Zet als je er ruimte voor heb een grote emmer naast je tent ,als na een dag of 4 de temperatuur hoog is weet je of die kamer geschikt is om te kweken on de zomer.van een kartonendoos en met wat ducktape kan je een labyrint maken.zet die voor je luchtinlaat en tape hem goed af aan je tent.
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek op DWC
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Hier zijn de beloofde foto's van mijn kist, heb even voor QnQ gekeken of m'n sokken er niet op stonden
Binnen in wat schotjes om het licht niet door te laten, bij mij zijn twee schotjes voldoende omdat 'ie naar de wand gericht staat en terhoogte van de flap dicht is.
Aan de binnenkant zit het frame rond de opening dus door het klittenband aan de kist geschroefd maar tapen of klittenband op de kist maken kan natuurlijk ook.
Die framepjes ga ik trouwens rondom maken zodat de afzuig nog hoger kan indien nodig zonder dat de tent naar binnen komt
Die aluminium slang is ook inlaat, die kan ik eventueel ook nog actief maken.....
Vergeten m'n telefoon horizontaal te houden....... Sorry
IMG_0969.jpg
IMG_0970.jpgLast edited by EasyW; 20 April 2019, 14:51.
Comment
-
Vandaag een goede tip gekregen: Ik heb folie wat je over het voorraam van je auto doet, dat die niet bevriest, op de kweekpotten geplakt met een tube lijm en een kwast, zodat het licht weerkaatst wordt, i.p.v. opgenomen wordt.
Op de foto zijn ze nog niet geplakt, omdat ze nu slapen kan ik geen foto maken.
Ik houd mijn vingers gekruist dat dit effect heeftLast edited by QnQ; 5 July 2019, 13:30.
Comment
-
- Likes 1
Comment
-
Niet zo overdrijven Nicle, er staat niets schokkends ofzo dus je had het gewoon kunnen laten staan.
Lees je eigen posts eens terug en zeg eens eerlijk, ken jij heel veel mensen die vaker van richting veranderen?
Niets mis mee, voor iedereen is er waardering hier op het forum maar we mogen toch wel een beetje lachen met je als je weer eens een move maakt?
Af en toe lijkt het inderdaad wel of je ons in de maling neemt dus ik snap Nonsense wel
-
EasyW ik doe dat niet bewust.
Maar ga ervan uit dat de meeste mensen hier high en/of stoned zijn als ze op het forum zitten.
Dat vastleggen bevalt mij niet.
Dan vraag ik mij af waarom en wat die Nonsense ermee doet.
Zoiets zou in mij niet opkomen, dus nogmaals alle vertrouwen de deur uit met die gast. Zou mij niets verbazen dat die ondertussen een flinke collectie heeft. In mijn ogen een riskant iemand.
-
Morgen is mijn el cheapo doe-het-zelf RDWC systeem klaar, ik zal er een mooie post aan wagen. Bij mij zal het water denk ik ook zo warm zijn dat je er thee van kan zetten.Leuk man dat je een RDWC systeem hebt gebouwd!
Ik ben benieuwd wat je ervan gemaakt hebt.
Als je foto's hebt, wil ik die graag zien
Goeiemiddag! Het leek me na mijn eerste (deels) succesvolle kweek op aarde leuk om een andere kweekmethode toe te passen. Hydro moest het worden, en dan specifiek RDWC. RDWC, wat staat voor recirculerend diep-water cultuur in het nederlands is in feite niets anders dan meerdere bubble-buckets aan elkaar gekoppeld en waar de
Ik ben benieuwd of het een beetje gaat werken!"There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."
Comment
-
SmokingJoop Thanks.
Het water is met een paar uur met de kweeklamp uit nog op 24 graden.
Volgens mij kan ik het beste de lamp zo hoog mogelijk ophangen?
Ik hoop dat die aanpassingen helpen met reflecterend materiaal op de kweekpotten.
Hoe weet ik dat dit materiaal goed is?
Moet het dan geen warmte absorberen?
Ik heb dat materiaal gebruikt, wat gebruikt wordt om op de voorruit van je auto te leggen, om bevriezing te voorkomen.
Comment
-
Weet niet of dat reflecteert. Licht is energie, bij absorbtie wordt het warmte, bij reflectie is het niet. IJs op de poolkappen reflecteert het ook, anders zou het stukken sneller smelter vanwege de omzetting naar warmte. Wit (zuiver wit) reflecteert alles, zuiver zwart aborbeert het alles. Rest zit er tussenin.
Althans, dat was de theorie bij natuurkunde 26 jaar geleden . Kan het hier in huis ook duidelijk merken, heb 3 slaapkamers met zwarte rolgordijnen, die houden wat meer licht tegen dan de witte bij m'n zoontje op de kamer, maar die witte wordt niet warm als er zon op staat, die zwarte daarentegen verwarmen de kamer aanzienlijk en als je er naast gaat staan als de zon er op schijnt voel je er letterlijk aardig wat hitte vanaf komen, zelfs in de winter.
-
-
Comment
-
Voor een airco heb je weer een extra slang/buis/uitgang naar buiten nodig want ze genereren ook veel warme lucht.
Er is een moment dat je iets compleet anders moet verzinnen of niet binnen moet kweken ‘szomers omdat het meer kost dan het wiet oplevert.
Als je 3000w/u gaat verbruiken gaat je elek.rekening een mooie verrassing zijn eind vh jaar.
-
SmokingJoop de combinatie van een airco en afzuigen zegt toch al genoeg , wat wil je gaan betalen voor een beetje oogst
dat is toch ook niet seieus te nemen
-
Ik voel niks voor een airco.
