Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

    @HJM: fosforzuur voor de bloei?, kun je hiervoor de rede geven?, ben wel nieuwschierig....

    @Popos: tnx, voor mijn 2de serieuse poging, ben ik ook wel tevreden...

    Grtz.

    Comment


      Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

      Oorspronkelijk geplaatst door Poffertjesporem View Post
      fosforzuur voor de bloei?, kun je hiervoor de rede geven?, ben wel nieuwschierig....
      P voor het transport (van PK 13/14) terwijl salpeterzuur uit N bestaat en dus voor de bloei zeker onwenselijk is. Ook voor kiemen gebruik ik pH- bloei daar salpeterzuur te gevaarlijk is voor het overdoseren van N en de fijne haarworteltjes gestimuleerd worden door het aangeboden P.

      Grtz $iR
      sigpic

      Comment


        Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

        P voor het transport (van PK 13/14) terwijl salpeterzuur uit N bestaat en dus voor de bloei zeker onwenselijk is. Ook voor kiemen gebruik ik pH- bloei daar salpeterzuur te gevaarlijk is voor het overdoseren van N en de fijne haarworteltjes gestimuleerd worden door het aangeboden P.
        Tnx $ir, dit word de volgende ronde toegepast....

        Afbeelding 1165.jpg
        Tis wat fluffy, maar de banaantjes blijven weg (heb er 3 geplukt).
        Ook heb ik het water weer ververst.
        Afbeelding 1166.jpg
        In de zon doet ze het toch een stuk beter.

        Grtz.

        Comment


          Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

          toch is het vette zooi

          Comment


            Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

            De mooiste ledkweek vant forum

            heerlijk man, slow and steady wins the race mo kheb dat wrs al eens gezegt
            sigpic

            Comment


              Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

              Heb nog effe naar je setup gekeken , man ziet dat er effe prachtig uit!
              RESPECT

              Comment


                Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                ha poff,,
                Ben je nog mooi aan het hobby'en..
                Heb veel gemist hiero,maar ff links en rechts wat bij lezenhier op het forum.
                Gzz

                Comment


                  Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                  @Trimmert:

                  @Bubba J: Ik speel vals lol, heb een 265w plasma lamp er bij hangen....

                  @Popos: Tnx, maar staat weer wat hobby werk in de planning.

                  @Pietweed: Nog wel, dan ff hobby pauze....

                  Ben gister begonen met verduisteren, omdat ik mijn water kwaliteit niet kan beheersen...

                  Grtz.

                  Comment


                    Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                    jij mag dat, valsspelen
                    sigpic

                    Comment


                      Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                      Ik zuur momenteel helemaal niet meer af, water gaat na verversing met PH 7.0 totaal-EC 1.7 naar boven en komt dan met de laatste druppels op 6.2 terug. Wanneer de PH onder de 5.0 komt of de totaal-EC boven de 2.4, na een dag of 3-4, ververs ik de voeding.
                      Soms gebruik ik wat ph-up, maar alleen wanneer de EC niet teveel gestegen is op dat moment.
                      Wel heb ik sinds vandaag een biofilter geinstalleerd.
                      Misschien is het een goed idee de KH van het water wat te verhogen met kaliumbicarbonaat, iets om uit te zoeken.
                      Last edited by mathijs; 25 June 2011, 22:07.

                      Comment


                        Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                        Afbeelding 1167.jpgAfbeelding 1173.jpgAfbeelding 1171.jpg
                        Speel niet alleen vals, maar ben ook nog eens lui, heb dus het nettje maar even omgedraaid om te drogen...
                        Afbeelding 1172.jpgAfbeelding 1168.jpgAfbeelding 1169.jpg
                        Hier snel n paar wortel shots (best lastig in mijn eentje).
                        Afbeelding 1170.jpg
                        Dit is de oorzaak van mijn ph problemen, vieze bruine drap...

                        @Mathijs: Voeding blijft een lastig onderwerp voor mij, maar heb wel ca/mg boost....

                        Grtz.

                        Comment


                          Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                          Weet niet of dat de oorzaak is hoor, afgestorven haarwortels heb je altijd wel volgens mij. De oorzaak is eerder dat er totaal geen buffer meer is en je nu echt ziet wat er bij de wortels gebeurt.
                          Ik denk dat je op grond ook verbaasd zou zijn wanneer je recht aan de wortels zou kunnen meten, het is een stuk zuurder dan je zou verwachten.
                          Als je bij mij ziet dat een stuk of 15 plantjes van zo'n 25cm een 90L reservoir binnen 3 tot 4 dagen van 7.0 naar 4.9 kunnen halen, zegt dat wel genoeg.

                          Al moet ik wel zeggen dat ik het een ontwerpfoutje vind, dat je het reservoir niet helemaal leeg kunt maken zodat je automatisch die wortelresten iedere verversing verwijdert.
                          Misschien dat enzymen een uitkomst kunnen zijn om die wortelresten af te breken zodat die zich niet meer ophopen onderin?

                          Comment


                            Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                            Klinkt heel aannemelijk, maar vind het dan vreemd dat ik na 5 maanden in eens ph+ nodig heb.....

                            Ontwerp fout is idd niet echt handig, maar hoop de volgende ronde niet meer dan 3 1/2 maand over een ronde te doen.
                            Ook zal ik de volgende ronde de enzyme dosis verhogen (zeker aan het eind).

                            Grtz.

                            Comment


                              Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                              Afbeelding 1175.jpg
                              Er word in huize Poffertjesporem, meer gerookt, dan geknipt....Heb al 30% gedaan lol.....
                              Afbeelding 1174.jpgAfbeelding 1178.jpgAfbeelding 1177.jpg
                              Nu de Tour weer is afgelopen, word er druk gehobbyed, enkel nog een glas plaat scoren, en de kieren af tapen, dan is mijn geforseerde koeling optimaal.
                              De 399w bleek toch iets te warm te worden (zomers) in een tent van 120x60x160cm (lxbxh), door het verlaagd plavond dwing ik de lucht langs de hete componenten van mijn setup, dit omdat de afzuiging er boven zit. Ook hou ik nu de opgewarmde lucht boven het plavond, en dus weg bij mijn dames....
                              Heb al een temp. verschil gemeten van 7C, maar een 2de temp. meter is wenselijk.
                              Afbeelding 1176.jpgGrtz.Afbeelding 1179.jpg

                              Comment


                                Re: Hobbykweek: indica mix (6x) vs rainforest 66 (172w led).

                                Toch nog wel een leuke top aan over gehouden...

                                En je bent weer aan het knutselen geweest zie ik?? Hopen dat het een goede verbetering word. Maar ga je weer dat UV licht gebruiken of laat je het alleen bij die bordeel lampen van je??

                                Veel succes met de volgende ronde!!!!

                                Grtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X