Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Toppen groeien langzaam.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Toppen groeien langzaam.

De temperatuur zou geen probleem moeten zijn, ik heb mijn kweekhokje boven op de gang in een ruimte die voorzien was voor een verwarmingsketel, (die staat op zolder in de plaats van daar), dus zet ik gewoon de verwarming hoger, de lucht voor in het hokje word vanuit de gang gezogen.

Nu is de temperatuur vanacht maar tot 16 gezakt, dus zal ik hem nog iets hoger moeten zetten, zal wel lukken.

En ja, geduld eh, grrr, moeilijk voor mij hoor.
    Thx voor de tip, ik zal er misschien wel in investeren als het niet lukt.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DaZeD View Post
      Ik dacht dat ze achter liepen, ik kijk veel naar andere kweekverslagen en daar zitten ze eigenlijk allemaal verder dan dit na bijna 5 weken, misschien is het inderdaad het soortje wel, ik zal wat geduld moeten hebben, thx voor de geruststelling.

Ze staan al bijna 5 weken op 12/12 en op die foto is te zien hoe ze er na 15 dagen na de eerste tekenen van bloei, de eerste haartjes uitzien, op de foto zien ze er wel wat groter uit dan in het echt.

Maar de blaadjes staan helemaal niet geel hoor.
      Ze staan net mooi glanzend donker groen, zal door het licht van de lamp komen dat je die indruk krijgt denk ik.

Bedankt voor de reacties mensen, misschien moet ik maar wat geduldiger worden!
      Ik probeer de temperatuur omhoog te krijgen.
      als je planten pas 2 weken bloeiverschijnselen,is er niets aan de hand.dat komt waarschijnlijk doordat t wat aan de koude kant is ,wat je plant zowieso wat langzamer maakt.maar ook door zoals reeds aangehaals ,n hoog stikstof gehalte van je medium.grtz

Comment

Denk je dat ze die vertraging dan gaan inhalen, en gewoon later dan voorzien afbloeien, of heeft een vertraging zowiezo effect op de opbrengst?

Ik vroeg mij ook af of ik al mag bijvoeden na 5 weken op Batmix te staan?
        Bij 1 plant worsen er precies een paar blaadjes wat geler onderaan.
        -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

Comment

als je onderste bladeren beginnen te vergelen kan dat duiden op n stikstof tekort,maar is eigenlijk normaal gezien dat je planten nu veel voeding gebruiken voor t aanmaken van toppen.dus een klein beetje vergelen is wel normaal in de bloei,je plant begint aan haar eind!maar denk wel dat je n bloeivoeding moet gaan gebruiken aangezien je planten nu extra behoefte hebben aan kalium en fosfor.vertraging inhalen zal niet gebeuren je moet je ook niet vastpinnen op t aantal weken dat n zaadbank opgeeft,dit is een richtlijn,beste check je regelmatig je trichomen.(ff search knopje gebruiken)
          grtz
          Last edited by markster; 15 January 2010, 22:10.

Comment

Ik check mijn trichomen met een vergrootglas en dat gaat goed naar mijn mening!!
            Geniet van iedere dag!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door markster View Post
              vertraging inhalen zal niet gebeuren
              Ouch, spijtig.
              Hopelijk geven ze toch nog een mooi resultaat.

Comment

relax man, je plantjes zien er top uit -geen voedingstekorten, bladproblemen of beesten te zien. Toppen zijn goed aangelegd, op dikke stelen zo te zien dus mooi stevig. Met nog 5 weken bloeit 'tie mooi dicht als je zorgt voor die overmaat fosfor wat Markster al aanhaalde. Dikke toppen moeten eerst voorbereid worden, dan aangelegd, dan uitgroeien, dicht groeien en dan opzwellen. Dat kost onder andere tijd.
                Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

Ok, thanks voor de reply man!

Ik begin al wat geruster te worden, de reden tot mijn ongerustheid is voornamelijk te wijten aan de vele tegenslagen die ik al heb ondervonden tijdens het kweken, het afgelopen jaar heb ik eigenlijk nog geen deftige oogst gehad, eerst door het warme weer, dan te weinig water omdat ik vond dat ze wat "zelfstandiger" moesten worden , dacht dat het geen kwaad kon om maar om de 2 a 3 dagen te bewateren, aangezien ze nog redelijk zwaar stonden, maar dan worden de wortels evengoed nog lui, en dan door spint.

Nu, ik liet mijn afzuiging als ze in het donker staan ook niet aan staan, met als gevolg dat ze veel te veel in hun eigen CO2 stonden, deze keer laat ik ze 24/24 aanstaan.

Ik zie ze nu wel opschieten de topjes, zal morgen nog eens wat foto's posten, ik hoop dat ze in de volgende 5 weken nog veel veranderen, ze beginnin precies toch wel mooi voller te worden.

Ik denk eraan om de volgende kweek een verslagje te maken, dierf nooit nie goed vanwege het slechte resultaat, maar als deze beter word ga ik het doen, ik denk dat ik nu wel ongeveer alle mogelijke fouten die een kweker kan maken heb gemaakt, trial and error.

Comment

mmm, je gaat nooit minder fouten maken Daezd, het worden alleen kwalitatief betere fouten (of heel erg stomme ;o)
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

Comment

komt helemaal goed ..........netjes hoor alleen de temperatuur he............
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Ik denk eraan om de volgende kweek een verslagje te maken, dierf nooit nie goed vanwege het slechte resultaat, maar als deze beter word ga ik het doen, ik denk dat ik nu wel ongeveer alle mogelijke fouten die een kweker kan maken heb gemaakt, trial and error.
                        gewoon doen juist de kweken die niet goed gaan krijgen doorgaans best veel aandacht en hulp. dus schroom niet en laat je mede forum leden meedenken.

een kweek die helemnaal goed gaat is vrij saai hoor.

Grtz

Comment

Bedankt voor de support mensen, ik geloof dat het deze keer wel een mooie oogst zal worden, alleen die temperatuur lukt nog niet helemaal, het laagste is 18 en het hoogste 23, kan dat veel kwaad 18 of is dat nog te doen.

Hey Monty geef mij dan maar een super ongelofelijk saaie kweek hoor!

Bij deze nog een paar foto's.
                          Bij de eerste zijn de blaadjes naar binnen gekruld, er staat er zo nog 1 tussen, ik weet niet hoe het komt, maar belijkbaar kan het geen kwaad want die gaan redelijk goed vooruit.

De 2de foto is van de plant die het hardst vooruit gaat, ik denk dat die wel nog mooi zal worden.

Comment

Bezig...
                          X