Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Bubba Kush op steenwol. Eerste keer kweken, dus hulp gewenst.

btw dit is week 5,5 in bloei.

gr TQ

Comment

4 week bloei met pk 13 .14DSCF2292.jpgDSCF2290.jpg

Comment

als ik dat zo zie moet je meer met je lampen op en neer geloof ik ze zijn wel uitgerekt die moet je straks vastknuppen anders worden ze topzwaar

Comment

met goede ventilatie mag een 600 watt op 50 cm hangen,dit voorkomt strekken van de plant.ook te veel water geven in het begin,kan je planten doen strekken.dan krijg je waterplanten.op aarde is dit natuurlijk makkelijker te voorkomen.5 109.jpgdit is een pp wat ik voorgegroei kreeg.ik heb hem de eerste 10 dagen niks gegeven.en doordat ik op 24 uur zelf nog 2 weken heb verder gegroeid is het een gedrongen monster geworden.gewoon vaker updaten dan kunnen de hydro expers hier je tips geven.

Comment

Ziet er goed man, mooie planten heb je op die matten staan.

@pptje: het is normaal dat de planten zo rekken op hydro, omdat ze veel beter voeding en water tot hun beschikking hebben/krijgen, daarom is hydro voor een hoop mensen ook een betere manier van kweken.
            Op aarde ben je gebonden aan de buffer die de aarde heeft, met hydro niet want die is met zulk soort planten (groot) snel leeg gezogen, dus kan je ook meer van je planten halen omdat ze meer kunnen verwerken.

@ TQ: ja kan bijvoorbeeld Bloombastic gebruiken erbij of Green sensation is ook erg goed. Wel goed je PH in de gaten met die GS.

Grtz
            Last edited by THC Dude; 21 February 2011, 20:34. Reden: wat vergeten

Comment

De meeste bloeistimulatoren kunnen niet uit, daarom gebruikt Bedrocan ze ook niet.

Licht is gewicht !!! Ik gebruik wel Yara Super FK, dat maakt ook dripclean onnodig.

Ook een beetje UV heeft de plant nodig, het houdt ze ook korter en stevig.
              Dit geld ook voor Kaliwaterglas. Zeker op hydro een belangrijke toevoeging. (1cc/10ltr)

Grtz, HJM
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

Comment

je kweekopvervlakte 100% gebruiken,en een goedopbrengend soortje en het juiste klimaat,en goede a en b voeding en een pk 13 14 weekje moet genoeg zijn.

Comment

High,

Dat deze uitgerekt zijn komt door de genetica. De moederplant groeit namelijk erg snel in tegenstelling tot haar zusjes.
                  Bij de bloeiende planten zie je ook 4 grote en de rest kleine plantjes. Dit zijn allemaal stekken van die lange moederplant.
                  Als ze topzwaar worden is dat eerder een zegen, dan een probleem. Ik heb al overal oogjes aan het plafond hangen, dus kom maar op!
                  De lampen zijn 400W en hangen 35cm boven de hoogste top.

Ik heb mijn moederplanten 1,2,3 en 4 genoemd. Ik had wel iets origineels kunnen bedenken, maar ik schrijf het nummer op een tandenstoker
                  en die prik ik in het steenwol. En als ik ze dan annemiek, janneke of mariska had genoemd paste het niet op de tandenstoker. Maar goed ik dwaal af.

In deze ronde heb ik alleen nummer 1, En daarna 2 en 1, en daarna 3 en 2 en dan 4 en 3 of zoiets net zolang tot ik de hermafrodiet tegen kom die
                  nu mijn meisjes heeft verkracht. Ik heb namelijk geen mannelijke bloemen geconstateerd. Het wordt dus goed opletten de komende keren.

Kwa bloeistimulator zal ik nog even wachten. Misschien word het allemaal nog wat compacter. (zo te zien wel namelijk).

Dit is die gestrekte plant:

gestrekt.jpg

En dit de volgende ronde:

volgende.jpg

Bedrankt voor jullie reakties.

Gr TQ
                  Last edited by Tuys Quecker; 24 February 2011, 18:56. Reden: foto's toegevoegd

Comment

Gegroet,

Even een belangrijke update,

ik hoop dat ik alle mensen die een eigen kweekje willen starten nu al goed over de
                    brandveiligheid van hun hokkie nadenken. Ik weet nu inmiddels dat als je denkt alles goed
                    voor elkaar hebt, je zeker de laatste risico's op brand zeker niet moet uitsluiten.

Mijn elektra installatie is goed beveiligd. Alles op een eigen groep, dubbel gezekerd en voorzien
                    van randaarde. Toch is er een zwenkventilator in brand gevlogen en kon een houten kast bekleed
                    met zwart-wit folie toch vlam vatten voordat de zekering sprong. De rookontwikkeling werd door
                    de afzuiger weggezogen voordat het de rookmelder bereikte (Nooit aan gedacht)

Toen ik erbij was stond de ruimte helemaal vol met rook. De brand weten te blussen met de
                    brandblusser die klaar hing. Toen snel het raam opengedaan en god gedankt dat er geen
                    buren waren die dit konden zien. De hele ruimte is zwart van de roet. het is zeg maar
                    zwart-zwart folie geworden. Gelukkig is bijna de hele ruimte gemaakt van gipswand, en de
                    vlammen waren niet tot het houten plafond gekomen,dusop een hoop roetschade na valt het
                    allemaal nog mee, maar het ergste is natuurlijk datde meisjes een week voor de oogst
                    gesneuvelt zijn. Nu pas weet ik echt wat liefdesverdriet is.
                    Jonge jonge wat mis ik mijn meisjes!

