Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x BlackJack op deep water culture

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

4x BlackJack op deep water culture

Korting op 420shop
    Hoi,

Ik ben begonnen met op 12/12 zetten van mijn Back Jack plantjes.
    Ze zijn de afgelopen weken flink gegroeid en ik ben bang dat ik ze zelfs te groot heb laten worden. De planten staan elk in hun eigen voedingsvat dat doormiddel van een luchtpomp en luchtsteen van zuurstof word voorzien.

Mijn setup bestaat uit,

tent 150x80x200
    verlichting 1x400 watt sodium en 1x300 watt fluoriserende spaarlamp 10.000k
    Afzuiging 500 kuub afzuiger met 360 kuub Rino koolstoffilter plus een kleine ventilator voor de inlaat.
    Voor luchtvochtigheid hangt er een handoek en staat er een mister aan.
    En een 480 liter luchtpomp die alle vier de voedingsvaten van zuurstof voorziet.

De Ph ligt gemiddeld tussen de 5.4 en 5.7 met een paar uitschieters van 4.8 en 4.2 maar dat heeft niet heel lang geduurd. Verder ligt de Ec nu ongeveer op 1950 millisiemens waarvan ongeveer 450 uit het kraanwater afkomstig is.

Verder hebben de plantjes last gehad van zowel meeldauw als tripsen. Maar beide zijn nu al een flinke poos geheel verdwenen. Dus ik hoop maar dat ik ze niet meer terug zie.

De foto's die ik toegevoegd heb zijn ondertussen wel al 5 dagen oud
    Het substraat plantje op de foto's heb ik voor ruimte weggedaan.

Gr Nuka
    Attached Files

Re: 4x BlackJack op deep water culture

leuk leuk weer een hydro verslagje erbij.
    succes met de blackjack leuk soortje trouwens en dat ze vrij van ziektes mogen blijven je dames

grtz

Comment

Leuk project. Veel succes, volg je.

Grtz
      420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
      Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Mooi bosje groen ! ^^.
        Veel suc6!

Mvg

Comment

Ziet er mooi uit Nuka,

hoe kan de pH uitschieten naar 4,2?
          succes

Comment

dit gaat de goede richting uit,goed zo Nuka

Comment

aardige dikke stammen.. sjowwwww Nice work..
              PZzzz

Comment

Wat een stammen!

En dat voor een binnenkweek
                NLX outdoor kweek 2011
                Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
                De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

mooi,heel mooi,,
                  maar denk dat ze door je dak groeien!!!!!!!!!!!!!,,,,,,,,,
                  hoelang heb je die voorgegroeid?
                  grts.

Comment

$$$$$$$$$$$ UPDATE $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

Het was vandaag bloeidag nr 19 hoewel ik kan nog niet echt kan zeggen dat de bloei er nou al lekker in zit.

Temperatuur overdag 23-26C en 's nachts 17-18C (is klote maar ik heb nog geen kacheltje).
                    Relatieve Luchtvochtigheid 50-60%
                    Teperatuur water 18-19 graden
                    De ph is redelijk stabiel en zit bijna altijd tussen de 5.5 en 5.7.
                    En de EC zit tussen de 1950-2050 millisiemens waarvan minimaal 500 uit het kraanwater afkomstig is en en nog wat aan van enzymen en fosforzuur.
                    Maar de EC heeft de laatste tijd wel de neiging erg omhoog te schieten.
                    Ik denk dat voedselopname van de plant niet optimaal is tijdens die koude uren en het acclimatiseren daarna. Dus misschien ontstaan er een ophoping van zouten en andere stoffen doordat de planten ze niet goed of helemaal niet opgenomen kunnen worden.
                    Als dit gebeurt heeft de ph namelijk inneens de nijging flink omlaag te gaan. Terwijl deze normaal gesproken eerder omhoog gaat (vanwege de toevoer van lucht aan het voedingswater).

M'n plantjes zien er op zichzelf ook gezond uit. De wortels zijn mooi wit, de stammen superdik. Toch zijn de blaadjes zijn niet echt donker groen en sommige vertonen wat verkleuringen over het blad en bij de punten. De bladeren zijn ook niet zo geel als op de foto's lijkt, dat komt gewoon door het licht.
                    Ook lijken er flink wat blaadjes van de planten (voornamelijk wat lager) helemaal te verschompelen/verdorren en los te laten. Hoewel de blaadjes meer lijken te zijn leeggezogen dan verrot of verbrand. Ook zijn er wat blaadjes waarvan alle karteltjes langs de randen van het blad verbrand lijken te zijn. Hoewel dit niet die bovenste bladeren zijn maar eerder degene in het midden.

Heeft iemand trouwens een idee wanneer ik kan beginnen met top activator??
                    Ik weet dat de verpakking 3 weken in de bloei aanraad alleen is niet elke plant hetzelfde en wil ik graag weten hoever de toppen zich ongveer gevormd moeten hebben zodat ik weet of het ook echt zinnig is om al topactivator toe te voegen.

PS vragen, tips en aanmerkingen zijn altijd welkom!!

Greetz,
                    Nuka
                    Attached Files

Comment

maar denk dat ze door je dak groeien!!!!!!!!!!!!!,,,,,,,,,
                      hoelang heb je die voorgegroeid?
                      Ze hebben inclusief het wortelen van de stekken iets meer dan anderhalve maand in de groei gestaan. Maar doordat de plantjes last van meeldauw en tripsen kregen leek het me slim ze wat te laten herstellen en aansterken.
                      Maar voordat ik het wist waren ze inneens dik 70 cm hoog.

Maar jij denkt dus dat ze nog veel gaan groeien???

Hier was ik namelijk ook bang voor, zodat ik besloten heb ze na 10 dagen in de bloei toch nog te toppen.
                      Ook vertelde forum member Monty dat mijn planten die overwegend indica zijn (85%) eenmaal in de bloei aangekomen waarschijnlijk nog maar enkele centimeters zouden groeien.
                      Maar misschien heb jij andere ervaringen met Black Jack?

Comment

WOhohoho niceeeee die wortels allemaal Ik denk dat de blackjack idd niet zoveeeel meer zal groeien in de bloei , toch hier niet , maat van me had die in zen dr80.

Mvg Izzzz

Comment

Mooi dit wil ik ooit ook nog eens proberen (of raad je het niet aan)
                          Geniet van iedere dag!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nuka View Post
                            Ook vertelde forum member Monty dat mijn planten die overwegend indica zijn (85%) eenmaal in de bloei aangekomen waarschijnlijk nog maar enkele centimeters zouden groeien.
                            Maar misschien heb jij andere ervaringen met Black Jack?
                            Is black jack geen hybride?

Comment

wajo die wortelontwikkeling is gewoon te bruut..Damn..
                              met dat voedgings systeem van jou.. liggen die wortels van die plant 24/7 in t water??
                              Pzzzz
                              Last edited by keukentrap; 3 February 2010, 16:31.

Comment

Bezig...
                              X