Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen groeien langzaam.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Toppen groeien langzaam.

Korting op 420shop
    Hallo.
    Mijn plantjes staan nu bijna (komende zaterdag) 5 weken op 12/12 en mijn toppen zijn al bijna 3 weken aan het goeien maar ze schieten precies niet zo goed op, ze zien er nog redelijk klein uit en hebben nog geen THC, maar ze worden wel dagelijks iets groter, maar niet zo veel.

De temperatuur is tussen de 20 en de 25 graden, de LV is laag, rond de 40 ze staan op Batmix dus ik heb ze nog niet bijgevoed, daar ga ik volgende week aan beginnen met uitzondering dat ik eind deze week een beetje Green Sensation ga geven, de PH is tussen de 6.2 en de 6.4, de blaadjes zien er wel heel gezond uit en zo, mooi donker van kleur en licht glanzend.

Sommige gaan harder dan anderen, er lijken tussen sommige planten wel 3 dagen verschil te zitten, ik weet niet of dit normaal is, de ene heeft dus grotere topjes dan de andere.

Heeft iemand een idee waarom mijn toppen niet zo rap groeien, of is dit normaal dat ze na bijna 5 weken nog redelijk klein zijn?
    Ze moeten na deze week nog 5 weken staan, het is Snow White van Nirvana.
    Indien nodig post ik morgen foto's.
    Grtz!
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Re: Toppen groeien langzaam.

batmix is eens sterk medium en bevat veel N (stikstof)je planten zullen daardoor langer groen blijven maar ook minder snel in de bloei geraken daar de hoge N wel vindt ik het vreemdd dat zich na 5 weken 12/12 nog niet echt dikke toppen vormen ik heb zelf nu 1 plant 18 dagen op 12/12 en zitten al mooie topjes aanlol ik weet ook niet wat jij feut doet maar stiekem denkt ik het toch te weten wat is je min tempratuur????volgens mij krijgen ze het oud als de lamp uit is, is een vaak voorkomend verschijnsel op dit moment van de jaar maar met een kacheltje zo verholpen, als je planten koud krijgen staan ze gegarandeerd 2 a 3 dagen stil zonder dat je vooruitgang ziet.

Comment

Als je verwacht dat je buds zo groot als cola flessen krijgt zou ik dat maar snel vergeten...

Post maar even wat foto's om te zien of ze echt achter lopen of niet.. want Hoe klein is klein voor jou...?

Zo ziet de mijne eruit na 3 weken bloei. Ze hebben wel wat te voorduren gehad, maar ze staan er nog!
      Attached Files
      Battle the Ocean!

Comment

Ik heb net mijn temperatuur eens nagekeken, belijkbaar ging die de laatste tijd tot 14 en max 21 graden, daar zal waarschinlijk het probleem gelegen hebben.

Dat ze traag op gang komen zal zoals Baron verteld dan door de Batmix z'n hoge stikstof gehalte komen, vriendelijk bedankt!

Zouden ze nog even goed kunnen opbrengen als ze zouden moeten na een tijdje als ik de temperatuur op punt krijg, of gaan ze minder opleveren?

Dit is na 15 dagen vanaf de eerste tekenen van bloei zichtbaar werden...
        Foto=>

-"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Comment

vind ze voor 15 dagen niet slecht staan !al zou n hogere temperatuur natuurlijk wel veeeel beter zijn.
          grtz

Comment

Sorry maar voor 15 dagen staan ze zeer slecht hoor... die bladeren horen nog lang niet zo geel te zijn! Schijnbaar heeft ze haar voeding uit haar bladeren moeten halen, je had al veel eerder met voeding moeten beginnen.

Maar daarnaast zie ik dat je al wel een ervaren kweker bent en dit dus eigenlijk zelf wel had moeten weten, maar toch dit lijkt mijn enige conclusie, samen met het temperatuurprobleem dan.
            Last edited by WeedSeed; 14 January 2010, 22:36.

Comment

knap dat je ziet dat de bladeren zo geel zijn onder hps licht!en zoals je leest heeft de plant genoeg stikstof voorradig.zie zelf de vergeelde bladeren niet,en met 15 dagen bloei ,goede 2 weken zichtbare bloei,ben ik benieuwd naar jou toppen!als hij zn temperatuur op orde brengt komt dit kweekje helemaal goed!
              grtz

Comment

Dat geel is het licht van de hps. Hoe kan een plant nu compleet zonder voeding zitten na een paar weken op batmix? Das ni logisch he. Topjesvorming komt toch mooi op gang?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door WeedSeed View Post
                  Sorry maar voor 15 dagen staan ze zeer slecht hoor... die bladeren horen nog lang niet zo geel te zijn! Schijnbaar heeft ze haar voeding uit haar bladeren moeten halen, je had al veel eerder met voeding moeten beginnen.

