Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Hier een update van mijn RDWC kweek:
    Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:15.

Comment

Wanneer zouden jullie mijn planten aanraden om over te gaan op de bloei?
      Ik wil eigenlijk het liefst dat alle planten de deksel bedekken.

Bij mij gaan de 2 links zeer goed, en die vind ik al groot genoeg voor de groei, maar beide planten rechts lopen achter, en doen het minder goed.
      Ik vraag mij af hoeveel ik nog uit die 2 rechts kan halen.
      Als het een hoop is, is een verlenging van de groei het absoluut waard.
      Last edited by Nicle; 11 May 2019, 23:52.

Comment

De planten groeien nu toch....? Dan hoef je toch ook niet over te gaan op de groei....?

Comment

De planten zien er steeds beter uit.
          Indica's worden ongeveer 2 keer zo groot na de klok omzetten
          Sativa's ongeveer 3 keer zo groot.

De planten bedekken bijna de pot dus je zou wel ze wel in bloei zetten.
          Als je nog een week wilt wachten kan ook natuurlijk.

Comment

• witpen
            witpen commented
            Editing a comment
            Mijn laatste kweek had ik willen scroggen maar dat ging niet zoals ik wou en moet het oplossen door de touwen aan de takken
            te binden en zo LST toe te passen was ook tijdens de groei maar enkel voor nood.
            Ik heb dal en nacht tarief meestal hou ik 20.00-8.00 aan omdat je dan ook als de klok verzet wordt altijd in de gunstige tijd zit, dus ja.

• Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Had je weleens eerder zitten scroggen, of was dat je eerste poging?

LST is prima te doen en ik vind het leuk.
            Zit te prakkiseren of ik nog een net nodig ga hebben, als de toppen hoog worden, en zouden gaan buigen.

In de toekomst wil ik ook nog een keer mainlining toepassen.
            LST kan heel goed bij mij favoriet blijven.
            ​​​​​​​
            Scroggen weet ik nog niet, maar volgens mij brengt dit wel het meeste op.
            Maar ik hecht ook wat waarde aan het plezier van het kweken.

Ik verbaas mij wel erover dat 1x toppen genoeg is.
            Had verwacht dit meerdere keren per plant te moeten doen.

• witpen
            witpen commented
            Editing a comment
            Ik scrog altijd maar de planten groeide harder dan ik dacht.
            Scroggen vindt ik leuk dat je vanalles met de planten doet waardoor je een soort van band opbouwt

In de groei besproei ik mijn planten met water, als ze gaan slapen.
          Kan ik dit ook blijven doen gedurende de bloei, en is dat goed voor de cannabis planten?

Comment

• Mark de Boer
            Mark de Boer commented
            Editing a comment
            Hoi Nicle,

Echt veel ervaring heb ik niet, maar als je in de bloei zit(en dus al wat topvorming hebt)
            zou ik de planten niet besproeien, om toprot te voorkomen.

Succes verder met je kweek!

Mark de B

witpen weet jij dat hoelang ik de planten kan blijven besproeien met water in de bloei?
          De bloei ga ik pas tellen als ik pruikjes zie.

In de groei weet ik zeker dat de planten die douche op prijs stellen als ze gaan slapen.
          Ik wil in de bloei de planten natuurlijk geen kwaad doen.

Comment

• witpen
            witpen commented
            Editing a comment
            Zelf doe ik het nooit maar zou het in niet in de groei doen ivm toprot

• Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik vind het ook te riskant in de bloei.

De VPD krijgt wel steeds een mooiere waarde als ik de planten besproei voordat ze gaan slapen.
            Waarschijnlijk kan ik het nog wel even doen, totdat ik de eerste bloei verschijnselen zie, en dan er direct mee ophoud.

• Nicle
            Nicle commented
            Editing a comment
            Ik geef ze 2x per week een bladversterker, en de overige dagen water als ze gaan slapen, maar hiermee kap ik dus als ik de eerste bloeiverschijnselen zie.

Ik zie trouwens zeven vinger cannabis bladeren

Comment

Ik heb er meer.
            You do not have permission to view this gallery.
            This gallery has 1 photos.

Comment

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Ik las zojuist dat 13 vingers het maximum is aan een cannabis blad.
              Last edited by Nicle; 14 May 2019, 02:16.

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Er is altijd iemand die het beter heeft

Enne Nicle hoe gaat het met de plantjes.
            De klok al omgezet

Comment

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              StanLee ja zou kunnen.
              Hoe verloopt jouw kweek?

• StanLee
              StanLee commented
              Editing a comment
              Ja lekker! laatst mijn wekelijkse update niet gemaakt omdat ik een weekendje weg was. Zal binnenkort maar weer een update doen Hoe zien je wortels eruit?

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              De wortels kan ik niet bekijken omdat ik op iedere plant LST heb toegepast, en die draden moeten op hun plek blijven, maar ik moet zeggen dat ik erg nieuwsgierig ben hoe ze ontwikkeld zijn.
              Waarschijnlijk kijk ik er pas naar, als ik heb geoogst.

