Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP Zwavel tekort!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: HELP Zwavel tekort!!

Wat bedoel je met enzymen? Ik heb daar nog nooit van gehoord. Ik heb het trouwens ook niet mee gekregen uit ge GS. ik ken een voedingsproduct van canna "cannazym" is dat wat je bedoeld? want ook dat zal dan voor morgen zijn.

Opgehoopte zouten geloof ik niet echt, omdat ik nog maar drie dagen voeding geef.
    daar ben ik niet bang voor!
    moet ik de potten nu nog spoelen? en hoe kan ik dat het best aanpakken?
    alle planten een liter water en dan een paar dagen niets?
    wortelstimulator heb ik niet in huis momenteel dus als ik het probleem vandaag wil aanpakken moet ik het zonder doen en morgen wat bij het water doen als ik bij de GS ben geweest

ps mijn Tensiometer in dus niet geschikt?

dus:
    ik heb geen wortelstimulator is huis
    ik heb geen cannazym in huis
    ik weet niet of ik de potten nu wel of niet moet spoelen
    ik weet niet of spoelen zin heeft zonder Enzymen en wortelstimulator
    help
    Last edited by fastlurner; 13 January 2010, 18:37.

Comment

Als je probleem niet te danken is aan overvoeding of een foute ph , moet je niet spoelen.
      Spoelen heeft wel zin zonder enzymen en wortelstimulator maar dan opt einde , denk dat het best is als je in midden bloei spoelt dat je die best wel toevoegt.

Comment

Waarschijnlijk is het opgelost!

Gisteren heb ik alle potten op schaaltjes gezet en er een liter water per plant gegeven.
        Afzezuurd op 5.9PH met een Ec van 0.60. (zuiver kraanwater dus)

Ik weet ook nu hoe het komt dat de planten te droog stonden.
        Er waren potten bij, waar ik een Liter water in deed en waar weer bijna een liter onder uit de potten liep.
        Dus ik heb gisteren alle planten een Liter water gegeven en het water onder uit de bakjes een aantal keren van boven terug geschonken, tot het medium weer vocht op nam.

Twee uurtjes later, net voor ik ben gaan slapen heb ik nog snel even gaan kijken en alle blaadjes die slap naar beneden hingen, hingen al weer redelijk omhoog. (wel vreemd dat dat zo snel gaat) maar ik ben zeker dat ik al vooruitgang zag.)
        ------------------------------------------------------------------------------------------
        Dat dat medium zo uitdroogt begrijp ik niet. Elke dat 400ML water en dan nog droog staan?
        hoe voorkom ik dat in de toekomst?

Zijn er manieren om de dames nu een zetje in de rug te geven? bijvoorbeeld bladvoeding of iets dergelijks

Als ik de planten langs onder water geef, geraakt het water dan boven in de potten?
        Last edited by fastlurner; 16 January 2010, 12:18.

Comment

Het ene probleem volgt de andere op. Ja dat is typisch bij mij

Eerst werden de onderste grote blaadjes wat geelig nadat de rest van de plant lichter groen zijn geworden. dat lichter groen worden, zag ik gisteren pas aan de hand van de foto's die ik gemaakt heb. het geel worden van de blaadjes kan ik ondertussen niet meer langs af kijken. het zijn er ondertussen best veel. ca 3 blaadjes per plant.

ik heb omdat de grond zo droog is geweest heel veel water moeten geven. toen was er al een duidelijk voeding tekort, maar daar lette ik toen niet echt op. ze hadden mij het volgende gezegd
          "als je ze nu genoeg water geeft en je hebt geen opgehoopte zouten in de grond gaan ze het mss nog halen"

die opgehoopte zouten, was bij mij de trekker die er voor heeft gezorgd dat ik enkel water heb gegeven. maar de dag erna weden de blaadjes al geel. de kleinste van onder en sommige grote halverwege de plant

vanuit de puntjes worden de bladeren geel naar binnen en uiteindelijk sterven de puntjes af (niet bij allemaal)

ik heb ze gisteren dus 400ML met voeding gegeven (gecalculeerd op zware voeding)

mijn vraag is, wanneer moet ik daar resultaat van gaan zien? ik wil er op tijd bij zijn als het geen voeding tekort moest zijn.

Comment

wanneer resultaat tsja
            als ik de topic zo door lees heb je veel geouwehoert met je planten tis niet gek als ze nu een beetje gestesst zijn geef ze een paar dagen om bij te komen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ira View Post
              wanneer resultaat tsja
              als ik de topic zo door lees heb je veel geouwehoert met je planten tis niet gek als ze nu een beetje gestesst zijn geef ze een paar dagen om bij te komen
              Ik zal ze een slaapmutsje op zetten

wat bedoel je met "geouwehoert" wat is er fout gegaan waardoor ze zijn gaan stressen buiten te droge grond?
              Last edited by fastlurner; 16 January 2010, 15:01.

Comment

Je mag toch al snel een weekje rekenen voor je echt resultaat ziet (natuurlijk mogen de bladeren nu al lang niet meer doorhangen) maar op grond duurt het altijd effe voor je verschil ziet. (grond vergeeft makkelijk en kan je je meer fouten op permiteren maar het duurt wel langer voor je resultaten ziet op grond van je toevoegingen)
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

dus de blaaderen blijven blijven ook nog even geel worden en afsterven of heeft dat niets met voedingtekort te maken?

Comment

Bezig...
                  X