Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweekverslag DWC (Amnesia Mac Ganja RQS)
Collapse
X
-
Goedeavond all!
Ik heb zonet mijn plantje verpot naar haar uiteindelijke verblijfplaats
Ik heb de PH gemeten en die staat belachelijk hoog (8,26), ik heb momenteel geen PH buffer dus zou iemand een alternatief kunnen zeggen tot ik mijn PH + en - heb?
De temperatuur daar aan tegen zit lekker warm, gebruik een 100w aquariumverwarming voor de temperatuur constant te houden.
Comment
-
We zijn ondertussen al een week verder. Ze groeit een beetje traag maar dat is oke, het buurmeisje in tegendeel is wel al een heel stuk gegroeit, maar daar gaat het verslag niet over .
Ik heb voeding toegedient en haar wortels hangen bijna in het water, vanaf dan moet ik snelle verbetering zien!
PS. Ik weet dat mijn LVH aan de lage kant is, er is een luchtbevochtiger onderweg, mijn oude heeft het begeven.
Fijne feestdagen
grtz hubertus
- Likes 2
Comment
-
Goedeavond all!
Ik heb zojuist 15liter kraanwater uit m'n systeem gehaald en verplaatst met 15l regenwater, resultaat = Ph ging van 8,3 naar 7,8. Nog niet optimaal dus, morgen ga ik denk ik de hele 50L eruit halen en vullen met regenwater, ik heb voeding toegevoegd, eigenlijk zonde van m'n voeding nu ik morgen van plan ben mijn alles te verplaatsen met regenwater.
Morgen een update of ik de PH rond de 7,3 heb kunnen krijgen.
Ben ondertussen veel op andere topics aan het browsen om tips te zoeken.
Grtz, Hubertus
Comment
-
Hey guys,
Mijn PH- is aangekomen, maar er is geen handleiding bij. Kan iemand me helpen hoe ik deze moet toedienen? Mss dat jullie er wel ervaring mee hebben.
Grtz, Hubertus
- Likes 1
Comment
-
Goedeavond all,
ik heb een probleempje, mijn ph waarde blijft elke keer terug gaan naar +7, als ik dan de ph- toe voeg blijft die weer een paar uur op 5,3 staan.
Ga ik dit het hele proces dagelijks moeten toevoegen of doe ik iets fout?
We praten wel over een reservoir van 50l, waarop ik 1ml ph- toevoeg.
grtz HubertusLast edited by Hubertus; 13 January 2021, 21:26.
Comment
-
Beste,
Ik heb dus ondervonden dat ik de foute voeding gebruik, er is ondertussen een vieze slijmlaag rond mijn wortels gevormd.
Ik heb besloten deze plant dus te verwijderen en opnieuw beginnen, met vanaf het begin dus de juiste PH/EC waarde en voeding.
Kan iemand me vertellen hoe deze slijmlaag gevormd is? Heb zelf geen idee en wil mijn fout graag leren.
Grtz Hubertus
Comment
-
Watertemperatuur te hoog ?
18 graden is genoeg. Alles daarboven verhoogt de kans op wortelrot.
Heb je preventief H2O2 gebruikt ? Dat is wel aan te raden.
Zeker als je regenwater gebruikt. Daar zit vanalles in.
Mijn ervaring met op citroen gebaseerde middelen is dat het water in een reservoir na een paar dagen troebel wordt.
Das 1 ervaring, zelfde product, ander merk, andere omstandigheden.
Voor wat het waard is.
Atazyme is niet zo gek, dat wordt ook gebruikt om dit te voorkomen inderdaad, maar werkt dus niet zo goed als de omstandigheden wat minder worden.
Er zijn wel middelen tegen wortelrot (Pythium) in de (professionele) handel om dit nog op te lossen.
Comment
-
Alles schoonmaken/doorspoelen met chloorwater, daarna dat er ook goed uitspoelen.
Verse kleikorrels er in, kraanwater in het vat, afzuren naar 5.8, circulatiepompje er in, 24 uur op temperatuur laten komen.
Na 24 uur is je pH weer gestegen, je voeding brengt dat ook omlaag, dus ec op peil brengen, dan je pH op peil brengen.
En gebruik alsjeblieft de goeie ph-, op basis van salpeterzuur!!!
Comment
Comment