Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek op DWC

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zijn dit al pruikjes die ik zie?
    Of zijn de nog onderontwikkeld.

You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 4 photos.
    Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:14.

Comment

witpen hoeveel tijd ben jij per dag kwijt aan het kweken?
      Ik zit mij namelijk af te vragen wat de meest effectieve manier is om te kweken.
      Ik vind LST + toppen een eenvoudige manier van kweken, dus hierop scoort die hoog, en ik heb het vermoeden dat het ook een aardige opbrengst wordt.

Maar, zou ik met mainlining op die vlakken niet beter uitkomen.
      De blaadjes gebruik je pas als je besluit hoeveel toppen je wilt laten groeien.
      Wellicht is dit minder werk, maar weet niet of ze evenveel opbrengen.
      Maar deze methode is vooral effectief met dieptestraling, en laat ik nou toevallig net een lampenkap hiervoor hebben
      Daarom denk ik om mijn 3de kweek met mainlining te gaan doen.
      2de kweek wordt met LED, en doe ik nogmaals LST + toppen.
      Ik heb wat verbeter punten, en die zet ik recht met de 2de kweek.

Comment

Volgens mij zie ik hier een begin van bloei haren.
        Maar het behoort eerst een pruikje te worden voordat ik overschakel op bloei voeding dacht ik?

Het is bij de snelste plant de foto's, die het ook veruit het zwaarste heeft.

Comment

• Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Helemaal mee eens, blijven kijken naar je planten.
          Een leidraad vind ik prettig.

En je zit met de bloeitijd van het merk van de wietzaadjes.
          Die geeft voor mijn huidige kweek 9 weken bloei aan.
          Ik weet dat er 3 stadiums bestaan van het moment oogsten, die voor een ander effect zorgen, er is een 4de en die is dat de cannabis geen effect meer geeft.
          Daarom heb ik ook een microscoop gekocht, om ze op het oog te beoordelen, en je niet blind staren op het voedingsschema.

Alleen weet ik niet hoe de trichomen eruit moeten zien, dat het tijd wordt om de planten te spoelen.
          Weet jij dat?

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Normaal wacht je tot alles milky is, of zoveel mogelijk, en dan stop je met voeding.
          Daarna kan het nog 1, 2, 3 weken of zelfs langer duren voor je 20/30/40% amber ziet.
          Dat verschilt per soort en per situatie.
          Dat is geen probleem, gewoon op water houden.
          Dat is het punt waar het geduld van meeste nieuwe kwekers opraakt.

• Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Oke thanks.
          Heb online wat duidelijke informatie erover gevonden.

Ik zit te duimen dat die van mij eerder dan 9 weken klaar zijn, dan is mijn geduld ook op haha.
          Last edited by Nicle; 22 May 2019, 20:06.

exmember47012 ik heb een vraag over de 9 weken bloei die ik heb met mijn huidige kweek.
        Moet ik nou vanaf week 8 en 9 alleen water gebruiken op PH 6.0 om de planten schoon te spoelen?

In jullie overzicht staat het schoonspoelen pas in week 10, dus 1 week na de bloei.
        Is dat wel juist?

Comment

• Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          Inderdaad simpel

• exmember47012
          exmember47012 commented
          Editing a comment
          Schoonspoelen gebeurd normaliter de laatste week!

• Nicle
          Nicle commented
          Editing a comment
          exmember47012 hoelang duurt het schoonspoelen op Hydro?
          En moet dit op PH 6.0?
          Ik kweek op PH 5.5.

Tweede kweek wordt op LED, opnieuw met LST + toppen, ik heb een aantal zaken recht te zetten, die tijdens mijn huidige kweek beter gedaan hadden kunnen worden.
        Van de Bestva elite 1200w heb ik geen hoge verwachtingen, verwacht een output van 250 watt, en geen 1000 watt HPS wat in de omschrijving staat.
        Hij moet 1 meter afstand tot het gewas hebben om 1x1m te belichten.
        Gelukkig zijn mijn 4 kweekpotten zo'n 80 x 80, dus ik kan de lamp wat lager hangen.
        Deze kweek laat ik een paar weken extra groeien, anders levert het bijna niets op.
        Of de lamp moet wonderen verrichten zoals in de product omschrijving, maar dat betwijfel ik sterk haha.
        In de toekomst weet ik niet of ik in de zomer vrij neem van het kweken, maar heb nog een hoop soorten cannabis die ik voorradig wilt hebben, dus ik ga nog een aardige tijd non-stop door.