Dat zijn enorme stroomvreters, en ben het eens met QNQ.
En heb geen extra uitgang naar buiten hiervoor, hierop zijn bij mij al de afzuiging van de kweek- en droogtent op aangesloten.
De cooltube wil ik meer van weten, hoeveel deze een HPS 600 watt lamp koelt.
Een waterkoeler ga ik halen.
Ik kweek nu grotendeels een sativa, en ik las dat die tot 28 graden het naar hun zin hebben. Als ik het water stabiel kan houden op 21 graden, is dat ideaal. Zodra ik de horizontale buizen heb, kan mijn afzuiger hoger, zonder dat de kweektent beschadigd wordt.
Dit lijkt mij een goede combinatie voor in de zomer.
En kan ook nog overstappen op LED, maar de HPS lamp valt ook te dimmen onder de 320 watt, wat de laagste stand is op de ballast, maar wie weet doet de cooltube wonderen.
SmokingJoop op mijn systeem kan ik een bevochtiger aansluiten.
Is wel een luxe product, maar in de loop der tijd, ga ik mijn systeem polijsten, met zulke leuke producten.
Bedankt voor het meedenken
-
-
Het reflecterende materiaal wordt nauwelijks warm.
De temperatuur van het water stond in het donker al op 24 graden en nu nog steeds.
Ik ben benieuwd of dat zo blijft.
Om de plantjes wilde ik ook de folie plaatsen, maar heb 2 blaadjes per ongeluk ermee afgeknapt.
Dat doe ik dus geen 2de keer, of als het plantje nog geen klein is, en makkelijk door een gaatje in de folie te krijgen.
Volgens mij hoe groter de plant hoe lastiger dit wordt, om geen schade toe te brengen.
Hier wat foto's hoe het er nu uitziet.
Ik ben de groei pas gaan tellen, totdat ze zijn voor gegroeid (dit heb ik nu dus al in het kweeksysteem gedaan voor een week), totdat het plantje bovenaan de netpot kwam, en ze wortels onderaan de netpot ontwikkeld hadden, dan zit ik nu op dag 4.
En ik wil 21 dagen groeien, dan hopelijk over op bloei.Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:30.
Comment
-
Ik hoor graag wat jullie zelf gebruiken of adviseren, om een airco of water koeler te kopen als je ook in de zomer wilt blijven kweken.
Hierbij kijk ik ook naar stroomverbruik, moet natuurlijk niet te gek worden haha.
Ik heb al een hoop apparatuur staan.
En de airco moet zeker ook een afvoer hebben.
Comment
-
Ik heb een led lamp.
En ben aan het overwegen om die te gebruiken.
Die brengt wel veel minder op dan de huidige HPS lamp, maar als ik mijn water niet op 24 graden kan houden, dan is het weer niet goed voor de wortels.
Het water zit nu op 25 graden.
Of ik hang de HPS lamp zo hoog mogelijk op.
Wat denken jullie?
In het weerbericht zie ik nog een aantal warme dagen, maar daarna koelt het weer af.
Comment
-
QnQ wat denk jij, zou ik overstappen naar mijn led lamp op groei stand?
Momenteel staat de HPS 600 watt aan, maar hij is gedimd.
Water zakt niet onder de 25 graden.
Alleen als er koude dagen aankomen dan is de led weer wat nadelig.
Wat zou jij doen als je de HPS en LED lamp zou hebben?
De HPS lamp kan nog een stuk naar boven denk 1 meter, maar ik vraag mij af of dat wel zinvol is, en de LED lamp dan beter gepast is.
Comment
-
Waar haal je die kennis vandaan? Steeds meer mensen stappen over op COBs, heb er zelf 4. Kan m'n licht beter verdelen omdat ik zelf te plaatsen licht punten heb en ze geven aan 400W meer licht dan jouw 600W HPS. Genereren minder hitte, verbruiken minder electriciteit en gaan veel langer mee. Wel duurder in aanschaf.
Zelf nooit gekweekt met HPS, dus vergelijken kan ik het niet.
Je lampen dimmen is minder licht, minder licht == minder opbrengst (tenzij je boven het maximum zit van wat ze kunnen verwerken en daar na dimmen nog niet onder komt dan, maar dat betwijfel ik in jouw geval).
-
Rreppellsteeltjam dat is niet duur!- Werkt het effectief?
Zal zo eens rond snuffelen.
Zou ideaal zijn als ik gewoon het hele jaar op HPS kan kweken.
Ik denk dat mijn softbox dit wel aan kan, alleen moet ik eerst horizontale buizen binnen hebben, anders trekt die de kweektent kapot.
Zojuist de led lamp uitgetest, nou die bedekt echt geen 1,2 x 1,2 meter, veel kleiner gebied.
Staat wel in de omschrijving.
Hiervan heb ik minstens 2 nodig.
Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:30.
Comment
-
Hang die hps nu zo hoog mogelijk tuinders doen dat ook,diepstraalkappen werken echt goed.zet een emmer naast de tent en kijk of dat water ook zo warm word na een dag of 4.zo ja dan is je kamer misschien te warm?vanaf je tent moet je uitblaasslang met zo min mogelijk bochten en aantal meters,naar een uitgang naar buiten worden gebracht,zo gaat je kamer nooit naar wiet ruiken,en voer je de warme lucht af.uitgangen kunnen zijn ramen en schoorsteenkanalen,heb je die daar niet zet dan een verse pijp op je dakverzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
Comment
Comment