Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.

Thanx,

Gelukkig maar. Ik kon al niets bedenken waar ze last van had (al ken ik meerdere eenzijdig ontwikkelde vrouwen).
    Dinsdag kom ik weer met een update. alles gaat nog goed in ieder geval.

gr TQ

Comment

Haai,

Het is weer dinsdagavond en dus tijd voor de wekelijkse update.

Op zich ben ik zeer tevreden. Alleen het eenzijdig groeiende plantje blijft
      vrij eenzijdig, maar ik heb geduld en goede hoop. Het lijkt erop dat het volgende
      setje bladeren gewoon wordt.

Zaterdag heb ik voor het eerst gespoeld. ik heb 10 liter water met een ph van 5,8
      over de steenwol heen gegoten en het water weggegooid en nieuw water gemaakt.

Ik heb de EC deze week naar 1,4 gebracht en iedere 2 uur laat ik 1 min het pompje
      van de druppelaars draaien tijdens de lichturen. De bladeren zijn nog steeds mooi
      groen zonder vlekjes.

Het worden mooie compacte plantjes met erg brede bladeren. Ik denk dat ik
      verliefd ben geworden.

25-10-10-1.JPG25-10-10-2.JPG25-10-10-4.JPG25-10-10-3.JPG

Sorry voor mijn alsmaar onscherpe foto's, maar ik heb alleen mijn mobiel waar ik
      foto's mee kan maken, dus mooi zoomen en scherpstellen zit er niet bij.

Meer heb ik niet te melden deze week, dus tot de volgende dinsdag maar weer....

Gr TQ

Comment

Heel mooi compact plantje! Op de latere foto's zie je weinig eenzijdige groei meer. Heel veel succed en ik kom zeker nog eens binnen vallen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door CatsEye View Post
          Heel mooi compact plantje! Op de latere foto's zie je weinig eenzijdige groei meer. Heel veel succed en ik kom zeker nog eens binnen vallen.
          mmm, binnenvallen is alleen toegestaan zonder zwarte pet en embleem op je uniform

gr TQ

Comment

Dat is goed, die laat ik dan wel thuis

Comment

ziet er goed uit en wees niet bang om een foutje temaken
              hebben we allemaal wel eens gedaan in het begin
              en het is tenslotte onkruid waar je mee bezich
              bent en het kan best wel wat hebben
              je moet de eerste keer geenb top opbrengst verwacht
              maar dat leer je met de tijd wel

grtz en succes patjhu

Comment

Oke luitjes,

Hier weer even een update. Ik had de laatste weken niet veel te melden, omdat er eigenlijk
                niets meer veranderde behalve de hoogte natuurlijk.

111201.jpg

Ik heb 2 weekjes geleden de eerste 40 stekken gesneden. Ik had er 30 nodig en verwachtte dat
                als ik er 40 zou snijden dat er dan wel 30 overbleven. Maar uiteindelijk had ik er 38 over, en heb
                dus nog een beetje speling voor eventuele achterblijvers die ik dan vakkundig de nek om kan
                draaien.

Ik heb de stekken in kleine stekplugjes gedaan met een ph van 5,8 en een ec van 0,5.
                Ik heb de stekgel van clonex gebruikt. Na 8 dagen waren de eerste wortels zichtbaar. Ik heb
                gewacht tot ze allemaal geworteld hadden (vandaag) en ze toen overgezet in grodan startblokken.

111202.jpg

Ik heb ze uit het krappe kamerkasje gehaald en in kratjes met kleikorrels gezet.

111203.jpg111204.jpg111205.jpg

Ik moet zeggen dat het me tot nu toe allemaal heel erg mee vindt vallen. Ik had wel problemen
                verwacht, maar volgens mij is dit niet lastiger of meer werk dan op aarde werken. Ik kan met
                gemak 3 dagen weg en als ik dan terugkom hoef ik alleen even te meten en evt aanpassingen
                aan mijn ph doen. (die wil na een paar dagen nog wel eens oplopen tot 6,8)

Nu staan ze lekker bij te komen onder de tl en zal het wel weer even een dag of 3 duren voor
                ze van de ergste schrik zijn bekomen. Ze hebben het iig lekker warm, want met die vorst van
                de laatste weken heb ik het gaskacheltje weer neergezet en blijft de temp mooi tussen de 20-25
                graden met een lv van 53.

