Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.
Re: Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.
Hey TQ,
Ziet er goed uit man! Ikzelf ben ook bezig met het BK soortje maar bij mij is het helaas wat minder gegaan..kheb nog 2 moeders ervan staan maar die heb ik helemaal moeten uitbuigen omdat alle zijtakken tegen de stam gingen staan...kheb van iedere moeder 2 stekken gesneden en duurt een eeuwigheid voor de nieuwe scheuten terug zijn! door wortelen ging bij 2 goed binnen 10 dgn de andere 2 heb ik na 15 dgn weg gegooit....kheb de 2 goede nu op 12uur staan..en hebben 2 dgn 18 ghad..
Kzal je zeker blijven volgen!!
Bij deze een BK die op 12 staat sinds afgelopen vrijdag!
"Als zodanig zijn er geen geheimen, alleen ontkenning, van de steen tot aan de profeet"
Je hebt het hier over het leven, vol variabelen dus.
De verhouding van NPK , het ras, de temperatuur. Veel P zal gestrekte planten geven. Veel kali, weinig N en wat Si zal de plant kort houden, zo zal ook wat UV helpen de plant kort te houden, enz.
Een Kush als korte indica mag iets meer stikstof en groei tijd, zonder al te hoog te worden. Terwijl een Neville's Haze juist direct in bloei moet met een strik N dieet.
En planten als Santa Maria ergens in het midden.
Niet roepen dus dat wij geheimen hebben, we kunnen alleen niet alle variabelen voor je invullen. Kijk naar de plant en leer.
je lamp beschijnd 120 cm bij 1 meeter.om effectief te growen moet je die ruimte vol krijgen met groen.zet je er 30 op een m2 dan kunnen ze al in de bloei als je ziet dat ze daadwerkelijk aan het groeien zijn.zet je er 5 per m2 dan pas in bloei zetten als ze mekaar op 10cm naa aanraken in de breedte.dus die 5 moeten langer in de groei.10 dagen voorgroei is op steenwol met een stuk of 16 per m2 lang genoeg.
@tumble trimmert:
Thanx man, dit was nou een richtlijn waar ik naar opzoek was. Zo kan ik er wat mee.
Ik heb het punt dus bereikt. Dinsdag ga ik ze overzetten. Ook ga ik dan de nieuwe stekken
snijden voor de tweede ronde. Ik zal het fototoestel wel in de aanslag houden.
Kleine update:
Drie stekken zijn overleden. Ze groeiden te hard en ik had ze daarom naar de zijkant verplaatst, zodat ze dan het licht niet van de anderen zouden
wegnemen. Hierna werden ze erg pissed off en hebben zich dusdanig opgewonden, dat zelfs een shot van mijn jointje hen niet tot ontspanning konden aanzetten.
may you rest in peace!
@Natures Finest
Bij mij gingen die zijtakken idd ook vlak langs de stam omhoog. Toen ik stekken nam zaten de beginnetjes van
de nieuw scheuten er al aan, dus die gingen wel vrij vlot. Het wortelen ging bij mij ook als een trein (zonder vertraging dan)
Heb je wel clonex gebruikt? Dat spul werkt hier super.
Succes verder.
@hjm:
Niet roepen dus dat wij geheimen hebben, we kunnen alleen niet alle variabelen voor je invullen. Kijk naar de plant en leer.
hehehe, Ik bedoel hier niets persoonlijks mee, Ik ging er gewoon vanuit dat er vast een reaktie op kwam, en dat is gelukt.
Noem het een wanhoopskreet
Gr TQ
Last edited by Tuys Quecker; 3 January 2011, 04:28.
Hey TQ
Clonex werkt voor mij niet..kheb ook nog Jack 47 Mamma`s staan en de stek ervan die vielen met zn allen om...gebruik nu Chryzotop 0,25% en werkt tot nu toe redelijk...ben nog niet tevree over het uitvals percentage (10-15%) en de doorwortel periode..eersyte op 8 dgn gros op 10 dgn..Kheb al een hoop geprobeerd stek na snijden in de koelkast...met stekpoeder zonder stekpoeder ....denk dat ik nog een mix van 0,01 en 0,25% stekpoeder ga proberen...morgen weer tijd om te snijden..moeders zijn bijna 1.60m opt moment gloof ik haha
Kheb de BK nu ook in de afbloei staan en toto nu toe fijne plant om te zien groeien...ben beneiuwd naar het eindresultaat..dat bepaald of ze mogen blijven of niet haha....volgende reeks gaat vanaaf op de 18L potten...Cream Caramel van Sweet Seeds.
Als ik stekken snijd, snij ik ze op een zijtak, na het eerste stel blaadjes af zodat de zijtak weer 2 nieuwe takjes krijgt, daarna snij ik iedere stek van die tak.
Dus eigenlijk vlak boven de okseltjes waar de bladeren opzitten.
