Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Je kan PK 13(%P) 14(%K) al meegeven na de derde week van de bloeifase (dus in bloei staan)stoppen voor de laatste week. Maar 3 weken voor de oogst gedurende 1 week meegeven is prima, kijk wel uit voor overbemesting.
Je zal ook merken dat er heel wat verschillende menigen over verdeeld zijn, sommige vinden het niks PK 13/14 en andere zweren erbij. En goed op de fles kijken hoelang je het mag gebruiken, het verschilt wel eens per merk. (denk laat ik het maar even aanpassen naar ROOD, misschien had je het gewoon niet gelezen)
En de laatse week helemaal geen voeding meer geven, alleen water. Dit om de voedingstoffen eruit te halen, anders rook je ze op.
Last edited by MotherGrower; 21 April 2010, 17:31.
Reden: Even wat rood gemaakt om dat er overheen gelezen is.
oke mothergrower, thx voor je antwoord. ik zal er eens mee gaan expirimenteren.
het is natuurlijk wel zo dat als je geen risico's neemt je ook nergens komt. hehe
geef het denk ik 2 tot 3 weken mee en als mijn planten er minder uit gaan zien kan ik altijd nog een ander vat water maken.
Ik heb dan alleen een kleine tip voor je , bouw het langzaam op. Ik heb hieronder een voorbeeldje als je het een lange periode wil gebruiken.
week 4, 2,5 ml per 10 liter water. week 5, 5,0 ml per 10 liter water. week 6, 7,5 ml per 10 liter water. week 7, 15 ml per 10 liter water.
Als je merkt dat de haartje te snel bruin worden, stoppen met PK13/14. Betekent dat je net wat te snel begonnen ben met deze toevoeging. Ik denk dat je hierdoor wat strakker kan experimenteren.
Last edited by MotherGrower; 18 April 2010, 11:29.
Oorspronkelijk geplaatst door MotherGrowerView Post
Ik heb dan alleen een kleine tip voor je , bouw het langzaam op. Ik heb hieronder een voorbeeldje als je het een lange periode wil gebruiken.
week 4, 2,5 ml per 10 liter water. week 5, 5,0 ml per 10 liter water. week 6, 7,5 ml per 10 liter water. week 7, 15 ml per 10 liter water.
Als je merkt dat de haartje te snel bruin worden, stoppen met PK13/14. Betekent dat je net wat te snel begonnen ben met deze toevoeging. Ik denk dat je hierdoor wat strakker kan experimenteren.
kijk hier kan ik dus echt wat mee. hartstikke bedankt.
als je me dit niet verteld had, had ik gewoon 15ml per 10 liter gedaan.
weer wat geleerd.
kijk hier kan ik dus echt wat mee. hartstikke bedankt.
als je me dit niet verteld had, had ik gewoon 15ml per 10 liter gedaan.
weer wat geleerd.
Daar was ik dus al bang voor omdat je het over risico`s nemen had.
Als we dat doen laten we het dan wel met verstand doen, het blijven toch je lieve plantjes he.
En graag gedaan, dit word nog eens een leerzaam topic.
P.S.
Hou je er rekening mee dat PK 13/14 je EC van je voeding ongeveer met 0.1 tot 0.2 verhoogt.
Kan je er alvast rekening mee houden als je je voeding aanmaakt, voordat je er PK 13/14 bij doet.
Last edited by MotherGrower; 19 April 2010, 13:52.
eens even een kleine update.ze gaan echt heel goed. ik heb ze nu 1 week en vijf dagen in de bloei staan en de eerste bloei verschijnselen zijn al te zien.
ik heb ze ook allemaal gediefd en er een paar getopt een paar gefimt en een paar die ik dus alleen gediefd heb.
maar ik zie nu al dat dat fimmen donders mooi gaat.
hier wat foto's.
Effe een vraagje hoe warm is het in je hok en wat is de LV.
Ze lijken het wel een beetje warm te hebben, het lijkt of je omhoogstaande bladranden hebt namelijk.
Als je fles 1 week aanraad hou je die beter aan, want pk13/14 is iets dat vaak overvoed wordt en het enige resultaat is slecht smakende bagger weed. Wat je hier wil dooen raad ik ten strengste af, wat je wel moet doen is uitkijken hoe lang je soortje moet bloeien en dan 3weken voor de oogst ze hun dosis PK13/14 bijgeven, let wel op die moet je opbouwen en nadien afbouwen. Zorg ervoor dat je max 2dagen op je max pk13/14 zit
dees mag je dus zekers niet doen, je pk13/14 is geen bloeivoeding, zo krijg je enkel te vroeg onderontwikkelde opengegroeide rijpe buds
Last edited by SirSmokeAllot; 22 April 2010, 15:52.
Reden: double post
Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?
Effe een vraagje hoe warm is het in je hok en wat is de LV.
Ze lijken het wel een beetje warm te hebben, het lijkt of je omhoogstaande bladranden hebt namelijk.
Laters
ik denk zelf dat het aan de lv ligt, want mijn temp is rond de 20 graden dag en nacht en lv 30%.
Ik schaf na deze oogst ook een luchtbevochtiger aan.
Mijn lamp hangt nu op ongeveer 45 cm, is dit te laag?
Oorspronkelijk geplaatst door Smoking Fifi
dees mag je dus zekers niet doen, je pk13/14 is geen bloeivoeding, zo krijg je enkel te vroeg onderontwikkelde opengegroeide rijpe buds
hehe, dan zal ik maar het etiket van de fles aanhouden, want we willen natuurlijk kwaliteit en geen baggerwiet.
dan doe ik er gewoon het maximale aan booster in en dan idd die 6de week pk 13/14.
thx voor de tip.
Grtz
Last edited by SirSmokeAllot; 22 April 2010, 15:48.
Reden: double post
En ja zelf ben ik er ook geen voorstander van om het te geven. Het is slechts een toevoeging van fosfor en kalium en zorg niet voor een betere smaak dat ben ik met je eens. Dus boertje weer wat om over na te denken
Ik kan natuurlijk niet ruiken welk merk je hebt (maar je had al gezegd dat je voeding van House and Garden hebt dus denk ik ook booster ervan), dus voor ALLE duidelijkheid heb ik van House en Garden een link met de aanwijzingen gevonden.
ik heb dus pk 13/14 van canna en daar staat op 4 tot 6 dagen dus dan doe ik dat maar en morgen haal ik een fles bud xl van house & garden.
o en mothergrower ben echt niet bang dat mijn planten door jou verziekt worden hoor.
tot nu toe ben je heel duidelijk
Comment