Discolamp!!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek op DWC
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Comment
-
Het beter verspreiden van het licht is bij mij zeer goed met de adjust wing medium lampenkap.
Hij verspreidt het licht in alle hoeken en gaten, door een stuk metaal met gaatjes wat onder de lamp hangt.
Als je zorgt voor een goede luchtcirculatie dan koelt die ook nog eens de lamp.
Ik heb nauwkeurig een fantastisch kweeksysteem uitgezocht/samengesteld.
Ik ben niet onder de indruk van een COB lamp.
Misschien als deze beter ontwikkeld worden.
HPS levert denk ik toch het meeste op in gram, waarmee ik uiteindelijk toch het meest blije van word.Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:27.
-
Als het gaat over LED lampen, dan zit ik momenteel het meeste te kijken naar die Samsung quantum boards. Die zijn wit licht, en die verbruiken en stoten hetzelfde wattage uit.
Dat vind ik wel interessant voor in de zomer.
Met een beetje variatie kan het kweken vast erg leuk blijven.
Ik heb al een LED lamp, alleen die heeft van die felle kleuren blauw/groen/roze, omdat ik had verwacht dat ik de kweektent dicht zou kunnen laten, maar onderaan openritsen is effectief voor frisse lucht.
Deze lamp valt makkelijk op, vandaar dat ik nu kijk naar die quantum boards.
Aan de andere kant ook zonde om mijn huidige LED lamp niet te gebruiken.
Dit noem ik een luxe probleem
Waarom ik wel moet lachen is dat er bij de productomschrijving van Bestva Elite 1200W (mijn huidige LED lamp) staat dat die gelijk staat aan 1000 watt.
Dat kan voor geen meter als die maar 250 watt verbruikt.
Daarnaast bedekt die niet het oppervlak van mijn kweekpotten, wat wel zou moeten volgens de omschrijving, dat wordt hem dus schreef ophangen.Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:27.
-
Als je goed kijkt dan zie ik bij de rechter 2 planten dat de uiteindes van de bladeren krom trekken.
Wat houdt dit in?Last edited by QnQ; 4 July 2019, 12:27.
Comment
-
EC staat prima op 1.5, dat is het niet.
Het water staat op 23 graden, dus ik heb er wat ijs in gedaan, straks ff weer checken.
Maar ik denk ook niet dat dit het probleem is.
Het kan zijn dat de planten rechts minder goed aangesterkt zijn dat de 2 linker planten. Rechts achterin gaat al de gehele kweek heel langzaam, en die ervoor heb ik een paar keer verminkt toen die nog klein was.
De 2 planten rechts hebben ook wat bladeren die aan het vergaan zijn, met name die voorste, die haal ik weg zodra ze er makkelijk af te halen zijn, volgens mij doen ze nog wel wat goeds omtrent voeding, dus te vroeg eraf trekken lijkt mij niet goed.
-
1.5 vindt ik hoog voor hydro.
-
-
Rreppellsteeltjam zie het EC schema wat ik hanteer van Plagron.
Momenteel zit ik nog in een verlenging van de groei, maar wel op het lichtschema van de bloei.
De verkoper van het kweeksysteem die gaf mij lagere waardes op.
Dus ik heb een keuze moeten maken.
Vind het nog steeds lastig, maar laat ik die van Plagron blijven opvolgen.Last edited by QnQ; 4 July 2019, 11:54.
Comment
-
Hoe vinden jullie dat mijn planten erbij staan?
Comment
-
Inderdaad toen waren ze wat ziek.
Ik zie het nog steeds wat aan de 2 rechter planten.
Gaat om een te kort aan magnesium.
Ik ben erg blij dat het toedienen hiervan heel veel heeft geholpen.
Omdat ik nog onervaren ben, heb ik geen idee hoe het er straks uitziet als de toppen beginnen te bloeien.
Ik merk trouwens dat de planten wel een stuk meer water gebruiken, dan toen ze nog in de groei stonden.
Volgens mij wordt het straks wekelijks voedingswater aanmaken.
-
Sinds kort lees ik geregeld over cob led lampen.
Waardoor is dit zo'n grote rol gaan spelen?
Een HPS lamp in de winter is toch een veel betere keuze dan LED lampen.
Dan moet je bij verwarmen.
LED ga ik alleen in de zomer gebruiken.
Voor de rest van het jaar de krachtpatser HPS.- Meer licht per watt opbrengt
- Een beter lichtspectrum heeft
- een betere lichtverdeling
- Wordt minder warm
- waardoor je afzuiging minder hard hoeft te werken
- je in de zomer door kan kweken
- je ze dicht op de planten kan zetten voor meer dieptestraling
- Werkt op een lagere spanning wat de veiligheid ten goede komt
- heeft geen hoge inschakelbeveiliging
- is traploos te dimmen
- De lampen gaan veel langer mee
Ohw, btw: je planten staan er mooi bij zeg! helemaal blij met je RDWC dus"There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."
