Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

Je hebt wel echt het hele netje goed vol zitten.
    Gzz

Comment

Mooi hoor Poff,

Herstelt zich hier en daar wel lkr vind ik. Ook je home-made bio filter vind ik wel super!!! Denk dat dit wel goed komt ondanks de paar kleerscheurtjes.

Grtz $iR
      sigpic

Comment

@pietweed: Zo vol dat de lucht circulatie zwaar word vertoord, ook heb ik wat aanpassingen moeten doen om extra temp vd lep aan te kunnen.
        De laaste is dat ik mijn actieve inlaat snacht uit schakel via een tijdklok, eerst inlaat boven toen overdag te warm, toen inlaat onder ook overdag te warm maar toen door kachel, nu in het midden temp overdag stabiel maar snacht was het te koud op het bladerdek(her en der een paarse steel).
        Afbeelding 1067.jpg
        @$ir: tnx, herstel komt door de dames zelf, het lijkt er op dat de bladeren een reflecterende laag aan maken, om zich tegen het vuile licht te weren.
        Afbeelding 1066.jpgAfbeelding 1063.jpg
        De strekkers onder de 120w led heb ik flink geknakt zodat de lep hier ook het linker deel vd tent kan blijven belichten.
        Afbeelding 1064.jpg
        Afbeelding 1065.jpg
        De El Nino onder, en boven gronds.

Grtz.

Comment

Afbeelding 1072.jpgAfbeelding 1070.jpg
          De ph lijkt stabieler dan voor het bio-filter, net het reservoir weer aangevuld met niet afgezuurd water.
          Van avond de ph controleren en zo nodig afzuren naar 6.0, wand deze zal weer gaan zakken.
          Afbeelding 1068.jpgAfbeelding 1073.jpgAfbeelding 1069.jpg
          De gebruikelijke volgorde...
          Afbeelding 1071.jpg
          Blijft een leuk gezicht, enkel recht onder is te zien dat de ams helaas achterloopt(niet overal).

Grtz.

Comment

Loooookin' gooood poffster!

Grtz $iR
            sigpic

Comment

Afbeelding 1077.jpgAfbeelding 1083.jpg
              Ben weer begonnen met het afzuren van het voedings water, waar uit blijkt dat (voor als nog) het bio-filter de ph stabilizeerd.
              Afbeelding 1081.jpgAfbeelding 1074.jpgAfbeelding 1075.jpg
              Zelfde volgorde...
              Afbeelding 1082.jpg

Grtz.

Comment

Ik heb zelf ook ervaring met een dalende PH op een hydro medium. Ik ben daar echt mee aan het knokken geweest en heb een prima oplossing gevonden.
                Je zou daarvoor de PH-up van GHE eens kunnen proberen. Kaliloog gaf bij mij maar kort resultaat en verhoogde de EC dermate dat verversing toch nodig was, dat had geen zin dus.
                Toen heb ik eens een can GHE PH-up besteld en het werkt wel degelijk erg goed. De PH is veel stabieler en er is veel minder nodig dan bij gebruik van de gewone PH+.

Ik zie trouwens dat op 45CM de bladeren wederom verbranden door het UV licht. Door het UV iets te filteren zou je lamp dus nog lager kunnen.
                Dat de planten aan de zijkant en niet direct onder de lamp zoveel groter worden, wil ook zeggen dat de kap niet optimaal is natuurlijk. Misschien dat dat beter kan wanneer recht onder de lamp een reflectortje geplaatst wordt die het vanuit het centrum reflecteert naar de kap? Net zoals een spreader doet bij een wing.

Comment

GHE-up maar ff halen tnx.

De verbranding lijkt mij te komen door het IR wat de lep uitstraald, en de leeftijd van het blad heeft ook invloed op de resistentie.
                  Dat de uitlopers aan de zijkand (op led kant na) grotert zijn, licht aan het scrog net, daar zitten de meeste uitlopers (1x getopt, 3 planten).

Over dat refelctor idee had ik een aantal berichten terug zelf al gepost.

Grtz.

Comment

Deze zijn van zondag....
                    IMG_8188.jpgIMG_8183.jpg
                    Maat met goede camera is langs geweest, leuk om te zien dat de piestels naar de lep groeien.
                    IMG_8203.jpg
                    Hij is er nu weer, volgen er dus meer....

Grtz.

Comment

Nieuwe photo's.......
                      Afbeelding 014.JPGAfbeelding 031.jpg
                      White whidow,
                      IMG_8183.JPGAfbeelding 020.jpgIMG_8184.jpg
                      El Nino,
                      Afbeelding 023.JPGAfbeelding 002.JPG
                      en de ams, welk nog een groei spurt te goed had......
                      IMG_8186.JPG
                      Mmmm, hoogwaardig knip afal.....tricomes groeid ook aan de onderkant lol.

Grtz.

Comment

Afbeelding 042.jpg
                        Bij de WW en de El Nino, zijn de eerste bruine haren gespot. Nog een week of drie, dan worden de tricomes dagelijks gecontroleerd met de microscoop.....
                        Afbeelding 041.jpgAfbeelding 043.jpgAfbeelding 044.jpg
                        Zoals verwacht gaat de 120w led/lep combo het beste, maar is de emerson lep is een goede tweede.......
                        Afbeelding 047.jpgAfbeelding 045.jpg
                        Ph 5.6 ec 1.80.
                        Afbeelding 039.jpgAfbeelding 040.jpg
                        Op de ams heb ik een wortel snoei experiment gestart, hier een eerste obeservatie.....
                        Door het scrog net kan ik niet goed de wortels bekijken, maar de ams is de enige dame, die de wortels in het naast gelegen bakje wis te krijgen. Wel moet ik er bij vertellen dat ze zeker 1,5 weken achter loopt in de bloei t.o.v de rest.

Grtz.

Comment

Afbeelding 053.jpgAfbeelding 052.jpgAfbeelding 049.jpg
                          Buds zijn er genoeg.....
                          Afbeelding 048.jpg
                          De 80 gram van ronden 1, word wel verbeterd.
                          Afbeelding 051.jpg
                          Water is vd week weer ververst, ec waarde liep weer sterk op. Ditmaal voedings water aangemaakt met schooting powder, ec 1.57 ph 5.8.
                          Natuurlijk volgens de aangegeven berijdings wijze de ec naar 1.2 gebracht, daarna de shooting powder toegevoegd.

Grtz.

Comment

Yea, beetje buskruit zal ze goed doen!!!

Grtz $iR
                            sigpic

Comment

Afbeelding 054.jpg
                              Ph 5.8, ec 1.61....
                              Afbeelding 059.jpgAfbeelding 055.jpgAfbeelding 056.jpg
                              Bud vorming komt lekker op gang.
                              Afbeelding 058.jpgAfbeelding 057.jpg
                              Ww gaat lekker, maar de ams..........grrrr, nu is een scrognet echt kut.

Grtz.

Comment

Afbeelding 1086.jpg
                                @$ir: ghehehe, tis echt exlosief dat shooting powder......heb +/- 1 uur een ec waarde van 1.91 gehad, gelijk terug naar 1.72.
                                Afbeelding 1087.jpg
                                Blad genoeg om het overschot te verwerken.....
                                Afbeelding 1084.jpgAfbeelding 1088.jpgAfbeelding 1085.jpg
                                mmm.....

Grtz.

Comment

Bezig...
                                X