Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Atami Wilma 8 11l

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Atami Wilma 8 11l

Geef ze ff de tijd om bj te komen, je heb goeie meter nu dus de waardes zullen voor de planten 1000x beter zijn, en nu ze pas in de bloei staan zullen ze wat achterstand opgelopen hebben, maar dat halen ze straks wel weer in als ze weer lekker in hun bastje zitten.

Gun ze ff de tijd!!!

Grtz

Comment

@ THC Dude
      Ga ze ook de tijd geven.
      Maar het water is wel echt te zuur geweest,mijn maat noemt het een aanslag op de wortels met een zurebom,die grap jas.
      Maar heb al wel weer nieuwe stekken bestelt power plant.
      En heb nog een hok gemaakt met 2x90l speciekuip en 9x11l potten met 1000w hps er boven 600w/400w samen.
      Het is nu nog wachten op de nieuwe stekken.
      Gzz

Comment

Als je nu de PH tussen de 5.6 en 5.8 houd is dat goed. Wat ze er voor heeft gehad aan zuur water, is idd een aanslag geweest, maar nogmaals, het is en blijft onkruid. En als je nu wel goed je PH in de gaten houd dan gaat het helemaal goed komen.

Al het begin is moeilijk als je het niet kan, en je leert door naar andere te luisteren, en door foutjes te maken, daar leer je het meeste van.

En als antwoord op je vraag of de PH minder wordt nu, dat kan ik niet zeggen. Dat kan je alleen weten door te meten. Nu elke dag je drain meten tot het stabiel is en blijft (met schommelingen van 0.4)

De Ec zou ik zo laten tot je een beetje verkleuring onder in de plant krijgt (dus iets lichter dan de rest van het blad) dan kan je de EC omhoog gaan gooien.

Maar die PP-tjes, ga je die in aarde zetten of op hydro?

Grtz
        Last edited by THC Dude; 5 February 2011, 17:34.

Comment

@ THC Dude
          oke bedankt,de blaadjes onder in verkleuren al naar licht geel/groen.
          Dus dan moet ik de voeding verhogen?.

En de power plant's komen in de voor bemeste grond.
          Dat gaat me nu het beste af.
          Gzz

Comment

Comment

@ THC Dude
              De ph- blijft stabiel op ph 5,6/5,7 en de voeding A&B zit op 70ml op 70liter dat is 1ml op 1l ,en dan kom ik op 1,41/1,45 ec.
              De temp is 25c/27c van het water.

Het is nu nog af wachten tot dat ze bij trekken.

Ja dat is,aarde is zeker makkelijker.
              Gzz

Comment

Ik zou je voeding (EC) omhoog doen met 30ml op die 70L, dus 100ML op die 70L, .

Dan hebben ze iets meer voeding tot hun beschikking, maar niet gelijk te veel. En dan ff kijken wat ze doen, en je PH is perfect niets aan doen en in die buurt houden.

Had je misschien ook foto's?? Kijkt wat makkelijker.

Grtz

Comment

@THC Dude

oke,zal vanavond eens wat shot maken van die krom getrokken meiden.
                  DE ph- is in een nacht gezakt naar 5,4 zo zuur is het in de potten,dus dan ga ik vanavondt ff opnieuw de voeding afstellen.
                  Gzz

Comment

Spoel je potten schoon met de douchekop, met gewoon kraanwater (die heeft een PH van +- 8) Je vat leeg gooien of pompen en opnieuw je vat aan maken.
                    En wat gebruik jij om je PH af te stellen?? Salpeterzuur of organische PH-? of gebruik je misschien PH- groei, inplaats van PH- bloei?

Maar ik vind het raar dat je PH naar benee gaat in de nacht, daar heb ik nooit last van gehad, alleen dat hij naar omhoog gaat.

Heb jij je korrels goed schoon gemaakt?? Wat is je tempratuur van het voedings water? (als die te hoog is gaat je PH naar benee) En er is iemand hier geweest, die zei dat met die Wilma 9 de tempratuur in zijn waterbak omhoog ging.

Hoe maak jij je vat aan? misschien een domme vraag maar daar kan je al een hoop fout doen.

Ik hoor graag van je!

Grtz

Comment

@ THC Dude
                      Zelf gebruik ik gewoon deze voeding.
                      nieuw 001.jpg
                      Heb de klei korrels schoon gespoelt,en 24uur laten weken in ph 5,5 water(maar toen was de ph meter al stuk)dus die waardes zijn niet goed geweest.

En het voedingsvat pomp ik leeg,en vul hem daarna gewoon weer op,gooi de voeding er bij ff de pomp laten draaien (10min) dat alles goed mengt voor de goed ec.
                      En dan de ph op juiste waardes brengen.

Dat moet ik ff in de gaten houden of het water snachts flink warmer wordt.
                      Gzz

Comment

Ik neem aan dat je PH- bloei gebruikt nu? Daar ga ik ff van uit.

En vat maak je ook niet verkeerd aan.

Maar heb je nu ook je potten met planten erin gespoeld of dat nog niet??? Zo niet dan zou ik dat ff doen. Zal een hoop schelen.

En idd s'nachts ff kijken wat de temp is van je water. Je voelt aan de bak of het te warm is ja of nee.

Grtz

Comment

@ THC Dude

Ja gebruik de ph- bloei ferro nu.
                          En heb de hydro korrels al flink gespoelt,maar de klap op de wortels is gewoon heel groot geweest.
                          Die ferro- is echt sterk spul.

Heb de voeding toch maar wat lager aan gehouden 0,9ec/5,7 ph,ook omdat de klei korrels nog wat zuur zijn.
                          nieuw 011.jpg
                          Dat lijkt mij nu toch beter,dan misschien weer een te hoge ec om dat ze toch een flinke klap hebben gehadt.
                          nieuw 010.jpg.
                          Gzz

Comment

Die rechts onder op de foto staat is het ergste aan toe zie ik.
                            Maar de rest ziet er niet zo erg uit, die komen wel terug.

Maar of die rechtsonder nog helemaal terug komt is de vraag.

en zie het zo, goeie les voor de volgende ronde op korrels.

Grtz

Comment

@THC Dude
                              Denk zelf dat er 3 van de 6 wel bij gaan komen,de 2 achter in,en 1 links voor.

Zo zie ik het dus ook,het leven is een groot leer proces.
                              Maar met de nieuwe meters verwacht ik de volgend ronde op klei korrels geen problemen.
                              Gzz

Comment

Ik verwacht ook niet dat het verkeerd gaat de volgende ronde. en het is dan toch nog 3 van de 6 waar je straks van ken roken.

Grtz

Comment

Bezig...
                                X