als 130 cm op ze hoogst is heb je over een week of 3 een groot probleem,bij de tuinders hangen ze 4 meter hoog geloof ik
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek op DWC
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
joremkrank adviseer je mij dat ik de HPS lamp op 600 watt zet op 130 cm tot aan de planten?
Of juist de laagste stand dat is 320 watt.
De hoogste stand is op mijn systeem 720 watt.
Cooltube gaat er komen.
Heb zojuist gewoon ijsklontjes in het water gelegd, en het zit nu op 23 graden i.p.v. 25.
Comment
-
Dimmen die lamp en hooghangen, zodra de zaailingen er hun penwortel lekker in de bakdrijven goed je ec in de gaten houden , als ie in een dag 0.2 daald hebben ze honger naar licht en voeding,dan kan je proberen de lamp weer echte stroom te laten trekken ik heb dit van een vriendverzonden vanaf mijn bos hut met tamtam
Comment
-
Bedankt voor de info.
Heb hem op 320 watt terug gezet, en zelfs dat dimt die.
De EC staat nog steeds op 1.3, het is dus niet afgenomen; vandaag is het dag 5 van de groei.
Nog 1 plantje, het kleinste, heeft nog geen wortels in het water, maar er komen al wel meerdere door de netpot heen. Deze geef ik sowieso water van boven.
Het plan is 3 weken groei, maar dat kan nog weleens verlengd worden.
Ze verbruiken volgens mij ook bijna geen water.
Ik wacht op het moment dat ze echt meer gaan opnemen, want ze nemen helaas ook nog geen voeding op.
-
-
Zo zien de 4 plantjes er nu uit.
1 blijft ver achter lopen.
2 steken al wat boven de netpot uit, waarvan 1 het goed doet, maar nog niet ver de hoogte in gaat.
Het kleinste plantje heeft als enige de wortels nog niet in het water zitten, maar ontwikkelt al meerdere wortels.
Vanaf boven geef ik ook voldoende water, hoop dat die het redt.
Ik merk nog niets kwa opname voeding, EC staat stabiel op 1.3
Kwa voedingswater heb ik het idee dat ze nog maar weinig gebruiken.
Er zitten bij de grootste 2 plantjes 1 of 2 lange wortels in.
Vandaag is dag 6 van de groeiLast edited by QnQ; 5 July 2019, 13:27.
Comment
-
Ik heb tevens een net gespannen over de potten.
Ik moet wel LST gaan toepassen.
Kwa hoogte kweektent is het 210 cm, daar gaan dan de potten vanaf, 72 cm op 720 watt HPS.
Volgens mij heb ik voor zo'n 90 cm ruimte kwa hoogte planten.
Zal het vanavond nogmaals opmeten of ik goed zit.
Heb er wel een verhoog set bij van 30 cm, maar dan moet die door het dak haha, dus kan helaas niet.Last edited by QnQ; 5 July 2019, 13:27.
Comment
-
Hoe doen jullie het met toppen?
Wachten jullie dat alle planten hieraan toe zijn, of passen jullie je aan op iedere plant?
In zijn geheel lijkt mij wel ideaal, maar als ik zie dat 1 al getopt kan worden, wil ik die niet beperken in haar groei.
Ben erg nieuwsgierig waarvoor jullie kiezen, en waarom.
Comment
-
Daar heeft qnq al antwoord op gegeven in je vorige topic https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...er-op-potgrond
zo kan je wel blijven vragen lekker makkelijk
- Likes 2
Comment
-
Precies dat wat witpen zegt had QnQ ook gezegd
Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View PostVoor de veiligheid zou ik je willen aanraden minstens tot de 5e node te wachten.
Ik kan de nodes niet tellen op die foto en de kans dat je dingen telt die geen nodes zijn is vrij groot.
Lobblaadjes = geen node
De 2 blaadjes daarboven = geen node
De 1e node zit daar boven. Die blijft qua groei altijd achter op de rest, heeft weinig nut, die ga je dieven als het kan. Dus gaat geen zijtakken opleveren.
De 2e node gaat pas bruikbare vertakkingen opleveren, maar zal qua groei nog iets achter blijven op :
De 3e node. Dat is het echte werk.
Dat zijn de eerste zijtakken die je eventueel kunt houden.
Ik wacht tot de 6e 7e of 8e node, zodat ik het geslacht weet voor ik ga toppen.
Comment
Comment