Ik heb zitten zoeken naar de reden van het bladprobleem van mijn plantjes. Ik vond op een site een geweldige uitleg over "zwavel-tekort." Er stonden Foto's bij die mij maar al te bekent voor kwamen.
Dit zijn de symptomen die de planten hebben en die ik op die site terug vond:
1.Lichtgroene verkleuring in 1 of meer oudere bladeren.
2.Sterke paarsverkleuring in stengels en bladstelen.
3.Meerdere bladeren verkleuren en de lichtgroene kleur veranderd in diep geel.
4.Bij een groot gebrek heeft de plant meerdere diepgele bladeren, met paarse stengels en bladstelen, groei en bloei zijn geremd.
Wat ik niet zo grappig vind is dat al deze symptomen overeenkomen met wat ik heb zien gebeuren met de planten. de foto's spraken ook voor zich. ik zet ze er even bij:
zwavel tekort1.jpg
Zwaveltekort2.jpg
Als uitleg over de oorzaken van "zwavel-tekort" vond ik het volgende:
1.Buiten kan zwavelgebrek niet voorkomen
2.Binnen zal een te hoge PH en veel kalk een gebrek veroorzaken
3.Verkeerde samenstelling voeding.
nu komt het probleem wat ook tevens mijn vraag is. Geen van deze oplossingen begrijp ik. Als iemand begrijpt wat er word bedoeld met deze uitleg, of nog beter, zelf ervaring heeft met "zwavel-tekort" hoor ik het graag
Oplossingen
Controleer de PH van het medium en verlaag deze zonodig
Toedienen van anorganische meststoffen als epsomzout (Hydro) en kieseriet (aarde).
Organische mest als afgewerkte champignonmest en dierlijke mest is een oplossing die tijd kost.
Dit zijn de symptomen die de planten hebben en die ik op die site terug vond:
1.Lichtgroene verkleuring in 1 of meer oudere bladeren.
2.Sterke paarsverkleuring in stengels en bladstelen.
3.Meerdere bladeren verkleuren en de lichtgroene kleur veranderd in diep geel.
4.Bij een groot gebrek heeft de plant meerdere diepgele bladeren, met paarse stengels en bladstelen, groei en bloei zijn geremd.
Wat ik niet zo grappig vind is dat al deze symptomen overeenkomen met wat ik heb zien gebeuren met de planten. de foto's spraken ook voor zich. ik zet ze er even bij:
zwavel tekort1.jpg
Zwaveltekort2.jpg
Als uitleg over de oorzaken van "zwavel-tekort" vond ik het volgende:
1.Buiten kan zwavelgebrek niet voorkomen
2.Binnen zal een te hoge PH en veel kalk een gebrek veroorzaken
3.Verkeerde samenstelling voeding.
nu komt het probleem wat ook tevens mijn vraag is. Geen van deze oplossingen begrijp ik. Als iemand begrijpt wat er word bedoeld met deze uitleg, of nog beter, zelf ervaring heeft met "zwavel-tekort" hoor ik het graag
Oplossingen
Controleer de PH van het medium en verlaag deze zonodig
Toedienen van anorganische meststoffen als epsomzout (Hydro) en kieseriet (aarde).
Organische mest als afgewerkte champignonmest en dierlijke mest is een oplossing die tijd kost.
Comment