Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
De layout van JD Aangezien ik vaak dezelfde opmerkingen maak soms op autopilot beetje zelfspot dus
Nee ik weet dat je nog bezig bent met de voorbereidingen ik volg het op de voet. Maar wil groen zien verdoeme
setup draait nu voor de vierde dag.
Wegens tijdgebrek niet veel animo voor een heel verslag te maken, maar wilde deze foto niet onthouden
3x phanton OG van Barney's
en 3x blue gelato van Barney's
ALL credit's to vaperke om ons te tonen dat dit echt de gemakkelijkste kweekmethode is.
Ik moet het nog ondervinden, maar ik weet dat dit gewoon vlot gaat verlopen :p
En bedankt aan Wietefras voor alle tips om de lamp te maken
Voeding/ Plagron A+B en afgezuurd met PH min tot 5.8.
gho nee, zou niet echt handig zijn. Dan moet ik ook overal extra kabel lengte voorzien en zou ik het design van de lamp ook helemaal moeten aanpassen. gewoon er voor zorgen dat de plantjes goed verdeeld zitten
lol ja dan kan je beter de planten verdelen, meer omdat je minder geld hoeft uit te geven aan snoeren etc. Heb er een gezien op een ander forum met kabel dat vouwt, als ik dat goed zeg.. ziet er uit als die snoeren van oude huistelefoons.
plantjes zijn vandaag 20 dagen oud.
alles gaat goed voor de moment.
Gisteren avond heb ik het vat vernieuwd en de ec naar 1.7 gebracht.
2 dagen geleden heb ik een poging tot fimmen gedaan (eerste keer, wou dat eens proberen)
over een dag of 4/5 gaat de klok op 12/12.
tot zover ben ik echt tevreden over hoe alles verloopt. ik controleer wel elke dag de ph, en ik merk dat de ph telkens een beetje stijgt na het verversen van het vat, dus de eerste dagen moet ik afzuren naar 5.8 a 5.9. Maar dat is het ook. heb wel ondervonden dat die ph- een straf goedje is. Ik had er wat van gemorst en pas de volgende dag afgekuist, en dat is dus wel een blijvende plek op de vloer.
Bij de kruitvat heb je 10ml spuiten staan streepjes op van 0.5 tot 10 met elke x de half ertussen ook met extra opzetmond... loopt rond groter als flesdop en dan taps af naar puntje.
Die kan je perfect in de ph- fles steken eventueel omdraaien ook nog zonder dat je knoeit (gebruik ik voor al mijn voeding plus ph-) wel aparte spuitjes voor elk ander goedje kost volgens mij 2,99
Cleargreen, nee, het werkt in principe als een Dwc vat.
@ Philly, ja hoor, ik heb de potten in een wasmachinelekbak staan die tot de rand is gevuld met voedingswater. De wortels staan dus dagenlang zeik en de zeiknat.
Pit dan staan ze dus maar voor een deel echt zeiknat en de rest krijgt wel voldoende zuurstof, dat zal een groot verschil makken met de planten helemaal onder water zetten.
Op de volgende wijze kweek ik tijdens de vegatieve fase. Ik bewater de planten een keer ruim via de bovenkant en giet de rest via de onderkant in de wasmachinelekbak waar precies negen 11 literpotten in kunnen. Zo laat ik de planten staan en kan een week wegblijven.
Hierna zet ik de potten verder uit elkaar zodat de wasmachinelekbak niet meer voldoet helaas.
@ Philly, sorry voor de spam maar een foto zegt meer dan woorden leek me! Misschien post ik wel een verslagje!
@ Ganjagast, nee nog nooit last gehad van wortelrot gelukkig. Tijdens de bloei pomp ik het water wel weg, maar ik denk niet eens dat het strikt nodig is.
Ja vind hydro toch wel iets aparts...
Weet ik weinig tot niks van dus altijd leuk om dingen van andere te lezen(plus wat op te steken win win situatie)
Comment