Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste Kast

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste Kast

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik ben nieuw op dit forum, al heel wat gelezen. Ik wil iedereen ervoor bedanken die de stickies hebben gemaakt etc.
    Nu mijn vraag.
    P.s.: Mod, ik hoop dat ik hem goed geplaatst heb! Zo niet, mijn excuses daarvoor.

    Ik rook nu zo'n 6 maanden, en ik wil zelf een kweek opzetten voor eigen opbrengst. Ik wil ong. 2 planten, micro kweek.
    Ik heb een kast ontworpen en deze wil ik hier opzetten, om te vragen wat jullie ervan vinden, tips en tricks etc. Ik heb gezocht, echter over kasten vind ik niet de juiste antwoorden. Als het zou kunnen wil ik jullie mening vragen over mijn ontwerp van mijn kast.

    De kast:
    De kast wordt gemaakt van MDF en Balken hout.
    De balken worden 50x50 mm.
    Het MDF wordt 18 mm dik.
    Van de balken maak ik een bekisting, zoals hier:


    De maten zijn uiteraard in Cm .
    De kleuren staan allemaal voor een lengte.

    Ik zou het liefst wat hoger gaan, maar dat gaat niet echt, omdat gewoonweg geen andere praktische plaats ervoor heb. Vandaar ook de rare maten omdat hij deels onder mijn tv komt.

    Ik wil gaan kweken onder Tl. Ik woon nog thuis, en mn pa vind het absoluut niet goed als ik onder een HPS lamp ga kweken. Dat staat mezelf ook tegen omdat dit meer stroom vreet dan dat ik ervoor terug kan krijgen, gezien de kast en mijn eigen rooktempo.
    Ik begrijp dat het oogsten onder Tl niet het beste is, maar dat t wel goed te doen is.

    Ik zat zelf te denken aan 14 Tl balken a 59 cm. Deze als volgt opgehangen:


    Dit hang ik rondom op, dus van alle kanten belicht.

    Door de geringe hoogte van mijn kast betekent dit dat de Tl balken slechts 20 cm van de grond verwijdert zitten. Mijn potten worden zeer waarschijnlijk 11 liter potten, die alleen al 26 cm hoog zijn. Daarnaast komt er een stuk piepschuim op de grond van ong. 5 cm voor isolatie.

    Dan nu mijn eerste vraag: Is het een probleem dat de verlichting lager hangt dan de bovenste rand van de pot?

    Voor de verluchting wil ik 2 pc fans gebruiken van 15 cm op 12 V, dus volle snelheid. Dit kan ik eventueel zelf aanpassen met een andere adapter, die minder volt afgeeft.
    De lucht wil ik uit mijn kamer halen, niet perse van buiten. Afzuiging hoeft ook niet naar buiten, tenzij dit erg gaat stinken, maar ik verwacht geen problemen hiermee.

    De electra verwacht ik ook geen problemen. Mijn enige vraag is, kan ik deze tl balken allemaal paralel schakelen op 1 stekker? Het gaat om 18 W per lamp.
    En hoe goed kunnen de armaturen tegen de luchtvochtigheid? Ik heb nu een paar goedkope Tl armaturen gekocht bij de gamma A 6 euro per stuk. Doodsimpel, maar niet echt waterdicht.

    Kunnen jullie mij nog adviezen geven omtrent deze kast?

    Alvast bedankt!

    Greetz,

    Renze
    Last edited by Ant; 3 January 2010, 20:21. Reden: Electra.
    Te Huur!

    Suggesties ook welkom.

    #2
    Re: Eerste Kast

    als ik het kon zien zou ik er iets op zeggen maar zie niets dus ben benieuwd zeg maar..........lol......greets kweker
    sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

    Comment


      #3
      Re: Eerste Kast

      Waarom geen spaarlampen?

      Suc6
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: Eerste Kast

        14 Tl's van 60cm , aan 18watt per stuk als ik me niet vergis , geeft samen 252watt .Probeer je vader toch eens te overtuigen van een hps van 250w , het verbruik blijft hetzelfde maar het resultaat zal aanzienlijk hoger liggen.

        Comment


          #5
          Re: Eerste Kast

          Foto zou idd leuk zijn. 14 tl's zo das best pittig.
          Komt het als steunmeubel onder je tv? ander zou ik toch voor wat kleiner en lichter spul gaan. 20x20 en 09mm mdf.

          Je kan alle tl's parrallel zetten al is dat misschien iets te veel als e planten nog in de groei zitten. Qua lv zou het makkelijk moeten kunnen, zolang je alles een beetje netjes afwerkt en er geen water over heen gooit....
          Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
          Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

          Comment


            #6
            Re: Eerste Kast

            Oorspronkelijk geplaatst door Salmonello View Post
            14 Tl's van 60cm , aan 18watt per stuk als ik me niet vergis , geeft samen 252watt .Probeer je vader toch eens te overtuigen van een hps van 250w , het verbruik blijft hetzelfde maar het resultaat zal aanzienlijk hoger liggen.
            Dat heb je helemaal goed berekent, dan ga ik dit voorleggen! Is 1 lamp dan genoeg voor die kast?

            Oorspronkelijk geplaatst door MiChel N View Post
            Foto zou idd leuk zijn. 14 tl's zo das best pittig.
            Komt het als steunmeubel onder je tv? ander zou ik toch voor wat kleiner en lichter spul gaan. 20x20 en 09mm mdf.

            Je kan alle tl's parrallel zetten al is dat misschien iets te veel als e planten nog in de groei zitten. Qua lv zou het makkelijk moeten kunnen, zolang je alles een beetje netjes afwerkt en er geen water over heen gooit....
            Het is net geen steunmeubel voor mijn tv. Hij leunt er net niet op. Het zou wel kunnen, maar zo houdt ik de kast ook redelijk verplaatsbaar, dat heb ik liever.
            Het is de bedoeling dat ik stekjes koop, deze ong. 4 dagen laat groeien en dan ze in de bloei zet.

            Bedankt voor de tips!

            Greetz
            Ant
            Te Huur!

            Suggesties ook welkom.

            Comment


              #7
              Re: Eerste Kast

              Oorspronkelijk geplaatst door Ant View Post
              Dat heb je helemaal goed berekent, dan ga ik dit voorleggen! Is 1 lamp dan genoeg voor die kast?



              Het is net geen steunmeubel voor mijn tv. Hij leunt er net niet op. Het zou wel kunnen, maar zo houdt ik de kast ook redelijk verplaatsbaar, dat heb ik liever.
              Het is de bedoeling dat ik stekjes koop, deze ong. 4 dagen laat groeien en dan ze in de bloei zet.

              Bedankt voor de tips!

              Greetz
              Ant
              Dat zal nog aardig zwaar worden zo.

              IK zou even kijken hoe je stekken er uit zien, en of in de wortels zitten. Dan kijken hoelang je ze zou laten groeien.
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

              Comment

              Bezig...
              X