Maar daarnaast zie ik dat je al wel een ervaren kweker bent en dit dus eigenlijk zelf wel had moeten weten, maar toch dit lijkt mijn enige conclusie, samen met het temperatuurprobleem dan.
                  Ik heb een dik vermoeden dat je nog nooit geen foto`s van plantjes gezien hebt onder hps licht

Die planten zien er heel goed uit, de bloei loopt niet echt achter hangt beetje af van soort tot soort (en voor zo lage temperaturen doen ze het echt zeer goed, op het eerste zicht zie ik zelfs geen paarse steeltjes) en denk als je zo kijkt dat er gaan vergeeld blad te zien is (beetje rare schijn door de hps maar toch)
                  Probeer wel die temperatuur zeker wat te doen stijgen tot min 18C in de donkere periode
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Mensen zijn wel happig hoor, 1 reactie was wel genoeg hoor. En nee, ik heb nog nooit foto's van hps licht gezien, dus dat zal 't 'm wel zijn, maar andere bladeren zijn dan weer wel mooi groen. Dat terzijde. Daar ben ik dan ook microkweker voor.

Altijd leuk mensen die alles weten en dat de rest maar z'n mond moet houden, alsof het zo vanzelfsprekend is om grond te hebben die 5 weken meegaat.

Maargoed, als 't zo goed is... succes verder.

Comment

Bij batmix is dat vanzelfsprekend. Wat daarvoor staat, dat maakt gij er van. Heb ik niet gezegd noch beweerd.

Comment

Ziet er mooi uit, en veel geduld hebben (heb ik ook moeten leren) en nog moeite mee
                        Ze komen het meest bij in de laaste 2 weken

Groetjes en doe zo verder,
                        Geniet van iedere dag!!

Comment

Mensen zijn wel happig hoor, 1 reactie was wel genoeg hoor. En nee, ik heb nog nooit foto's van hps licht gezien, dus dat zal 't 'm wel zijn, maar andere bladeren zijn dan weer wel mooi groen. Dat terzijde. Daar ben ik dan ook microkweker voor.

Altijd leuk mensen die alles weten en dat de rest maar z'n mond moet houden, alsof het zo vanzelfsprekend is om grond te hebben die 5 weken meegaat.

Maargoed, als 't zo goed is... succes verder.
                          t was niet beledigend bedoeld,maar als je zn voorstaande post ook gelezen had ,waarin stond dat de plantjes mooi groen waren,was je comment niet echt op zn plaatsdaar mee wil ik niet zeggen dat jij je mond moet houden,enkel beter lezen ,voordat je deze jongen de stuipen op t lijf jaagt.grtz

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi View Post
                            Die planten zien er heel goed uit, de bloei loopt niet echt achter hangt beetje af van soort tot soort (en voor zo lage temperaturen doen ze het echt zeer goed, op het eerste zicht zie ik zelfs geen paarse steeltjes) en denk als je zo kijkt dat er gaan vergeeld blad te zien is (beetje rare schijn door de hps maar toch)
                            Probeer wel die temperatuur zeker wat te doen stijgen tot min 18C in de donkere periode
                            Ik dacht dat ze achter liepen, ik kijk veel naar andere kweekverslagen en daar zitten ze eigenlijk allemaal verder dan dit na bijna 5 weken, misschien is het inderdaad het soortje wel, ik zal wat geduld moeten hebben, thx voor de geruststelling.

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
                            knap dat je ziet dat de bladeren zo geel zijn onder hps licht!en zoals je leest heeft de plant genoeg stikstof voorradig.zie zelf de vergeelde bladeren niet,en met 15 dagen bloei ,goede 2 weken zichtbare bloei,ben ik benieuwd naar jou toppen!als hij zn temperatuur op orde brengt komt dit kweekje helemaal goed!
                            grtz
                            Ze staan al bijna 5 weken op 12/12 en op die foto is te zien hoe ze er na 15 dagen na de eerste tekenen van bloei, de eerste haartjes uitzien, op de foto zien ze er wel wat groter uit dan in het echt.

Maar de blaadjes staan helemaal niet geel hoor.
                            Ze staan net mooi glanzend donker groen, zal door het licht van de lamp komen dat je die indruk krijgt denk ik.

Bedankt voor de reacties mensen, misschien moet ik maar wat geduldiger worden!
                            Ik probeer de temperatuur omhoog te krijgen.

Comment

Inderdaad geduld probeer eens verwarmingskabel,voor een lekere pottemperatuur?
                              Is belangrijker dan omgevingstemperatuur zeggen de kenners!!

Ik heb ook zo een ding aangeschaft en scheelt dik 2 graden.

Groetjes,
                              Geniet van iedere dag!!

Comment

Bezig...
                              X