Hopelijk slaan de nieuwe stekken aan, dan kan ik over een paar weekjes voor de herkansing
                    gaan. Eerst een heleboel schoonmaakwerk.........

Foto135.jpgFoto137.jpg

Gr TQ

Comment

man man man...miserie miserie... maar toch nog goed dat je de brand opgemerkt hebt... stel je voor man!!

Herkansing komt wel, volhouden...

de lange

Comment

Das knap klote TQ, dat door een zwenkventilatortje de boel toch in de fik heeft weten te gaan.

Maar mijn vraag is nu: hoe oud was die ventilator?? Zat er misschien veel stof in die ventilator?? Want dat hoeft maar 1 vonkje te hebben, en je bent de l*l.

En het is idd goed dat je erop tijd bij was. Misschien de volgende keer een automatische brandblusser in je hok hangen!?

En ik vind het ook wel erg goed dat je uitlegt dat alles dubbel gezekerd is geweest en dat de rook werd weg gezogen door je afzuiger, en er toch nog brand is ontstaan. Ik hoop dat mensen dit lezen!!!!!

Veel succes met je volgende opzet!!!

Grtz

Comment

sodedju zeg, daar ben je ook maar net optijd bijgeweest zeg. pffff, veel geluk bij een ongeluk. Benadrukt nog maar eens hoe snel het idd vereerd kan aflopen. Jammer van je meisjes, maar man man man gelukkig verder niks op de roet na.

Het wegzuigen van de rook langs je brandmelder is natuurlijk een hele goeie opmerking. In gebouwen plaatst men daarom in de afzuikanalen ook brandmelders. Is wel iets om eens over na te denken. Goed dat je het aanhaalt.

Veel succes met de schoonmaak en de stekken.

Comment

Bedankt voor het meeleven.

@THC Dude:

Het was mijn eerste kweekje week 7. Het was een nieuwe ventilator (zo'n zwenk ventilator bij de gamma vandaan)
                            Er zat bijna geen stof in (voor zover me opgevallen is. Ik kan het nu niet meer nagaan)
                            Bij bericht 45 op het tweede fotootje kun je hem nog zien hangen. dat was vorige week.

@monty

mmm, een rookmelder in het afzuigkanaal. Dat is idd een onwijs goed idee. Betrouwbaar en makkelijk te realiseren.
                            Met een beetje soldeergeknutsel is het goed mogelijk alleen de sensor in de afvoerbuis te plaatsen zodat je geen
                            last krijgt met de capaciteit van de afvoer en de rook wordt daar als eerste waargenomen. Thanx monty
                            dit ga ik zeker uitproberen!

Het schoonmaken is bijna klaar. Dit weekend het nieuwe zwart-wit folie erin en de nieuwe honeywell avantgarde ventilators ophangen.
                            Dit zijn ventilatoren waar ik meer vertrouwen in heb. Die huis tuin en keukendingen komen er hiet NIET meer in!
                            en dan over 4 weekjes hopelijk de nieuwe stekken erin.
                            Heel veel erger kan het niet meer mis gaan. (het hoofdstuk ongedierte kan ik na die rook ook wel overslaan )

Gr TQ

Comment

En jij weet zeker dat er geen slangetje is los gesprongen???

Want ik heb 1 zwenkventilator van de gamma al jaren (8 jaar zeker) en nog nooit last gehad van brand met dat ding.

Ze vliegen niet zomaar in de fik.

Wat voor pomp had je op je slangen zitten? (hoeveel liter per uur) want het kan wel eens voorkomen dat door de druk een slangetje los springt.... Dat kan maanden goed gaan en dan in ene...... plop, en je heb een water ballet en dus kortsluiting met als gevolg een brand.

En ik ben wel benieuwd hoe je dat gaat doen, die sensor in een slang zetten , dat wil ik wel zien.

Super idee van Monty

Grtz
                              Last edited by THC Dude; 4 March 2011, 22:15.

Comment

(het hoofdstuk ongedierte kan ik na die rook ook wel overslaan )
                                Hahahahaha, you funny ars.

Ja idd gewoon enkel de detector in de afzuigbuis rest kan er gewoon buiten blijven. Men noemt dit ook wel een kanaal melder. Er zijn nogal wat verschillende rookmelders.

Ionisatie rookmelder werken met een radio-actief element en zijn daarom niet meer toegestaan. Alleen bij onderhoud van bestaande brandmeldistallaties mogen ze nog wel gebruikt worden.

De optische rookmelder maakt gebruik van een lichtstraal. Een sensor vangt dit licht op. Bij rook ontwikkeling valt er minder licht op de sensor en dit resulteert dan in een brandalarm.

Bij een aspiratiesysteem worden er buizen met gaatjes in de te beveiligen ruimte geplaatst. Middels deze buizen wordt er lucht op gezogen uit die ruimte, die vervolgens gecontroleerd wordt op roetdeeltjes.

De kanaalmelder werkt het zelfde als een aspiratiesysteem, alleen wordt dan gebruik gemaakt van de kanalen van het luchtventilatiesysteem. De rooksensor wordt in de kanalen van het luchtventilatiesysteem geplaatst.

Een beam bestaat uit een zender en ontvanger. De zender zorgt voor een lichtstraal en de ontvanger meet de hoeveelheid ontvangen licht. Het principe is gelijk aan een optische rookmelder alleen overbrugt de lichtstraal nu enkele meters.
                                De zender en ontvanger kunnen in aparte behuizingen zitten of in dezelfde behuizing en gebruik maken van een reflector.

Comment

Bezig...
                                X