Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Verbrande en omgekrulde bladpunten, hier en daar begin van necrose
PS: ik zag ook iets van temperatuur problemen bij DWC moet je daar geen rekening mee houden steek een aquarium warmertje in je water en hou die continu rond de 21C, dan mag de omgevingstemperatuur wat lager worden
+ je ph zo constant mogelijk proberen houden op 5.8
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
Thanx voor je reply.
Maar waarom moet ik m'n ph altijd op 5.8 proberen te houden?
Volgens mijn "hydro"voeding moet het namelijk altijd 5.5 zijn.
Zorgt een wat hogere PH misschien voor een betere voedingsopname ofzo??
-Gelieve de quote functie te gebruiken wanneer er 1 of meerdere post tussen staan aub. Grtz
Oja en over de temperatuur, dat klopt die is te laag. Vooral dat van het voedingswater. Ben ook van plan een warmtemat aan te schaffen maar kep ff niet zoveel geld.
Plus dat ik ondertussen al halverwege de bloei zit en dat dus al een beetje mosterd na de maaltijd serveren is.
als ik jou was zou ik gewoon afwachten je planten zien er goed uit. waar je niet tevreden over bent, analyseren, dan je aanpak daarop aanpassen in je volgende kweek.. ieder heeft zijn "eigen" manier om tot een goede kweek te komen.. ik heb alle vertrouwen in jou kweekje. die gaat zeker wel wat opbrengen succes greetzzzz
Interessante toestanden daar waar je mee bezig bent. Ga dat hier eens goed in de gaten houden.
Verder vind ik het wel vreemd dat het zo lang duurt voor je black jack wou gaan bloeien. Hier doet ze er soms maar 8-9 dagen over en komt toch nog een kleine 100% bij hoor na bloeischeut.
Het is uiteraard ook zeer belangrijk dat de plantjes warme voetjes hebben voor een optimale opname van voedingsstoffen. Matten kosten idd redelijk wat geld en persoonlijk gebruik ik een kabel. Echter weet ik niet zeker of die sterk genoeg zijn om zulke hoeveelheden water op te warmen. De potten op een goeie laag piepschuim plaatsen of op een of andere manier verhogen zodat ze niet meer op de koude vloer staan, helpt soms ook al veel. Ideale worteltemperatuur zorgt er ook voor dat de plant wat meer kan verdragen op gebied van temperatuursextremen.
Ik kwam overlaatst ook nog zon raar blad tegen op JD waar ik het fijne niet echt van wist. Kheb heel wat geleerd uit het denken van mn collega's maar ergens in mn achterhoofd heb ik zoiets van... is dit misschien randjesziekte veroorzaakt door tekort aan K (of eventueel od van N of P)?
Suc6 nog en hopelijk geraak je eruit man! Blijf het zeker nauwgezet volgen en denk wat mee.
Jep, het is inderdaad weer eens tijd voor een update.
Ik zit op bloeidag 58
Maar zoals je kunt zien staan m'n plantjes er niet geweldig voor. Het koude voedingswater, koud weer, tripsen en spint, het toppen tijdens de bloei, alles lijkt duidelijk zijn uitwerking gehad te hebben want m'n toppen zijn niet echt dat je zegt "big mama's". Het was te verwachten maar toch spuug ik er nog wel flink van.
De kwaliteit van de wiet is verder wel ok geloof ik, harde witte toppen.
Ik denk dat ik over een weekje ofzo ook wel kan gaan oogsten. Volgens de instructies zou het tussen de 60 en 65 dagen moeten duren. Ik ben dus met twee vergroot glazen boven de planten gaan hangen en de meeste kristallen lijken nog te glinsteren met heel af toe een lichtbruine.
Maar als ik naar de meeldraden kijk lijken de onderste toppen al 80 tot 90% bruin en de hogere hoofdtoppen 50 tot 70%.
Dus ik mag ondertussen denk ik wel kan gaan stoppen met voeding geven.
lijkt net serieus fout gegaan op 3 weekje tijd... Jammer maar ik hoop dat je er wat uit hebt geleerd.
De bovenste topjes zien er idd al goed uit en voor de onderste zou je eventueel over kunnen stappen op gefaseerd oogsten.
Wou je nog even meegeven dat ik ook een Blackjack staan heb en de reden waarom je planten nog zo doorgroeiden is dat Blackjack geen hoofdzakelijk indica is maar 50 % indica en 50 % Sativa. Hieronder maakte ik een kopie van wat er op de site van Sweet Seeds over staat:
Click to enlarge Sweet Seeds - Black JackWe have crossed-bred our Black Domina with an exceptional Jack Herer of pleasing and intense aroma similar to the haze of cathedral incense, resulting on one of our most powerful and highly productive plant.
This variety produces long lateral branches plenty of abundant resinous buds giving the plant a sphere like form. This breed-crossing provides the plant a sweet aroma characteristic of Black Domina that softens the deep incense aroma of our Jack.
It has the great vigour of a hybrid, totally adapted to indoor conditions. Planted outdoor in earth, with enough sun, becomes a resinous and hairy monster as high as 3 metres.
De bloeispurt van black jack valt heel goed mee vind ik: 100 tot 120% erbij. Heb hier een haze soortje staan die nu al bijna 200% bij is gekomen
Grtz $iR
om van je bruine randen af wil komen van je bladeren moet je toevoegen, vloeibare meststoffen met beleid toe en alleen waneer de plant over duidelijke gebreksverscijnselen vertoond, anders word het gebruik ervan afgeraden. de op 1 hoping van mineralen in de aarde word op den duur gifitig voor de wortels. zulke ageressieve omstandigheden blokkeren de wortels en laten niets meer doordringen tot de plant.de ontwikkeling vertraagt, de plant kan zelfs sterven als in de aarde belangrijke voedingstoffen ontbreken is 1 meststof bevloeing op 2 waterbevloeingen voldoende. ik hoopdat je hierwat mee kunt. oja en let op je kalium.(tip)
greez ice
Comment