Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x BlackJack op deep water culture

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

originally posted by beowulf
    Is black jack geen hybride?
    Ja klopt, een hybride van Jack Herer en black Dominia.

Ja de wortels staan 24/7 onder water. Maar er staan dan ook twee luchtpompen dag en nacht lucht naar de voedingsvaten te pompen.
    Last edited by westport; 17 February 2010, 14:03.

Comment

Re: 4x BlackJack op deep water culture

gek .. dat is idd een dope systeem. thanks voor het idee
      succes ik volg je ..
      pzzz

Comment

Dat is nog eens een bonk wortels!

Tering
        NLX outdoor kweek 2011
        Wierie Wierie`s Outdoor Festijn 2010
        De eerste maal; 4x NLX outdoor 2009

Comment

Goed bezig nuka, leuk om te volgen

Comment

***************UPDATE***************************** ********

Hehe eindelijk gaan m'n plantjes een beetje bloeien.
            Het koude weer de laatste tijd heeft plant geloof ik wel belemmerd in het overgaan naar de bloei. De temperaturen 's nachts waren soms wel onder de 16 graden. Gelukkig is de temperatuur is de laatste paar weer aan het stijgen dus ik denk dat we tot 2012 het ergste wel weer gehad hebben.

Ook begon een week terug zowel de meeldauw als de trips ineens weer z'n kop boven water te steken. En hoewel ik niet echt van het spuiten ben, (tenzij het bladvoeding is natuurlijk!) heb ik toch maar besloten dat ik dit niet zomaar aan kon blijven kijken. Dus ik heb genadeloos met ze afgerekend, ECOSTYLE!!!!!! Doormiddel van mijn zwavel/spruzit combo zijn ze voorlopig hopelijk van mijn "figuurlijke" aardbodem verdwenen.
            Dus alle witte aanslag die je op de foto's ziet is opgedroogde zwavel.

Verder hebben alle planten ook wel flink wat blaadjes die opdrogen en/of van de plant afvallen maar dat is eigenlijk allemaal aan de onderkant. Dus ik maar er ook niet echt druk over.

Nog bedankt voor alle comments enz, I appreciate!
            Attached Files

Comment

Welke voeding geef je? Neem es een foto met de lampen uit want ik zie veel verkleurd blad en zo voreg in de bloei is dit echt nog niet gewenst...
              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Jo ik heb foto's toegevoegd van de verkleurde bladeren.

En ik zie ook trouwens ook ineens dat de bovenste bladeren van twee planten ook al aan het verkleuren zijn. De bladeren worden geel maar de nerf blijft groen

Ik heb ook al even gezocht op het topic overtekorten maar ik kan niet echt een duidelijk uitsluitsel geven over wat het nou kan zijn. Misschien een magnesium tekort??

Jij een idee Smoking Fifi?? Of iemand anders!!

Kwa voeding gebruik ik nu bcuzz hydro, Green Sensation en enzymes.
                De Ec zit afhankelijk per plant tussen de 1900 en 2400 millisiemens.
                Kraanwater 500-550 millisiemens
                Attached Files

Comment

Je voeding terugschroeven, en wat is je Ph waarde van je voeding?
                  Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

A. The cop!

Comment

Waarom m'n voeding terugschroeven??

De ph ligt tussen 5.5- 5.8

Comment

volges mij moet de ec waarde in deze fase 1.4 zijn is volges mij t zelfde als 1400 millisiemens.. 1900is dan wat veel..
                      als ik t fout heb kan iemand mij dan corrigeren..
                      ik hoop dat je er wat aan hebt pik.. ik weet ook nog niet alles alles je hebt in ieder geval een mooie kweek staan. keep it up
                      pzz

je ph is goed.. een stabiele 5.8 nog beter..

Comment

Zeker netjes! Nu nog maar wachten op te toppen he!

Comment

originally posted by Keukentrap
                          volges mij moet de ec waarde in deze fase 1.4 zijn is volges mij t zelfde als 1400 millisiemens.. 1900is dan wat veel..
                          als ik t fout heb kan iemand mij dan corrigeren..
                          Naar mijn idee kun je niet zeggen dat de ideale EC waarde in dit stadium van de bloei altijd op 1.4 ligt.
                          Dit hangt namelijk af van een heleboel factoren waaronder: de soort, grootte van de plant, opnamecappaciteit van de wortels, climaat, hoeveelheid bruikbaar licht, medium, etc etc. Factoren iedergeval die per individuele plant wel iets zouden moeten verschillen.
                          Op mijn Atami bcuzz hydrovoeding bv staat vermeld dat de EC waarde tussen de 1000-2000 millisiemens moet zijn oftewel tussen de 1 en de 2.
                          Maar aangezien mijn plantjes "zonder bak" al dik 1.3 meter hoog zijn en dit waarschijnlijk wel groter is als de gemiddelde binnen geweekte plant leek het me niet meer dan logisch dat ze dus ook meer voedingsstoffen nodig hebben.

Trouwens mijn grootste plant heeft nu een EC waarde van rond de 2400 (2.4) millisiemens en vertoont deze nauwelijks tot geen vergeling. Plus dat deze plant een veel mooiere, dorkerdere en egale kleur heeft.
                          Terwijl de rest tussen de 1900-2200 μS zit (1.9-2.2).

Dus om eerlijk te zijn weet ik eigenlijk niet of ik de EC nou wel omlaag moet doen. Het vergelen en verbranden van de blaadjes begon ook niet aan de bovenkant maar meer in het midden van de plant.

Groeten,
                          nuka

Comment

Niet de grote van de plant bepaald de hoeveelheid voeding. Als je je ec te hoog zet kan de plant die voeding simpelweg niet meer opnemen. de vliezen rondom de wortel sluiten zich om onttrekking van water aan de plant te voorkomen. Ik zou nooit boven de 1,8 gaan maar dan mijn persoonlijke mening.

Grtz

Comment

Nieuwe foto's!!

De bloei begint nu eindelijk lekker op te komen.
                              En ik heb de EC wat verlaagd naar zo'n 1.8 verder alles hetzelfde.
                              Attached Files

Comment

mooi zo'n bubblebak-systeem!
                                Qua voeding zou ik persoonlijk meer nr specifieke voeding gaan als je mediumloos gaat kweken, bv canna aqua en wat h202, pk-boosters zijn eerder nadelig voor je wortels had ik begrepen.

Groetjes T
                                Oldschool retired scrog master

Comment

Bezig...
                                X