hoi ik heb 4 nlx plantjes staan waarvan de uiterste puntjes van de blaadjes geel tot bruin worden. uiteindelijk drogen ze uit en worden ze hard. verder zien de planten er perfect uit. het zijn trouwens alle blaadjes die er last van hebben. zelfs de nieuwe scheutjes. ze staan sinds 5 dagen op 12/12. en ze hebben nog geen voeding bij gehad. weet iemand wat het zou kunnen zijn?
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
gele puntjes aan de bladeren
Collapse
X
-
Re: gele puntjes aan de bladeren
Geen voeding betekend niet dat ze droog moeten blijven staan he ,je kan gewoon afgezuurd water met al dan niet wortelstimulator toedienen , kan nooit kwaad ,nu ik las welk medium lijkt het gewoon op ondervoeding heeft verscheidene zelfde kenmerken dacht ik te weten !grt l@tinStay calm. Everything is going to be okay. There will be marijuana giveaways
Comment
-
Ik zou es een mailtje sturen naar de gs of hem een belletje geven want als je light grond gebruikt mag je al beginnen bijmesten. Ondervoeding kan je vooral zien aan de vergeling van de nieuwe bladjesQ. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
A. The cop!
Comment
-
ik heb gebeld en ze zeggen dat het niet is voor bemest. ik moest eigenlijk al voeding geven vanaf week drie
nu helaas zijn de blaadjes ook geel aan het worden. de blaadjes die al geler zijn hebben ook bruine puntjes.
zou dit een teken van ondervoeding zijn? het is immers zo dat de blaadjes die er nog gezond uit zien niet donker groen zijn. ik kan geen foto maken omdat mijn digitale camera kapot is en die van mijn gsm trekken op niets
als het ondervoeding is, wat is dan de beste aanpak vanaf nu om de planten er weer bovenop te krijgen?Last edited by fastlurner; 12 January 2010, 18:50.
Comment
-
De symptonen van ondrervoeding zijn onderandere, zeer lichtgroene bladeren die van de plant afvallen en in een eerder stadium worden de bladeren van onder naar boven lichtgroener (begint bij onderste bladeren en breid zich uit naar boven.) het kan af en toe ook zijn dat de bladeren geel worden en uitdrogen.
Hoeveel water geef je ze? Hoe grote potten heb je? Hoe hoog zijn je planten?Battle the Ocean!
Comment
-
ik heb 7L potten. de planten zijn 65cm hoog en geef elke dag 400ml water met canna terra flora en pk13/14
ik gebruik een ton van 20L en ik doe 2ML pk13/14 in het water en 50MLcanna flora
ik gebruik dus 40% van de voorgeschreven hoeveelheid canna terra flora
en op de verpakking van de pk13/14 staat een dosering van 10ml op 100L dat wil zeggen dat ik ze ook maar 50% van de voorgeschreven hoeveelheid geef.
het medium is niet voorbemest en ik kweek voor de eerste keer dus aan de blaadjes is mij niet echt iets opgevallen.
ik heb gelezen dat je de voeding moet opbouwen en ze niet in een keer de volle dosis mag geven. daar heb ik me dus aan gehouden. echter krijgen ze wel pas voeding sinds 2 dagen terwijl ik na drie weken al had moeten beginnen.
blaadjes die afvallen hebben ze geen last van. wel worden sommige kleine blaadjes geel en sommige grote blaadjes met paarse steeltjes ( ik weet het stress) worden ook geel en vertonen kleine bruine puntjes.
Comment
-
Als ik naar je verhaal kijk doe je naar mijn idee niks fout...
(je gebruikt gewoon de normale dosis pk13/14, want voorgeschreven is, 10ML op 100L, dit is hetzelfde als 2ml op 20L. (10:5=2ml en 100:5=20L) Maargoed, dat maakt verder niet zoveel uit.
Als je met je vinger in de aarde steekt, voelt dat dan droog aan? Als dit zo is kan je voeding geven en anders niet. Het is niet erg om een dagje over te slaan.
Geef ze anders 400 ml, om de dag. Dus vandaag 400 ml en morgen niet. kijk dit even aan.
Je kan ook de hele week alleen 400 ml water om de dag geven en bijvoorbeeld zondag kijken of het beter geworden is en daarna rustig je voeding opbouwen dmv water en de water/voeding oplossing te geven.
Succes ermee! Het komt goed!Battle the Ocean!
Comment
Comment