoord?

    Hier onderstaand mijn opzet en mijn log:

    Tent van 120 x 120 x 200 een 600 watt met spiegelkap een afzuig met fann controller en een filter van 400m3 en een passieve aanzuig (en een thermo hygro meter).

    Er staan 5 plantjes in. Ze staan in 11 liter potten. Licht is 16/8. Temperatuur 28 a 29 graden lv 60/70% lamp.
    Lamp uit 18/20 graden lv 60% lamp uit. Ph meter: houdt voedings water tussen 5,5 en 6. Soms viel die iets lager uit omdat ik het teveel had afgezuurd (laagste was ongeveer 4,5).


    1 14-12-2009 Zaadjes ontkiemen tussen natte papieren doeken. In een donkere luchtige tas gedaan met een kruik.
    2 15-12-2009Verse doeken gepakt. En kruik warm houden.
    3 16-12-2009In groeikast geplaatst en beneveld met de plantenspuit (geen voeding geven!!!). En onder de TL 18/6 gehangen (1ste dag 24 uur).
    4 17-12-2009Klok op 18/6 gezet. Bij gewarmd met de HL-lamp (temp rond 25-30 gr.). Paar keer water gegeven met de plantenspuit. 1ste Staan al boven.
    5 18-12-2009Alleen water gegeven.
    6 19-12-2009De 1ste omgepot in 11 liter potten.
    7 20-12-2009Alles omgepot en wortelstimulator gegeven (125 cl). Aarde ingewaterd met 1 liter water. Tevens alle potten met plastic afgedekt.
    8 21-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes hebben 4 bladeren.
    9 22-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
    10 23-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. De eerste stekjes beginnen plantjes te worden.
    11 24-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Alle 20 uitgekomen waarvan 1 laatbloeier.
    12 25-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk. Ook voeding toegevoegd (op 12 liter: 1 dop wortel, 15 druppels C-gro, 2 dopjes pokon)
    13 26-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 125 ml p/stuk.
    14 27-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk.
    15 28-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. 1 Plant heeft gele plekjes (waarschijnlijk wantsen).
    16 29-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    17 30-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    18 31-12-2009Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    19 1-1-2010Water gegeven met wortelstimulator 200 ml p/stuk. Alle stuks met tegen wantsen behandeld.
    20 2-1-2010Alleen water gegeven. De meeste planten zijn overbemest.
    21 3-1-2010Alleen water gegeven (400 ml om ze door te spoelen). De meeste planten zijn overbemest (waarvan 6 zwaar).

    Heeft iemand advies? Mijn dank is groot!!! Ik denk zelf overbemesting, maar misschien dat jullie het anders zien. En ook svp advies wat ik eraan kan doen?

    Hierbij tevens een aantal foto's. Als ze te onduidelijk zijn hoor ik het graag. Want ik heb ze ff snel met de tel. genomen. Vandaar dat ze wat onduidelijk zijn.
    Attached Files
    Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 22:11.

    #2
    Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

    t ziet er niet best uit, das for shure.. wat me opvalt in je verhaal is , pokon? en wat heb je tegen de wantsen gegeven?

    de pH schommeling tussen 5,5 en 6,0 is heel groot. die moet je juist zo stabiel mogelijk houden. ik weet niet hoevaak je water geeft per dag, maar als je gewoon 1keer per dag water geeft is het verstandig om de pH stabiel te houden 5,8. en omdat je ook heel laag pH 4,5 hebt gegeven kan de plant bepaalde voedingstoffen niet meer opnemen.

    ik zou ze overpotten, in aarde die vers uit d ezak komt, minimaal voorbevochtigd met schoon water pH 5,8. al het verbrande blad in de loop van volgende dagen verwijderen. ze lekker in veg(18/6) houden. geen pokon of andere voeding meer geven. ze laten rusten tot ze der weer lekker gezond uitzien, dna kun je ze op 12/12 zetten en bijvoeden en afbloeien of wathever je van plan bent.

    suc6

    Comment


      #3
      Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

      Hey Dokkie,

      Thxs man! Ja ik heb zo'n spuitbus gekocht voor wantsen. Maar volgens mij heb ik dat helemaal niet gehad. Het waren de eerste tekenen van overvoeding denk ik. Ik zal ze overpotten en ff een logje aanmaken. Dan kan iedereen mij volgen. Enne denk je dat ze nog te redden zijn?