Het plan is om ze eind deze maand naar de bloeiruimte te begeleiden. Daar het bekend is dat
                het langzame veggers zijn laat ik ze even in de groeiruimte. Ik weet dat 3 weken groei wat veel
                is, maar dan heb ik iig een goed beeld hoelang ze volgende keer moeten groeien. En de ruimte
                heb ik voor ze, dus dat hoeft ook het probleem niet te zijn.

Nou, dit was het dan weer voor deze keer. Als alles goed gaat schrijf ik eind deze maand weer
                een update, komen er problemen dan schrijf ik wat eerder.

Hopelijk tot het eind van deze maand dus...

gr TK

Comment

Hey TK,

Ziet er goed uit. Ben wel benieuwd hoe dit gaat roken.

Gr gozer uit alkmaar

Comment

u is goed bezig daarword een kleine wietfabriek zo

Comment

Thanx,
                      hehehe wietfabriek. Leuke benadering

@patjhu:

Moet ik geen topopbrengst verwachten?
                      Dat is dat wel balen. Het ging me juist om de toppen

@nlrobbie:

Hou de topic maar in de gaten, dan kun je mooi helpen knippen en roken

gr TK.
                      Last edited by Tuys Quecker; 14 December 2010, 23:40.

Comment

beginnersgeluk daar kan geen ervaren kweeker tegenopik voorzie een groote berg wiet

Comment

Toch even een vraagje aan de kenners...

Allereerst een hele goeie kerst toegewenst!

En dan nu het serieuze gedeelte:

Ik vraag me toch namelijk af hoe lang je een stek voor moet laten groeien.
                          Graag zou ik wat reakties krijgen hoelang jullie dat doen.
                          Ik kom met zoeken namelijk heel veel verschillende verhalen tegen.
                          De ene groeit helemaal niet voor, de andere drie dagen en weer een ander 3 weken.
                          De ene zegt: hij groeit nog ver genoeg door in de bloeifase en een ander zegt weer
                          dat ze in de bloeifase ongeveer 2x zo groot wordt.

Hoeveel groeien ze nou daadwerkelijk door nadat het licht op 12/12 is gezet?

Zie hier de foto's van vandaag (na 2 weken groei dus)

241201.jpg241202.jpg241203.jpg

Zoals je ziet varieert de grote nogal. En als het kleinste stekje maar 2x zo groot gaat worden
                          is het straks een plantje van een cm of 20.

Het plan is om de planten volgende week op 12/12 te zetten. Ik wil de plantjes zo rond
                          de 1m a 1,25m hoog hebben.

Wie o wie kan mij duidelijkheid geven?

Gr TQ

Comment

Beste TQ,

Voor antwoord op jouw vraag wil ik je doorverwijzen naar deze site: http://www.growshopalien.com/blog/wi...-groei-deel-3/

Hopelijk is deze informatie genoeg.

Gr Robbie

PS wil je een persoonlijke bericht sturen met je telefoonnummer? Ik heb een nieuwe telefoon, daardoor heb ik al mijn nummers niet meer.

Comment

heej,

Ook op die site staat niet echt duidelijk wat voor richtlijnen ik moet aanhouden.
                              Alleen dat het belangrijk is om niet te kort maar ook niet te lang laten groeien.

Ik hoopte eigenlijk dat er iemand hier zou zijn die een iets concreter antwoord kon geven
                              uit eigen ervaring, maar het lijkt alsof iedereen zijn technieken voor zichzelf willen houden en
                              alleen informatie oplurken. Maar als er toch iemand is die hier een antwoord op weet,
                              ik houd me aanbevolen.....

GR TQ

Comment

Je kan na 2-3 weken groei ze gerust in bloei zetten, ze gaan zeker 1m worden schat ik. Is moeilijk te zeggen maar dat is hoe ik het doe en het worden altijd monsters (wel onder een 600w Lumatek).

Greetzzz

Comment

Bezig...
                                X