Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

bladvoeding/van gewone voeding

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

bladvoeding/van gewone voeding

Korting op 420shop
    Hoi mensen, ik heb een vraagje
    namelijk het volgende

ik ben in het verleden wat laks geweest met water geven. Op en duur nam mijn medium geen vocht meer op. gevolg: 400ML boven in de pot en 300ML liep er langs onder weer uit!

Nu heb ik de planten allemaal genoeg water gegeven, en schoteltjes onder de planten gezet.
    Nu vragen de planten dringend om voeding, maar het medium is al heel nat en ik wil de dames nu niet stressen door er nog een scheut water bij te gooien want dat gaan ze weer niet verwerkt krijgen.

nu hoorde ik van "bobo"dat je, je gewone voeding ook als blad-voeding kunt gebruiken. maar dat echte blad-voeding beter is. maar dat heb ik niet voorradig.

nu is mijn vraag dus, hoe meng ik de gewone voeding zodat ik het als blad-voeding kan gebruiken:

ik heb het volgende staan.

Canna Terra Vega
    Canna Terra Flores
    Canna Terra booster
    pk13/14 bioroots

welk van deze producten kan ik door voor gebruiken?
    en hoeveel mengen op 5Liter water?

Re: bladvoeding/van gewone voeding

Volgens https://www.leafman.nl/images/Canna%...ding%20pdf.pdf kun je Vega en Flores gebruiken als bladvoeding.
    Gebruik desbetreffende produkt voor bloei/groei.

Verhoudingen staan niet apart vermeld dus ik denk dat je gewoon de hoeveelheid moet gebruiken als bij het gietwaterschema, of niet?

Comment

nee ik heb al ontdekt dat je maar de halve dosering mag gebruiken. maar toch bedankt

Comment

Okay dan, weer wat geleerd

Comment

Soo dat wist ik niet , werkt het dan even correct zoals bij gewoon wateren ?

Mvg Izzzzz

Comment

Het is zo, dat mijn medium droog is komen te staan waardoor ik hier de tip kreeg om alle potten heel nat te bewateren zodat het medium terug zou gaan absorberen. De pech die ik had, was dat de dag erna een duidelijk voeding tekort aan de bladeren zichtbaar was. Ik kon geen water meer geven omdat het medium al heel nat staat dus was bladvoeding de enige oplossing.

je kan op de site van canna veel info er over terug vinden. mijn mening: ik zou het niet doen als ik jou was. zeker niet in de bloeiperiode, en zeeeeker niet wanneer de topjes er al stevig in staan. het is zo dat de plant normaal gesproken meer dan genoeg uit jou voedingwater kan halen dus waarom besproeien en risico lopen op toprot?

Als je wel wilt besproeien is het soms aangeraden en die tip kreeg ik ook van iemand anders dus ik ga niet met de eer strijken
            . Even boterhammenzakjes over de toppen en verwijderen als je besproeid hebt
            Last edited by fastlurner; 16 January 2010, 12:09.

Comment

Bezig...
            X