Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnende kweker heeft vragen.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Beginnende kweker heeft vragen.

Korting op 420shop
    Vorige week zijn een vriend van me en ik begonnen met het kleinschalig kweken van wiet.

Nu hebben we een lamp en travo van phillips 600w in een kleine kast hangen maar de plantjes staan er nu een beetje sip bij ('s nachts wordt het te koud).

De kast die we gebruiken is eigenlijk ook te klein voor het hele proces (ook te klein om een verwarming in te plaatsen)

Nu willen we zelf een kast gaan maken.

Lamp 600 watt, tijdklok, thermometer+hygrometer.

Nu weet ik dat we nog moeten zorgen voor een irrigatie systeem, lucht in en uitvoer.

We willen geen tent, maar wat kunnen we het beste wel bouwen voor 1 lamp en 5-9 planten.

En wat zijn dingen die we volgens jullie echt meoten kopen? (links )

Alvast bedankt, maarten

Re: Beginnende kweker heeft vragen.

Ja das lekker makkelijk wij het werk doen jij kweken .
    lees even lekker rond op het forum en je vind op elke vraag een antwoord

suc6
    God was never on your side..

Comment

sigpic

Comment

Waarom wil je wel een grote kast, en geen tent...
        Je hebt goedkope 2ehandsjes die prima zijn! En je kan ook alleen een tent kopen aangezien je de lamp al hebt. Schilt heeeel veel werk.

Bekijk wat kweekverslagen en kijk dan naar de setup die zij hebben. Kan je veel uithalen!
        Battle the Ocean!

Comment

de kast die ik nu gebruik komen volgende keren de TL balken in te hangen en daarmee dan voor groeien etc.

ik wil geen tent omdat de kast verplaatsbaar moet zijn, in de schuur ( woon op boerderij).

Waarschijnlijk word de kast gebouwd in 2 kuubskisten. dus 160x120x124 en dat op elkaar.

maar omdat mn budget laag is vraag ik me dus af, kan ik beter investeren in bewatering systeem of ventilatie en in een fan controller noodzakelijk etc.

Groet

Comment

Investeer 5 euro in de bewateringssystemen... genaamd een Gieter.. en loop er zelf mee

De afzuiging en evt een controller (met thermostaat) zijn bijna een vereiste, zeker in de zomer...
            sigpic
            Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Donna is niet altijd even behulpzaam.

Das dan jou mening
              God was never on your side..

Comment

Donna is een schatje, die gewoon gelijk heeft dat de antwoorden prima te vinden zijn op het forum....

Besteed wat meer aandacht aan de sticky's en je kan eigenlijk al niet meer fout gaan....
                sigpic
                Kruimel um, draai um, steek um op en paas um door.

Comment

Kort samengevat heb je 600watt nodig per vierkante meter grondoppervlak, en met een 600watter moet je 60 cm afstand houden van je plantjes. Een bloempot is gemiddeld 25 cm hoog , ook dat moet je van je hoogte aftrekken. Je moet een afzuiging hangen met een 600w , anders hou je de temperatuur nooit onder controle...en als je geen last wil met de buren best nog een filter ook.Je wil een verplaatsbaar hok en toch ga je zelf knutselen??? Als ik me niet vergis zijn tentjes net zo handig omdat ze makkelijk demonteerbaar/verplaatsbaar zijn...Zou echt beginnen lezen als ik jou was anders ga je snel gedesillusioneerd geraken in je kweekje!

Comment

ik woon op een boerderij en omdat de kast af en toe in koude ruimtes/buiten moet staan lijkt het mij verstandiger zelf een goed geisoleerd houten hok te bouwen. op een pallet zodat hij goed met de hefftruck verplaats kan worden, van buren heb ik dus ook geen last.

Comment

Laatste vraag voordat ik ga knutselen.

heb gezocht wat voor afzuiging ik nodig heb maar kom er nooit helemaal uit. het verschild vaak.

Het hok word 120x120x180

Wat kan ik het beste kopen? als er een filter op komt moet ik dan een grotere kopen omdat het filteren ook zuig kracht kost?

Ik ben dus opzoek naar een afzuiger 120x120x180 + filter

Hoor het graag!

Comment

ik werk met idd maten van een zelfbouwkast ,ik raad je aan een 225 cub afzuiging ,koolstoffilter en een geluidsdemper uit de GS grt l@tin en suxes bij je eerste stappen!
                        Stay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways

Comment

ff terug op die 600watt lamp COOLTUBE is het antwoord

Comment

ben het helemaal met ira eens
                            GOD MADE WEED
                            MAN MADE BEER
                            IN GOD WETRUST

Comment

ik vind dat bella het perfecte antwoord weet...............lolo.................
                              sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Bezig...
                              X