Dan doe ik ze in een steenwol stekblokje die ik eerst op de lichte ec met rhizotonic en een goede ph.
Dan zet ik ze in een kamerkasje omdat ze een hele hoge luchtvochtigheid nodig hebben en zet ze dan op 25 graden met licht en 22 graden in het donker.
Ik heb op deze manier van de 40 stekken uiteindelijk 38 stekken overgehouden (op die paar extra na die ik zelf verneukt heb)
Ik kweek ze op onder 18 uur tl verlichting.
Op deze manier moet je dezelfde resultaten kunnen behalen.
Morgennacht plaats ik nog wat fotootjes ervan hoe ik het doe, maar dat is al te laat voor je denk ik.
In ieder geval succes en ik hoor het resultaat nog wel.
Ikzelf zorg bij het snijden ook altijd ervoor dat ik 2 vertakkingen terug krijg. Kheb een doorwortel ruimte ook met verwarmingsmat eigenlijk alles wel wat ik nodig heb. Nu alleen nog ff de kneepjes van het vak onder de knie krijgen en dan komt wel goed. Eerst nu ff alle moeders uit selecteren welke de beste is..dan alles eruit en vul ik het hokki weer alleen dan van stek van die ene moeder..dan heb ik alle moeders met dezelfde genetica (hoop ik) en dan ff kijken hoe en wat
Ik ben benieuwd naar je pics..kzelf ga denk vrijdag weer een snee doen ook ik zal ff wat pics gaan maken dan.
blowers, growers en kwekers gegroet!
Eindelijk weer een update. De foto's zijn van vorige week, maar dat mag de pret niet
drukken.
Allereerst heb ik de bloeiruimte verandert. Een grote bak met kleikorrels had ik in eerste
instantie. Deze heb ik vervangen voor 12 librabakken met 3x400W hps boven elke 6
librabakken. Hieromheen heb ik een ringleiding gemaakt van 13mm tyleen met gardena
druppelaars en spikes van de growshop.
Ik had van iedere moederplant eerst een stek in bloei gezet om 100% zeker te zijn van
het geslacht. 1 plant bleek een hermafrodiet te zijn en op deze stekken heb ik dan ook
euthanasie moeten plegen. Dat is de reden dat de slabs niet helemaal vol staan.
De nieuwe stekken voor volgende keer heb ik allemaal van 1 moederplant gesneden.
Dan hoop ik op een iets gelijkmatige groei. De volgende keer snijdt ik de stekken van
de plant die deze ronde de lekkerste wiet produceerd. Ik heb besloten om voor de
lekkerste wiet te gaan ipv de grootste opbrengst. Ik heb het soortje namelijk voor de
smaak gekozen.
Ook heb ik weer nieuwe stekken gesneden.
Eerst heb ik 24 uur de stekblokjes in afgezuurd water gedaan met een ph van 4,5.
Daarna de blokjes op elkaar gestapeld om het overtollige water eruit te krijgen.
Toen nog even een paar uurtjes laten weken in water met een ph van 5,8 en een ec van 0,5 met vega a&b en rhizotonic.
Dan de deksel op de propagator en wachten tot er wortels komen. Deze zijn dan om over een
paar weekjes aan de andere kant van de bloeiruimte te plaatsen, zodat ik iedere 5 weken kan
oogsten.
Dus nu is het wachten tot de toppen komen.
Gr TQ
Last edited by Tuys Quecker; 15 January 2011, 06:02.
Lekker bezig daar kerel!!
Ik heb besloten mn BK eruit te gooien..helaas was in 1e instantie 1 van de favorieten met name idd om de smaak..maar goed heb alweer nieuwe zaailingen liggen en staan.
Je probeert goed zelfvoorzienend te zijn en niet afhankelijk van een of andere stekkeboer....is een goede insteek!
Ik heb vorige week voor het eerst Paperbusjes gebruikt en tot nu toe zeer tevreden over, is denk ik in mijn geval een blijvertje..maar ligt ff aan de wortelperiode.
het ziet er goed uit en mooi te zien dat je voor smaak gaat en niet voor opbrengst . Je leert snel en beslist snel , goed om te zien . nog veel succes verder met je eigen bubba kush .
Dag luitjes,
Hier weer even een kleine update met foto's.
Alles gaat wel goed, ik ben alleen enkele zaadjes tegengekomen. Er moet dus nog een
hermie tussenzitten. De stekken die ik het vorige bericht gemaakt had zijn allemaal
van 1 moederplant genomen, dus deze ronde worden of allemaal hermies of allemaal chickies.
Ik heb van de vorige stekkenronde precies 30 stekken overgehouden.
Op zich ben ik best tevreden, alleen voor de volgende ronde ga ik een bloeistimulator
gebruiken om de toppen een grotere omvang en hogere dichtheid te krijgen. Ik heb nu als
extra alleen pk 13/14 gebruikt. Heeft er iemand goede suggesties voor een bloeistimulator?
Comment