Comment

QnQ ik heb nog nooit een kweekverslag van jou gelezen.
          Draai je er momenteel 1?
          Zo ja heb je de link naar dit verslag?

Of heb je het te druk met het lezen van alle berichten haha.

Comment

Wil je beweren dat je nog nooi van de kweekkelder van QnQ hebt gehoord?
            2e
            3e

Comment

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Haha nee.
              Ben benieuwd haha.

witpen

Comment

• witpen
              witpen commented
              Editing a comment
              Minder aanmaken dan maar.
              Ik zou ook niet eerder bloeivoeidng geven krijg je alleen maar problemen mee

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Ik ben het met je eens om nog niet over te stappen naar bloei voeding, als alle planten in de bloei staan.
              Voor een gedeelte de watertank vullen is niet te doen, dan wordt het gokken met de voeding.

Ik duim dat alle planten nog in de bloei komen, met het resterende water, zo niet, dan pech, opnieuw voedingswater aanmaken.

Op deze manier kan je maar maximaal 3 kweken per jaar draaien.
              Ze duren rond de 4 maanden, het zaadje ontkiemen en ontwikkelen duurt ook zo een week 2 of 3.

Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
            QnQ ik heb nog nooit een kweekverslag van jou gelezen.
            Draai je er momenteel 1?
            Zo ja heb je de link naar dit verslag?

Of heb je het te druk met het lezen van alle berichten haha.
            Onder elke normale post (niet de comments) staat m'n signature.
            Zie je die niet ?

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2014-15-16-17-18 ~ 2019 ~

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Ik zie het inderdaad leuk

Het gaat al veel beter! Goed bezig. Ik zie nog steeds tekorten en zou nog wat meer voeding geven. Maar jij kent je eigen planten natuurlijk beter dan ik.

Een EC van 1.5 op hydro vind ik niet te veel. Zeker niet als de runoff ook rond die waarde ligt.

Comment

Ik zal ze wat extra hydro a + b geven.
              Hoeveel EC is verstandig?

Ik heb trouwens nog Magnesium/calcium van GHE.
              Kan ik dit toedienen, dit verhoogt de EC.

-

Ik heb 50 ml Magnesium/calcium van GHE toegediend, gisteren 25 ml.
              Ze moeten eerst volledig genezen, duurt ongeveer een week om verschil te zien.
              Hoop dat ik dat red met de watertank.

EC zit nu op 2.0 (was 1.5).
              Volgens de kweekwinkel is deze EC verhoging verwaarloosbaar.

Ik heb 20 ml hydro a + b toegevoegd, waardoor de EC gestegen is naar 2.3.
              Hopelijk kleurt de cannabis weer wat donkerder hierdoor.
              Last edited by Nicle; 24 May 2019, 00:45.

Comment

De bloei voeding bestaat trouwens uit exact dezelfde voedingssupplementen dan uit de groei maar dan meer voeding lol, en later in de bloei komt er green sensation bij.

Comment

Zit te kijken naar een foto van gisteravond en vanavond, en die van gisteren ziet er beter uit, in de zin dat de plant groter lijkt. Maar volgens mij had ik gisteren nog niet de blaadjes naar beneden gevouwen en vandaag wel.
                  Doe dit vergelijken geregeld, is leuk om een week geleden te zien hoe ze erbij staan en nu, dan zie je duidelijke verschillen.

Blaadjes vouwen is mijn voornaamste taak haha.
                  Ik duim dat het huidige voedingswater tot a.s. woensdag mee gaat, dan hebben ze 1 week nogmaals magnesium/calcium gekregen, aangezien 2 planten hiervan nog last ondervinden.

Ik moet zeggen dat als ik mijn hand houd boven het gewas dat dit niet erg warm aanvoelt met mijn 720 watt HPS lamp op zo'n 70 cm. Blijkbaar werken de 2 ventilators die erop staan gericht toch goed als koeling.
                  Volgens de fabrikant zelf tot 20 - 30 cm aan het gewas, hoop het, want dan kunnen de planten toch aardig nog de hoogte in.

Ik heb al een top op het oog die waarschijnlijk 1 van de grootste gaat worden, die zit middenin de kweektent.

Mijn planten nemen wel hun zoete tijd om over te gaan op bloei.
                  Vandaag alweer 2 weken geleden dat ze staan op het bloei lichtschema.

Comment

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Haha ja dacht eraan, maar doe dat denk ik 1x per kweek via een update.

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Bezig...
                    X