Comment
-
Eerst maar eens zien of ze dit waar maken.
Maar ik ben benieuwd naar de COB lampen.
Ik kijk het wel eerst even af bij jou straks
En inderdaad die quantum boards zijn volgens mij momenteel erg populair.
Zijn goedkoop uit het buitenland te verkrijgen.
Voor 215 euro heb je 2x 240= 480 watt met wit licht.
Ik zit nog te prakkiseren of ik dit aanschaf, maar vind het enigszins ook zonde als ik dit doe, want dan gebruik ik mijn huidige LED lamp niet. Echter was ik er niet vanuit gegaan dat ik de kweektent onderaan beter kan openritsen met de lamp aan, en deze lamp heeft hele felle kleuren die waarschijnlijk buiten opvallen, vandaar mijn overweging.
-
Ik verwijder behoorlijk veel bladeren met roest plekken.
Hoe gaan jullie hiermee om genezen of weghalen?
Is eigenlijk ook een kwestie van bijhouden, net als iedere dag de blaadjes vouwen.
Voor nu heb ik gekozen wegtrekken die handel.
Maar als dit aanhoudt kies ik denk ik toch voor genezing, maar is prijzig spul dat magnesium/calcium.
Voor een 3de kweek zit ik wat meer te denken aan mainlining.
De lampenkap van de HPS lamp die ik heb heeft dieptestraling, dat is ideaal als de toppen er recht onder komen te staan.
Ik ben benieuwd of er hier kwekers zijn in mijn topic die hiermee ervaring hebben?
2de kweek wordt op LED, heb nog geen keuze gemaakt quantum boards of Bestva elite 1200 watt. Die Bestva klinkt mooier dan die is hoor haha.
Bovenin achteraan zit het filter met de luchtslang.
Volgens mij kan ik 2 quantum boards daardoor niet centreren.
Daarvan heb ik nu ook last met de HPS lamp, die moet ik met een draad trekken naar achteren zodat het gecentreerd boven de kweekpotten staat.Last edited by Nicle; 19 May 2019, 21:01.
Comment
-
Ik Gebruik er eentje zonder zwenkfunctie maar ik meende ergens gelezen dat QnQ bijvoorbeeld helemaal geen ventilatoren gebruikt.
"There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."
Comment
-
Klopt dat had ik ook gelezen van QNQ.
Misschien dat 2 toch te veel is, maar ik houd goed mijn planten in de gaten.
Had voor een 2de vandaag gekozen vanwege de warmte, en ik heb het idee dat de planten groot genoeg zijn om dit als prettig te ervaren, en ze juist meer opleveren dan zonder een extra zwenk ventilator.
Hier kom je alleen achter door dit zelf te doen, dus ben benieuwd.
-
-
Als je bladeren krom trekken omdat er te veel vocht verdampt kom je er toch snel genoeg achter en kan je hem weghalen. Het verbaast me hoe sommige growrooms op YouTube echte turbofans op de planten hebben gericht en daar geen problemen aan ondervinden"There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."
Comment
-
Dat is een belangrijk punt ja.
Kan hierdoor de lv toenemen?
Ik zie namelijk best een hoge lv, in de 40%.
En gebruik geen luchtbevochtiger.
Ik ben toch weer terug gegaan naar 1 zwenk ventilator.
Die doet zijn werk goed, dus ga op deze voet verder.
De kweektent begint nu aardig vol te raken.
Iemand tips hoe ik de planten laag kan houden naast LST?
Anders beland ik volgens mij in de problemen kwa hoogte.
-
-
De cannabis planten worden tussen de 60 en 100 cm groot.
Als ik uitga van de 10% HPS regel, dan kunnen ze nog 60 cm groeien kwa hoogte.
Hopelijk is dat voldoende.
En anders duimen dat het klopt dat de lampenkap op 20 - 30 cm tot het gewas kan staan op vol vermogen, waarbij ik de lamp koel. Meestal zie ik rond de 2 graden temperatuur verschil met de omgevingstemperatuur.
Wat een explosieve groei.
Erg belangrijk om er iedere dag de nodige tijd aan te besteden, anders raak je het overzicht kwijt en wordt het een oerwoud. Ik ben er vandaag ook goed doorheen geweest om minder sterke bladeren te verwijderen, volgens mij kunnen de planten dit wel hebben. Ziet er trouwens een stuk beter uit.Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:12.
Comment
-
Mijn lv staat op 58%.
Ik besproei mijn planten met water voor het slapen gaan.
Hoe kan het dat het zo hoog staat?
Gisteren zat die ook steeds rond de 40% met de kweeklamp aan.
Het regenachtig weer kan natuurlijk een rol spelen, maar in de bloei wil ik hem liever op 20% hebben staan.
Ik stop met sproeien als ik de bloei verschijnselen zie.
Comment
Comment