      Grtz,
      Rob

      Comment


        #4
        Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

        Hoi! Heb de indruk dat je sterke plantjes hebt die dat overleven. Beetje veeeel voeding denk ik. Grtz

        Comment


          #5
          Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

          Ph vqn 4.5 soms?? Das er veel te ver naast, is zeker door verkeerde ph
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment


            #6
            Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

            Is het aarde met voeding? Ik zou bijna zeggen dat je ze zwaar overgevoed hebt. Zeker omdat het zo snel komt.

            Als ze zo klein zijn hoef je ze echt nog niet elke dag een drinkglas vol wortelstimulator te geven! Als ik jou was zou ik ze in normale aarde zetten. Een week lang alleen water geven en daarna om de dag een 125ml wortelstimulator toe dienen. Je ziet vanzelf wel wanneer ze meer willen!

            succes!
            Battle the Ocean!

            Comment


              #7
              Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

              Sorry ik had het niet goed gelezen!
              Je hebt dus wel overbemeste aarde... Ik zou ze overpotten in normale aarde en voorlopig even geen voeding geven totdat ze weer mooie bladeren krijgen.
              (Als het heel erg is kan het wel 2 weken duren voordat ze weer wat gaan groeien, als je ze spoelt!)

              (check mij eerste post hier: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...je-pot-spoelen )

              Succes man!
              Last edited by Jointjedraaien; 12 March 2010, 18:03. Reden: change
              Battle the Ocean!

              Comment


                #8
                Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                Had in zijn andere thread ook al gezegd; het valt me op aan de datums dat de planten verslechteren toen hij ze ging behandelen tegen wantsen. Volgens mij is dat ook een boosdoener
                [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                Comment


                  #9
                  Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                  Zou best kunnen inderdaad, maar toen hij 200 ml wortelstimulator ging geven kwam er na 1 dag al een aantal gele plekjes op de blaadjes, dus het lijkt me meer dat dit overvoeding is.

                  Ik heb dit ook gehad en het tast echt razend snel je plantje aan.. Niet leuk dit!
                  Battle the Ocean!

                  Comment


                    #10
                    Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                    Thxs guys voor de reacties! Ik ben te enthousiast geweest met voeden. Ik ga morgen nieuwe grond halen en ze overpotten. En volg geheel jullie advies. Dit is ook mijn eerste keer dus het is een beetje trial en error. Hoort erbij zullen we maar zeggen. Nadat ik ze allemaal heb overgepot zal ik ff nieuwe pics schieten en ze plaatsen in mijn verslag. I keep you updated!

                    Het hele gekke is trouwens dat ik ze allemaal gelijk heb behandeld. Maar de ene helft is goed die staat erbij in een volle mooie groene kleur. Zelfs ik zie dat het gezond is! En de andere helft laat het erbij zitten. Dat is het enige wat ik niet aan het verhaal begrijp.
                    Last edited by Rob Marley; 3 January 2010, 14:44.

                    Comment


                      #11
                      Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                      hoi

                      dringend ph-waarde veranderen en niet zoveel water geven denk ik.

                      groetjes

                      de groene wolk

                      Comment


                        #12
                        Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                        Guys,

                        Muchos gracias voor alle adviezen!!! Ik doe iets alleen niet handig. Ik heb hier een vraag gesteld en tegelijker tijd een kweekverslag begonnen. Lijkt me daarom handig in mijn kweekverslag verder te bloggen daar het dan voor iedereen overzichtelijk blijft.

                        Comment


                          #13
                          Re: Advies gevraagd zwaar bladprobleem

                          Je vraag is hier beantwoord. PH probleem. Deze doe ik dus op slot verdere vragen kun je dan in je verslag plaatsen.

                          succes verder.

                          Grtz

                          Comment

                          Bezig...
                          X