Met dit RDWC systeem kan je maximaal een week van huis zijn, dat is ideaal

exmember47012 ik heb een vraag over de eerste weken van de groei:
            Moet ik beginnen zonder hydro a + b?
            En pas gaan toevoegen als ik de plantjes licht van kleur zie worden?

In mijn kweeksysteem maak ik het voedingswater aan in een watertank, waarmee ik mijn kweeksysteem vul.
            Het lastige is als ik hydro a + b later moet toevoegen, ik dit niet in de watertank doe, maar dan rechtstreeks in het kweeksysteem.

Is dit een goede methode of een andere oplossing, hoor ik dit graag.

Comment

witpen ik heb trouwens een touwtje hangen aan de HPS lampenkap, die staat op 73 cm lang.
              Dan kan ik eenvoudig zien of ik mijn lamp moet verhogen op 720 watt, dat is 72 cm afstand tot het gewas.

Heb dit van een ervaren kweker, een goede praktische tip.

Comment

• witpen
                witpen commented
                Editing a comment
                Zeker een praktische tip, thanks

Hey Nicle,

Je planten zien er steeds beter uit, gelukkig maar. Je vraagt of je meteen kan beginnen met Hydro A en B?
              Jazeker, dit gaat meestal gewoon goed bij beginnende planten. Maar zorg dat je EC niet te hoog is. Ik raad aan te beginnen met een EC van 1.0 Wanneer de planten laten zien dat ze meer willen geef je er 0.1 bij. In het begin zal dit bijna elke week gebeuren.
              Hoe je bijvult snap ik niet helemaal. Hoezo kan je niet in de watertank bijvullen? Zo kan je wel veel beter je EC meten. Je zegt nu rechtstreeks in het kweeksysteem, is dit per pot dan dat je A+B bijvoegt?

Gr

Comment

• Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Dat ik begin op EC 1.0 staat niet in het kweekschema van Plagron.
                Hier staat voor week 1 & 2 op 1.4 en op week 3 EC 1.5.

Als ik mijn kweeksysteem vul met voedingswater uit de watertank, wat aangepast is aan EC 1.0, en ik wil de EC verhogen dan moet ik dit direct in het kweeksysteem doen, en niet via de watertank, omdat die in de groei heel langzaam bij vult, en ik deze verhoging waarschijnlijk niet zal merken.
                En het bij vullen in het kweeksysteem gaat via de controller pot, vanwaar ik alle waardes meet, die het rondpompt over de andere 4 kweekpotten.

witpen hoeveel tijd ben jij per dag ongeveer zoet met het kweken?
              Ik meestal 45 min.
              Momenteel bestaat het primair alleen uit de planten sturen met ijzerdraad, en bladeren naar beneden vouwen.
              Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:31.

Comment

• witpen
                witpen commented
                Editing a comment
                In het begin meer zeker met scrogge/LST 30/45min.
                Als ze eenmaal in de bloei hou ik ze bij en dan nog maar een minuut of 15

• Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                In de groei is het continu bijstellen, dus ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in de bloei.
                Kon het toch niet laten, en ben gisteren overgestapt naar 720 watt; wil toch nog zoveel mogelijk doorgroei hebben. Vanavond doe ik een update.
                Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:30.

Ff offtopic vraag: Onder welk wattage laten jullie het ontkiemde zaadje groeien?

Mijn Dimlux systeem kan niet lager dan 320 watt, en dat is uiteraard veel te veel om 5 piepkleine plantjes te laten groeien.
              Kan er trouwens wel een LED lamp opzetten, maar ik heb ook spaarlampen hier liggen.

Weet iemand welk wattage nodig is, om ze maximaal goed te laten groeien in dit stadium?
              Dan bespaar ik toch weer wat centen
              Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:30.

Comment

• witpen
                witpen commented
                Editing a comment
                ik groei ze voor een een mini tentje van 60x40x60 met een t neon 2x55 watt lamp.
                Todat ik de planten in de uiteindelijke pot zet dan gaan ze onder de hps met 400watt als ik de klok omzet naar 12/12 doe ik nog een week op 400watt en na een week op 600watt en dit dan de hele week tot het einde

• Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Oke thanks.
                Zal eens kijken hoeveel watt ik hier heb liggen aan spaarlampen, en kan eventueel de LED lamp gebruiken, maar zelfs die verbruikt (waarschijnlijk) zo'n 250 watt.

Alleen het is met spaarlampen wel wat lastig bepalen hoever die van de plantjes moet afstaan.
                Ik kan natuurlijk een hoogte hanteren dat ik nauwelijks of geen warmte voel op de planten.
                Is een kwestie van uitproberen.
                Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:29.

Een discolamp van 50 watt is ideaal, heeft 25 watt licht ongeveer, hierdoor strekken ze niet zoveel.

Links is spaarlamp, rechts discolicht.
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

Comment

• Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Dan volg ik liever QNQ advies op.

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Ik zei eigenlijk hetzelfde, liever niet laten strekken
                Met normaal goed licht erop groeien ze vanzelf, en zitten de nodes wat dichter op elkaar waardoor je meer buds krijgt.
                Mgoed, ik was eigenlijk meer afgeleid door het spiegelbeeld van Repelsteeltje

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Het verschil zit em in het blad, qnq. kijk maar es goed.
            Bezig...
            X