Mooi zeg! Koel je je water of neem je nog andere maatregelen tegen wortelrot? greetz
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Ghe waterfarm V3 + Spectrabox
Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
-
Klopt gebruik op dit moment een warmtemat en ik denk dat ik voor in de zomer voor non auto's zou kiezen en overdag het licht uit zet maar ik heb nog even de tijd voordat het zomer is.
Over wortelrot gesproken... Ik begin wel wat bruine plekken te zien wat volgens mij niet heel positief is, zie hier nog geen problemen met de bladeren.
wat wel positief is dat is dat ik tot nu toe geen plant heb gehad waar de stam zo dik van is geweest, zelfs niet aan het eind van een ronde.
Iemand een idee wat ik nu het beste kan gebruiken om verdere wortelrot tegen te gaan ?Last edited by Sykes; 27 January 2020, 19:13.
Comment
-
Water kan je koelen door een flesje met bevroren water in je reservoir te leggen. Een waterkoeler is hiervoor ideaal alhoewel je dan een andere opstelling nodig hebt.
Hydroguard van Botanicare zou preventief en ook curatief moeten helpen in recirculerende systemen (DWC). Dat zijn 'goede' bacterien die de 'slechte' bacterien als het ware wegdrukken omdat ze sneller groeien. Wel duur, ongeveer 35 per liter
https://www.ebay.nl/itm/Botanicare-H...-/153623759702
Ik heb nog een bijna vol flesje staan van 250 ml die ik toch voor het eind van het jaar niet meer gebruik (ik kweek op coco en dan is het erg duur om hydroguard te gebruiken omdat je zoveel water geeft) maar idealiter voor het eind van het jaar gebruikt moet worden. Als je geinteresseerd bent, mag je die hebben om het uit te proberen. Stuur me een PBtje als je geinteresseerd bent. (zie foto)
Andere tips (voor zover je die nog niet kent): De tent goed schoonhouden, er komt liever niets in het water dat met aarde of vuil in contact is geweest. Liefst ook geen bladresten. Weinig naar de wortels kijken. Iedere keer dat je kijkt is een risico op infectie en het liefst het water kunnen vervangen zonder de plant uit je hydrofarm te lichten via een slang en een pompje of zoiets. (Die je dan weer goed schoon moet houden)
Succes ermee!
20200128_102358.jpg
Groeten, Mr CocoAttached FilesLast edited by Mr Coco; 28 January 2020, 10:41.
- Likes 1
Comment
-
Rreppellsteeltjam & exmember47012
water temperatuur zit tussen de 18.7 en 22.7 graden maar ondertussen heb ik met 2 andere temperatuur meters gemeten en deze gaven beide een graad meer aan waardoor ik het warmtematje lager heb gezet.
misschien moet ik deze wel gaan schakelen met een timer zodat die aangaat zodra het licht uitgaat.
Mr Coco
Comment
-
Timer is besteld en komt morgen binnen, morgen het matje maar via de timer aansluiten en die denk ik een uur voor het licht uitgaat tot een uur nadat het licht weer aan is gegaan schakelen zodat ik hopelijk constant op een temp rond de 20graden kom.
Waterstofperoxide 1ml per liter water om mee te beginnen en maximaal tot 3ml per liter opvoeren als 1ml geen resultaat brengt ? Dat kwam ik tegen op het internet na wat zoeken.
Las inderdaad ook veel positieve berichten over hydrogaurd, kan waterstofperoxide ook preventief meegegeven worden zoals hydrogaurd of alleen wanneer er problemen optreden ?
Comment
-
Kwam ik ook achter toen de ph waarde van 6.0 naar 5.9 ging nadat ik 9ml had toegevoegd
hoevaak kan ik het goedje geven ? Is dat 1 keer per week of vaker ? Dit heb ik helaas via de zoekfunctie hier of Google niet kunnen vinden.
Edit: even verder gekeken dan mn neus lang is en gevonden, om de 4 dagen dus laten we zeggen 2x per week.Last edited by Sykes; 30 January 2020, 07:08.
Comment
-
Rreppellsteeltjam
Dan houd ik dat vanaf het begin de volgende ronde ook aan !
Gister water ververst met 2ml waterstof per liter en de ph en Ec weer netjes op peil, wortels groeien nog als een gek en zijn zeker niet verder aangetast door wortel rot gelukkig.
Wat wel apart is dat is dat er nagenoeg nog geen bloeiverschijnselen zijn.
Comment
-
Op aarde begon het bij mij elke keer na 3 week, op hydro is dit anders? Ik had al wel gelezen dat de groei een week langer kon duren op hydro.
22/0 Is de moeite waard om te proberen! 24/0 ging niet goed op aarde en 20/4 gaf mij het beste resultaat tot nu toe.
over 3 week kan ik een nieuwe ronde beginnen op aarde (terra) en dan ga ik 22/0 proberen.
Comment
Comment