Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hydrokweken met Pit!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Gisteren heb ik de laatste acht planthouders in de potten geplaatst van de tien Suger Punch zaadplanten. Dit werkt een beetje als een scrognet terwijl je de potten nog kan verplaatsen en dat ziet er zo uit.

Licht aan.

Licht uit.

En ook met het merendeel van de R.P.P. x Chemdawg zaailingen gaat het goed.

Het was beter geweest als de kleinsten nog iets meer geworteld hadden alvorens ze verplaats werden naar de steenwolmatten, maar helaas mocht dat niet zo zijn.

Comment

jah die ringen das wel een mooi systeem inderdaad! hoe oud zijn de bovenste planten momenteel? En dat vijverzeil op de onderste foto is precies wel wat vuil van aanslag, kalk?
    Je lijkt dat precies niet erg te vinden? Of is het iets anders? met een bepaalde reden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
      jah die ringen das wel een mooi systeem inderdaad! hoe oud zijn de bovenste planten momenteel?
      Ze zijn een maand oud nu.
      Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
      En dat vijverzeil op de onderste foto is precies wel wat vuil van aanslag, kalk?
      Je lijkt dat precies niet erg te vinden? Of is het iets anders? met een bepaalde reden?
      Fraai is het niet, maar ik stofzuig de bakken altijd na een ronde als ze droog zijn en wat de stofzuiger laat liggen kom ik ook niet aan. Ja, ik denk dat het kalk is en daar houden planten wel van.

Comment

zoooooow die planten zij vet veel succes verder ik volg bij deze ookal kweek ik niet op hydro lijkt me wel een interessant verslag te worden!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...esia-lemonator

Comment

• Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Dank en leuk dat je er bij bent!

Helaas heb ik spint ontdekt op de vijf Shackzilla planten. Hiervan baal ik stevig, maar het is niet anders. Ik ga die kweek op de automatische piloot voortzetten. Domweg de lekbak vol kiepen (Ec kraanwater + 1 en pH 5.8) deur dicht en als ze dat op hebben repeat.

Comment

• philly
          philly commented
          Editing a comment
          ga je niet behandelen??

• Pit
          Pit commented
          Editing a comment
          Ja, ik ga toch maar behandelen. Ik heb pyrethrum gekocht en ga ze op hun koppen in een bad daarmee dopen.

Leuk veldje heb je Pit
        Ad usum proprium!

Comment

Alle R.P.P. x Chemdawg planten hebben het gehaald van de vijfentwintig. Een paar hadden wat opstartproblemen en blijven een beetje achter op de anderen, doch mag dat de pret niet drukken!

En de Sugar Punch zaadplanten zijn naar hun eindbestemming verhuisd en zijn wel gecharmeerd van de nieuwe Lumatek 1000 watt lamp volgens mij.

Dat was het weer!

Comment

ziet er goed uit!
            Mooie planten alleen spijtig van de spint...
            Hopelijk krijg je dit nog onder controle

Comment

• Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Gelukkig zit er geen spint op de planten van bovenstaande foto's, maar 'slechts' op de vijf Shackzilla's die ergens anders staan. Ik ga een poging doen die klote mijten er onder te krijgen.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Stofzuiger???

• Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Ik ga de planten dopen in een badje met pyrethrum. Hopelijk hoef ik dan de stofzuiger niet meer te gebruiken.

ja zeg gaat lekker, Blijkbaar komt het wel vaker voor dat sommige niet goed mee willen... Ben je van plan om zaad te kweken?

Comment

• Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Ja dat is minder, maar ik had verder ook geen stekken meer en mijn weckpotten beginnen wel weer leeg te raken dus je moet toch wat.

• Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Voor je op 12/12 gaat stekken eraf halen.

Lijkt wel forumtennis zo.......oh jee kwor duuseleg!

• Pit
              Pit commented
              Editing a comment
              Haha ja net een ouderwetse chat!

Tja, stekken snijden zou inderdaad kunnen, ik heb dat ook wel gedaan maar deze ronde even geen zin in.

hoe staat het ervoor PIT ?

Comment

Ik heb toch maar stekken gesneden van iedere Sugar Punch plant, want het lijkt me wel een leuk soortje om een moeder van te hebben.

Zo stonden de R.P.P. x Chemdawgs er gisteren bij:

Om de twee dagen laat ik de lekbak waar de planten op slabs instaan even volstromen en pomp 'm daarna weer leeg.
              En de Sugar Punches drinken om de dag. Ik houd ze met de achterkant in een regenton met voedingswater tot het medium zich volgezogen heeft. Vervolgens zet ik ze terug in een afwasteiltje terwijl het water er nog uit zeikt. Gemiddeld drinken ze 3-4 liter om de dag. En dat ziet er zo uit:

Comment

• Toverfee
                Toverfee commented
                Editing a comment
                op welk medium staan je sugarpuches?

• Pit
                Pit commented
                Editing a comment
                Op slabs die ik in 11-liter potten heb gedaan. Het is a.h.w. zelfgemaakte budgetvriendelijke mapito. Dit omdat ik rfx-1 idioot duur vind en graag schoon begin.

Comment

Zien er goed uit, mooi vol veldje !
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Dank je!

Ad usum proprium!

Comment

• Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Thanks!

wow, Pit, dat ziet er heel goed uit, 3e week op 12/12?
                mooie planten echt waar.
                heb je nu nog last van die spint? wat heb je er aan gedaan?

Comment

• Pit
                  Pit commented
                  Editing a comment
                  Dank je Philly, tweede week 12/12! Op deze planten heeft gelukkig geen spint gezeten. Nee, dat waren de vijf Shackzilla planten van mijn andere locatie. Met die planten gaat het niet zo goed meer, ze zijn weliswaar spint vrij nu maar bevroren door de shock van de behandeling. Het is zodanig slecht gesteld met die Shackzilla's dat ik op het punt sta ze er uit te trekken, als er niet snel verbetering komt.
                  Last edited by Pit; 27 January 2019, 16:11.
              Bezig...
              X